خودرویی

ماشین‌های لوکس وارداتی در ایران

واردات خودرو در کشور بعد از مدت‌ها محدودیت دوباره آغاز خواهد شد. خودروهای وارداتی در این دوره کاملا معمولی و اقتصادی هستند. اما در دوره قبلی واردات خودرو تعداد زیادی ماشین خاص و لوکس به کشور وارد شد. به همین بهانه نگاهی به ماشین‌های لوکس وارداتی در ایران کرده‌ایم. مطالعه این مطلب از آکادمی مالی مسعود برای همه ماشین‌ دوستان جذاب است.و همچنین شما در آکادمی مسعود میتوانید به  خرید حواله جانبازان با خیالی آسوده بپردازید.

منظور از خودروی لوکس و خاص چیست؟

وقتی از ماشین‌های لوکس حرف می‌زنیم نام‌هایی نظیر bmw و بنز و برخی خودروهای گران قیمت چینی به ذهن می‌رسد. اما واقعا معیار لوکس بودن یک خودرو چیست؟! آیا تنها ملاک برای قرار گرفتن یک ماشین در گروه خودروهای لوکس قیمت بالای آن است؟! یا اینکه هر خودرویی که در کمپانی بنز و بی ام و تولید شود لوکس است؟ قطعا چنین نیست و معیارهای مشخصی برای لوکس بودن یک خودرو وجود دارد. ساده‌ترین تعریف از خودروهای لوکس را در این بخش بیان خواهیم کرد. خودرویی که از نظر:

  • تجهیزات
  • کیفیت ساخت و طراح امکانات رفاهی
  • تجربه رانندگی
  • برند سازنده آن

در سطح بالاتری قرار داشته باشد لوکس است. با توجه به این تعریف مرز باریکی بین خودروهای لوکس و خودروهای رده بالا وجود دارد. ماشین‌های لوکس وارداتی نیز در این چهارچوب تعریف می‌شوند. گفتیم که برند سازنده نیز در لوکس بودن خودرو موثر است. تعدادی از  برندهایی که خودروهای لوکس تولید کرده‌اند عبارتند از:

  • استون مارتین
  • بی ام و
  • رولز رویس
  • مرسدس بنز
  • میباخ
  • فراری
  • ولوو
  • کادیلاک
  • آکورا
  • جنسیس
  • دی اس
  • مازاراتی
  • جگوار
  • لندروور
  • تسلا
  • لکسوس

می‌باشند. البته تمام این خودروهای لوکس به ایران وارد نشده‌اند. خودروهای لوکس و خاص وارداتی به کشور ما ویژگی‌ها و شاخصه‌های به خصوصی دارند. در ادامه با ویژگی‌های خودروهای وارداتی خاص و لوکس به کشور آشنا می‌شویم.

ماشین‌های لوکس وارداتی

ماشین‌های لوکس وارداتی در ایران چه ویژگی‌هایی دارند؟

یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های خودروهای لوکس در ایران بی‌شک قیمت میلیاردی آن‌ها است. در ایران قیمت خودروهایی که با معیارهای لوکس تطابق داشته باشد بالاتر از ۴ میلیارد تومان می‌باشد. پس خودروهایی مانند تویوتا و کیا و هیوندا در رنج قیمتی ۲ میلیارد در این گروه جای نمی‌گیرند. وجود آپشن‌های متنوع برای رفاه و ایمنی سرنشینان نیز از دیگر شاخصه‌های خودروهای وارداتی خاص و لوکس در ایران است. البته منظور از آپشن و امکانات چیزی فراتر از سقف پانوراما و ورود بدون کلید است. این امکانات در بسیاری از خودروهای میان رده نیز وجود دارد و لوکس محسوب نمی‌شود. فاکتور بعدی برای لوکس بودن یک خودرو در کشور ما برند سازنده آن است. بنابراین خودروهای ساخت هر شرکت و کمپانی خارجی الزاما لوکس محسوب نمی‌شوند. همچنین تمام خودروهای ساخت برندهای مطرح جهان مانند بنز و بی ام و نیز در گروه خودروهای لوکس قرار نمی‌گیرند.

معرفی ماشین‌های لوکس وارداتی در ایران

خودروهای لوکس موجود در کشور را باید در ماشین‌های وارداتی جستجو کرد. البته هر خودروی وارداتی به کشور لوکس به حساب نمی‌آید. همچنین آخرین خودروهای لوکسی که به کشور وارد شده‌اند مربوط به سال ۲۰۱۸ می‌شوند. چرا که از این تاریخ به بعد دیگر مجوزی برای واردات هیچ خودروی خارجی صادر نشده است.

ماشین‌های لوکس وارداتی

۱- bmw سری ۷

در بین خودروهای لوکس همیشه نام برندها و خودروهای همه چیز تمام آلمانی می‌درخشد. یکی از لوکس‌ترین و البته گران‌ترین خودروهای وارداتی در کشور ما bmw730li نام دارد. این ماشین تنها برای مدت کوتاهی مجوز واردات به کشور را دریافت نمود و البته که فروش خوبی هم داشت. پیشرانه این خودرو ۲ لیتری با ۴ سیلندر و از نوع توربوشارژ می‌باشد. ۲۵۸ اسب بخار قدرت با گشتاوری معادل ۴۰۰ نیوتن بر متر تولید می‌کند. گیربکس بی ام و سری ۷ ۸ سرعته و اتومات با کنترل کاملا هوشمند می‌باشد. دوربین ۳۶ درجه و ۱۰ ایربگ بخشی از امکانات این ماشین لوکس آلمانی به شمار می‌روند.

۲- مرسدس بنز کلاس s

یکی دیگر از ماشین‌های لوکس وارداتی به ایران قطعا این خودروی سریع و با ابهت آلمانی است. با وجودی که در گروه ماشین‌های پرمصرف قرار دارد اما بی‌شک یکی از خاص‌ترین خودروهای وارداتی به کشور است. این خودرو با کد w222 نیز شناخته می‌شود و در اواسط دهه ۹۰ به کشور ما وارد شد. ۸ سیلندر با سک موتور ۴.۷ لیتری دارد که قدرتی معادل ۴۵۵ اسب بخار تولید می‌کند. گشتاور مرسدس بنز کلاس s معادل ۷۰۰ نیوتن بر متر است. این خودرو در زمانی معادل ۴.۷ ثانیه صفر تا صد را طی می‌کند. هر آپشنی که تصور کنید در این خودروی آلمانی وجود دارد. فقط ایربگ زانویی برای راننده در آن تعبیه نشده است.

۳- پورشه پانامرا

سومین خودروی لوکس که ترکیبی از ایمنی و قدرت است پورشه پانامرا نام دارد. تولید این خودرو به سال ۲۰۰۹ میلادی باز می‌گردد و بلافاصله نیز به کشور ما وارد شد. این خودرو با طراحی چشمگیر یکی از بهترین ماشین‌های لوکس وارداتی به ایران محسوب می‌شود. پورشه پانامرا در سه تیپ مختلف به کشور وارد شد که همه آن‌ها نیز مورد توجه مشتریان ایرانی قرار گرفتند. مشخصات فنی این خودرو شامل پیشرانه‌ای توربو ۸ سیلندر به همراه دو دیفرانسیل است. موتور این خودرو ۵۲۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و تنها در ۴.۲ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ می‌رسد.

۴- لکسوس RX

از این خودروی لوکس با نام سامورایی لوکس نیز یاد می‌کنند. مدل‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ از این خودروی فوق‌العاده در کشور ما موجود است. نسل جدید این کراس اوور موتوری ۲ لیتری با ۴ سیلندر در خود جای داده است. گیربکس آن ۶ سرعته و اتوماتیک بوده و نوع موتورش نیز توربو است. قدرت موتور لکسوس RX معادل ۲۳۸ اسب بخار برآورد شده است. این سامورایی لوکس برای رسیدن از ۰ به ۱۰۰ زمانی معادل ۹.۵ ثانیه نیاز دارد. از نظر آپشن و امکانات نیز با دیگر خودروهای هم رده خود برابری می‌کند.

از دیگر خودروهای لوکس ایران می‌توان به ولوو XC90- مازراتی کواتروپورته و لوتوس الیزه اشاره نمود.

سخن پایانی

ماشین‌های لوکس وارداتی به ایران اغلب در دوره قبلی واردات خودروهای خارجی به کشور وارد شده‌اند. آشنایی با این سری از خودروها برای همه علاقه‌مندان ماشین‌های لوکس جذاب است. شما چه خودروی لوکس دیگری در ایران را می‌شناسید؟ نظرتان را درباره این خودروهای لوکس با ما در آکادمی مالی مسعود به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *