خودرویی

آشنایی با محبوب‌ترین خودروهای ژاپنی در ایران

خودروهای ژاپنی همیشه به خاطر کیفیت بالا و خوش ساخت بودنشان در ایران مورد توجه و محبوب بوده‌اند. خودروهای ژاپنی انواع مختلفی را در رنج‌های قیمتی متنوع شامل می‌شوند. با این همه اغلب بعد از ورود به بازار ایران در گروه خودروهای میان قیمت و گران قیمت قرار می‌گیرند. دلیل این امر نیز شرایط خاص بازار خودروی داخلی می‌باشد. در این مطلب از آکادمی مالی مسعود با ما همراه باشید تا با محبوب‌ترین خودروهای ژاپنی در ایران آشنا شویم.و همچنین شما در آکادمی مسعود میتوانید به  خرید حواله جانبازان با خیالی آسوده بپردازید.

تاریخچه ورود خودروهای ژاپنی به ایران

خودروسازان ژاپنی در ساخت تولیدات خود از فناوری‌ها و تکنولوژی‌های جدید بهره زیادی می‌برند. به همین خاطر همیشه خودروهایی باکیفیت و مقاوم تولید کرده‌اند. این ویژگی‌ها از دلایل اصلی محبوبیت خودروهای ژاپنی در ایران است. اما واردات خودرو از ژاپن به ایران محدود به همین چند سال اخیر نیست. به طور رسمی از سال ۱۳۴۰ واردات انواع خودروی ژاپنی به کشور آغاز گردید. در ابتدا محدودیت‌های زیادی برای واردات خودروهای ژاپنی به کشور وجود داشت. اما با گذشت زمان خودروهای ژاپنی بیشتری به بازارهای داخلی کشور وارد شدند. در اغلب اوقات نیز خودروهای وارداتی ژاپنی با استقبال مشتریان ایرانی مواجه شده و جزو ماشین‌های محبوب قرار گرفته‌اند.

خودروهای ژاپنی در ایران

خودروهای ژاپنی چه ویژگی‌هایی دارند؟

در این بخش خواهیم گفت که چرا خودروهای ژاپنی تا این حد در بین ایرانیان محبوب و مورد توجه هستند. بی‌شک ویژگی‌ها و شاخصه‌هایی که خودروسازان ژاپن اعمال می‌کنند در این محبوبیت خودروهای ژاپنی در ایران نقش دارد.

۱- بهره‌وری بالا

ژاپنی‌ها از دو دهه قبل نسبت به گازسوز کردن خودروهای خود اقدام نموده‌اند. در حال حاضر نیز کمپانی‌های تویوتا و هیوندا اقدام به ساخت ماشین‌های هیبریدی با کارآمدی بالا کرده‌اند. توجه خودروسازان ژاپنی به بهره‌وی تولیداتشان یکی از دلایل محبوبیت ماشین‌های ژاپنی است.

۲-  کارآمدی

ژاپنی‌ها به میزان مصرف سوخت در خودروهای خود توجه ویژه‌ای دارند. همچنین ماشین‌های ژاپنی سازگاری بسیار خوبی با محیط زیست داشته و در این مورد نیز کارآمد هستند. همچنین نسبت به رقبای اروپایی هزینه نگهداری و تعمیر خودروهای ژاپنی پایین‌تر است.

۳- آینده‌نگری

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب خودروهای ژاپنی آینده‌نگری در ساخت آن‌ها است. امروزه بیشتر خودروهای تولید ژاپن هیبریدی و هوشمند هستند. ژاپنی‌ها برای به روزرسانی خودروهای خود منتظر نمایشگاه‌های سالانه نمی‌مانند. بلکه خودروسازان ژاپنی هر لحظه به دنبال راه‌کاری برای بهبود شرایط تولیدات خود هستند.

۳- کیفیت ساخت بالا

همه ما به خوبی می‌دانیم که خودروهای ژاپنی در ایران از کیفیت ساخت بالایی برخوردار هستند. این قانون تقریبا در مورد تمام تولیدات و خودروهای ژاپنی صدق می‌کند. به ویژه در قیاس با تولیدات داخلی کیفیت ساخت ماشین‌های ژاپنی جلوه بیشتری پیدا می‌کند.

معرفی محبوب‌ترین خودروهای ژاپنی در ایران

در بین انبوه تولیدات خودرو در ژاپن برخی از مدل‌ها به بازارهای داخلی ایران راه یافته‌اند. در این بین تعدادی از خودروهای ژاپنی جایگاه و محبوبیت بیشتری از سایر انواع آن کسب کرده‌اند. در ادامه این مقاله از آکادمی مالی مسعود با تعدادی از مدل‌های محبوب ماشین‌های ژاپنی در کشور آشنا خواهیم شد. برای دریافت مشاوره جهت خرید یا فروش این خودروها کارشناسان آکادمی مالی مسعود در کنار شما هستند.

۱- تویوتا کرولا

یکی از پرفروش‌ترین ماشین‌های ژاپنی در ایران تویوتا کرولا نام دارد. دلیل محبوبیت و فروش خوب این خودرو نیز سابقه عملکرد و کیفیت این خودرو در کشور است. طراحی زیبا- خوش ساخت بودن و امکانات زیاد از جمله ویژگی‌های تویوتا کرولا می‌باشد. اولین خودروی تویوتا کرولا در سال ۱۹۶۶ تولید و تا کنون بیش از ۱۲ نسل مختلف آن ساخته شده است. تویوتا کرولا جزو خودروهایی است که از نظر ایمنی از سیستم‌های پیشرفته‌ای برخوردار است. مزیت‌های فنی و اقتصادی بودن این خودرو موجب محبوبیت آن در بازارهای داخلی کشور شده است.

۲- نیسان ال‌ناو

یکی دیگر از خودروهای ژاپنی در ایران که طرفداران زیادی دارد کراس اووری به نام نیسان ال‌ناو است. این خودرو که تا کنون سه نسل از آن ساخته شده دارای امکانات بسیار ویژه‌ای است. به همین خاطر موفق شده تا در بازارهای جهانی از جمله ایران محبوبیت خوبی را کسب نماید. تجربه رانندگی در این خودرو به دلیل وجود سیستم‌های اتوماتیک و هوشمند بالا بسیار لذت‌بخش است. قیمت مناسب نیسان ال‌ناو را نیز می‌توان از دیگر دلایل محبوبیت آن در بازارهای داخلی کشور دانست.

۳- هوندا سیونک

این خودرو با سابقه تولید طولانی از سال ۱۹۷۲ در ۱۱ نسل مختلف تولید و عرضه شده است. یک خودرو یک سدان کامپکت با عملکردی اسپرت و طراحی زیبا است که موفق به جلب نظر ایرانیان شده است. تکنولوژِی‌های پیشرفته مورد استفاده در این خودرو در کنار موتور قدرتمند آن از برجسته‌ترین ویژگی‌های این ماشین می‌باشد. این خودرو هم برای استفاده درون شهری و هم برون شهری بسیار مناسب و کارآمد است. در نتیجه می‌توان به عنوان یکی از محبوب‌ترین خودروهای ژاپنی در ایران از هوندا سیونک نام برد.

۴- میتسوبیشی پاجرو

این خودروی شاسی بلند ژاپنی در ۵ نسل مختلف طراحی و تولید شده است. قابلیت‌های آفرودی بالای این خودروی ژاپنی در کنار دوام و استحکام زیاد آن از دلایل محبوبیت در بازارهای ایران است. از دیگر ویژگی‌های این خودروی محبوب ژاپنی می‌توان به:

  • سیستم چهار چرخ محرک
  • پیشرانه‌ای قدرتمند
  • سیستم‌های کنترل تراکشن
  • تکنولوژی‌های پیشرفته آفرودی

اشاره نمود.

۵- تویوتا کمری

این سدان متوسط که ساخت کمپانی تویوتای ژاپن است به دلیل ساخت خوب و ایمنی بالا از خودروهای پرفروش می‌باشد. کمپانی تویوتا از متریال بسیار مرغوب در تولید این ماشین جذاب استفاده کرده است. فضای داخلی آن نیز بسیار راحت و جادار بوده تا تجربه لذت‌بخش سواری با تویوتا کمری را ایجاد کند. سایر شاخصه‌های این خودرو عبارتند از:

  • سیستم اطلاعات و سرگرمی
  • سیستم تنظیم سرمایش و گرمایش در داخل کابین
  • سیستم‌های ایمنی و کنترلی نظیر ABS و EBD

می‌باشد. به همین خاطر تویوتا کمری در ایران موفق به جلب رضایت طرفدارانش شده است.

سخن پایانی

خودروهای ژاپنی در ایران از دیرباز مورد توجه و استقبال خوب مردم قرار داشته‌اند. دلیل این محبوبیت بی‌شک کیفیت و شاخصه‌های منحصر به فرد این خودروها می‌باشد. در این مطلب با تعدادی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهای ساخت ژاپن در کشور آشنا شدیم. برای خرید و فروش انواع خودروهای ژاپنی با کارشناسان ما در آکادمی مالی مسعود تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *