خودرویی

بررسی رانا پلاس سقف شیشه‌ای

رانا پلاس سقف شیشه‌ای یکی از محصولات جدید خانواده رانا با امکانات رفاهی بیشتر است. این خودرو که به رانا پلاس پاناراما نیز مشهور است ارتقا زیادی نسبت به نسخه قبلی خود داشته است. این ویژگی‌ها باعث شده این خودرو تبدیل به یک ماشین پرطرفدار و البته جذاب شود. در این مقاله از آکادمی مالی مسعود به بررسی مشخصات و ویژگی‌های رانا پلاس پاناراما یا سقف شیشه‌ای پرداخته‌ایم. با توجه به جدید بودن این خودرو اطلاعات این مقاله برای بسیاری از افراد مفید خواهد بود.

بررسی کلی رانا پلاس سقف شیشه‌ای:

رانا در سال ۱۳۹۱ به عنوان یک نسخه ایرانیلیزه از پژو ۲۰۶ تولید و به بازار عرضه شد. چند سال تغییراتی در ظاهر آن اعمال شد و با نام جدید رانا پلاس به بازار روانه گردید. دو سال بیشتر از ورود رانا پلاس به بازار نگذشته بود که ایران خودرو نسخه پانارامای آن را تولید کرد.  رقبای اصلی این خودرو در بازار سورن پلاس و پژو پارس هستند. در بررسی و نقد این خودرو موارد زیادی باید مد نظر قرار گیرد.

بررسی رانا پلاس پاناراما از نظر طراحی ظاهری:

از نظر طراحی ظاهری رانا پلاس پاناراما نمره قابل قبول و مناسبی دریافت می‌کند. البته شاهد تغییرات اساسی و زیادی در طراحی ظاهری این خودروی تولید ایران خودرو نیستیم. با این همه اعمال برخی از تغییرات جزئی این ماشین را جوان پسندتر و به روزتر کرده است. در نتیجه می‌توان گفت نسبت ره رده قیمتی این خودرو از ظاهری مناسب برخوردار است. در صورتی که مایل به خرید این خودرو هستید ، به صفحه خرید حواله رانا پلاس و یا صفحه خرید حواله خودرو مراجعه کنید.

خرید حواله رانا پلاس

مشخصات فنی رانا پلاس سقف شیشه‌ای چیست؟

یکی از اصلی‌ترین وجوه تمایز بین رانا پلاس معمولی با مدل پاناراما بخش فنی کار است. پیشرانه رانا پلاس پاناروما از نوع TU5 پلاس با گیربکس ۶ سرعته است. موتور به کار رفته در این خودرو قدرتی معادل ۱۱۳ اسب بخار با حداکثر گشتاور ۱۴۴ نیوتن بر متر دارد. مصرف سوخت ترکیبی در این ماشین جذاب به صورت ترکیبی ۶.۹ لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد. شتاب صفر تا صد در رانا پلاس با سقف شیشه‌ای نیز ۱۱.۲ ثانیه برآورد شده است. پیشرانه‌ای که در این خودرو به کار رفته نسخه ایرانی شده‌ی پیشرانه ES5 شرکت پژو است. از این رو لرزش کمتر و بازدهی بیشتر برای موتور به ارمغان آورده است.

رانا پلاس پاناراما چه آپشن‌هایی دارد؟

یکی از بخش‌های جذاب در هر خودرو امکانات و آپشن‌های آن محسوب می‌شود.  در رانا پلاس سقف شیشه‌ای فرمان برقی و وجود سقف شیشه‌ای از وجوه اصلی تمایز با نسخه پلاس معمولی می‌باشند. سایر آپشن‌های به کار رفته در این خودرو عبارتند از:

  • آینه‌های جانبی برقی
  • شیشه‌های برقی
  • رادیو پخش بلوتوث‌دار
  • کروز کنترل
  • تهویه مطبوع دستی
  • دکمه‌های کنترل کننده سیستم صوتی روی فرمان
  • مه شکن عقب و جلوی خودرو
  • حسگرهای پارک عقب در رانا پلاس پاناراما
  • چراغ بدرقه
  • ایربگ

و چندین مورد دیگر می‌باشند. امکانات و آپشن‌های به کار رفته در این خودرو بیشترین میزان ممکن در خودروهای مشابه نیست. با این همه با توجه به قیمت آن می‌توان گفت از امکانات و آپشن‌های قابل قبولی برخوردار است.

رانا پلاس پاناراما چه مزیت‌هایی دارد؟

برای اتخاذ تصمیم خرید مزیت‌های هر خودرو نقش مهمی ایفا می‌کنند. در این بخش به بررسی و بیان مزیت‌های رانا پلاس سقف شیشه‌ای می‌پردازیم.

۱- گیربکس ۶ دنده:

یکی از نقاط قوت و مزایای مهم در این خودرو گیربکس ۶ دنده‌ی آن است. این گیربکس باعث می‌شود در سرعت‌های بالا دور موتور خودرو کنترل شده و پایین بیاید. در نتیجه موجب کاهش چشمگیر مصرف سوخت رانا پلاس پاناراما شده است. همچنین سر و صدای که در کابینت از سمت کاپوت به گوش می‌رسد نیز کاهش زیادی پیدا کرده است.

۲-استهلاک و مصرف سوخت پایین:

یکی دیگر از مزیت‌های این خودروی زیبا و جوان پسند مصرف سوخت پایین و استهلاک کم آن است. الیته نسخه رانا پلاس معمولی نیز از نظر میزان مصرف سوخت بهینه بود. با این حال رانا پلاس پاناراما مصرف سوخت بهینه‌تر و کمتری از نسخه قبلی خود دارد. پایین بودن استهلاک این ماشین را به یک خودروی اقتصادی تبدیل کرده است.

۳- قیمت منطقی و مناسب:

نسبت به امکانات و مشخصات فنی این خودرو قیمت خرید و فروش مناسبی دارد. شاید چون دلال‌ها کمتر به سراغ آن رفته‌اند رشد قیمت ماورائی و عجیب نداشته است. بنابراین برای خریداران واقعی رانا پلاس سقف شیشه‌ای یک انتخاب ایده‌آل به شمار می‌رود. قیمت این خودرو نسبت به دیگر رقبای خود در بازار پایین‌تر می‌باشد.

۴- ظاهر زیبا و جذاب:

رانا پلاس پاناراما ماشینی است که ظاهر زبا و قابل قبولی دارد. بسیاری از افراد به ویژه قشر جوان این خودرو را می‌پسندند و آن را زیبا می‌دانند. بنابراین می‌توان گفت ایران خودرو در طراحی این نسخه از رانا موفق عمل کرده است.

خرید حواله رانا پلاس

رانا پلاس سقف شیشه‌ای چه معایبی دارد؟

بعد از اینکه از خوبی‌ها و مزیت‌های این خودرو گفتیم باید به سراغ اشکالات آن نیز برویم. کارشناسان ما در آکادمی مالی مسعود معایب زیر را برای این ماشین ایران خودرو بر می‌شمرند:

۱- فضای محدود در ردیف عقب:

یکی از اصلی‌ترین ایرادات تمام ماشین‌های خانواده رانا محدود بودن فضای عقب است. در واقع این مشکل محدود به رانا پلاس پاناراما نبوده و در دیگر خودروهای این خانواده نیز مشاهده می‌گردد.

۲- فقدان بعضی از آپشن‌های روز خودروها:

این خودرو پیشروی خانواده راناها به شمار می‌رود و در گروه ماشین‌های لوکس جای دارد. با این همه از برخی آپشن‌های به روز در خودروها محروم است. امکاناتی نظیر:

  • سیستم مولتی مدیا
  • تهویه مطبوع اتوماتیک
  • دی لایت

و مواردی از این قبیل در رانا پلاس با سقف شیشه‌ای دیده نمی‌شود.

۳- بازار کم رونق:

متاسفانه این محصول نسبتا جدید از ایران خودرو موفق به کسب بازار خوبی در ایران نشده است. البته قطعا خریداران و طرفداران خود را در بازار خرید و فروش خودرو دارد. با این همه نسبت به رقبای خود طرفداران کمتری دارد. بازار کم رونق این ماشین نیز در زمان خرید آن باید در نظر گرفته شود.

کلام آخر:

چنانچه به دنبال یک سدان کم دردسر با هزینه‌ی معقول هستید رانا پلاس سقف شیشه‌ای انتخاب مناسبی است. نظر شما درباره رانا پلاس پاناراما چیست و آیا مایل به خرید آن هستید؟!

1 نظر در “بررسی رانا پلاس سقف شیشه‌ای

  1. امیر علی گفت:

    نسبت به امکانات و مشخصات فنی این خودرو قیمت خرید و فروش خیلی مناسبی دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *