خودرویی

همه چیز درباره دیاگ پژو پارس !

در این مقاله به بررسی این موضوع که دیاگ پژو پارس چیست و چه دیاگ‌ هایی مناسب پژو پارس است، خواهیم پرداخت. پژو پارس یکی از خودروهایی است که به صورت بسیار گسترده در کشور ایران وجود دارد و خیلی از شماها صاحب این خودرو هستید. حتما برای شما بارها و بارها پیش آمده است که نیاز به دیاگ داشته باشید پس در این مقاله همراه ما باشید.

در این مقاله ابتدا مفهوم دیاگ پژو پارس را بیان خواهیم کرد. سپس اطلاعاتی که دیاگ این خودرو در اختیار شما قرار خواهد داد را ذکر خواهیم کرد. فواید دیاگ پژو پارس هم در ادامه این مقاله ذکر خواهند شد. در انتها نیز چند مورد از انواع دیاگ های مناسب پژو پارس را به شما معرفی خواهیم کرد. در روزهای اخیر خرید حواله پژو پارس بسیار محبوب شده است . از این صفحه نیز بازدید کنید. اگر مایل به مشاهده خرید حواله خودرو هستید روی لینک آن کلیک کنید.

 مفهوم دیاگ پژو پارس

حتماً همه شما کلمه دیاگ را تا به حال شنیده ‌اید. اگر بخواهیم مفهوم دیاگ زدن برای خودروهای مختلف خصوصا دیاگ پژو پارس را توضیح دهیم باید بگوییم که این کلمه مخفف کلمه diagnostic به معنای تشخیص است. در واقع با دیاگ زدن برای پژو پارس هم می‌ خواهیم عیب‌ ها و مشکلاتی که در این ماشین وجود دارد را تشخیص دهیم و به رفع آن ها بپردازیم. سیستم ‌های مختلفی در خودروی پژو پارس وجود دارند که در صورت بروز مشکل در هر یک از آن ها، خودروی شما با ایرادات و خطاهای زیادی مواجه می‌ شود.

در واقع تست دیاگ یک نوع تحلیل دیجیتالی سیستم‌ های کامپیوتری موجود در خودروی پژو پارس است. خودروی پژو پارس مانند همه خودروهای رایج امروزی دارای قسمتی به نام ECU است. ای سی یو، مغز خودرو به حساب می‌ آید. این قسمت وظیفه دارد از همه قسمت‌ های مختلف ماشین، اطلاعات مربوطه را دریافت کند و متناسب با آن اطلاعات دریافتی، صحت عملکرد آن ها را مورد بررسی قرار دهد. وقتی که شما از دیاگ پژو پارس استفاده می ‌کنید، اطلاعاتی که ای سی یو به دست آورده است را متوجه خواهید شد.

 

دیاگ پژو پارس چه اطلاعاتی به ما خواهد داد؟

همان طور که در قسمت بالا عنوان کردیم خودروهای امروزی از جمله خودروی پژو پارس دارای قسمتی به نام ای سی یو هستند. هر اطلاعاتی که ای سی یوی خودرو در خود ذخیره می ‌کند را می‌ توان توسط دیاگ زدن به دست آورد. فراموش نکنیم که خودروهای امروزی مانند خودروهای قدیمی ساده نیستند بلکه سیستم ‌های بسیار پیشرفته ‌ای در همه آن ها وجود دارد. این سیستم‌ها اطلاعات بسیار ارزشمندی را به دست می ‌آورند و در اختیار ای سی یو قرار می ‌دهند. به عنوان مثال شما می ‌توانید با دیاگ پژو پارس از  اطلاعات زیر آگاه شوید:

  1. از مشکلاتی که در دریچه گاز خودروی پژو پارس وجود دارد.
  2. از ایرادات فنی که در پیشرانه خودروی پژو پارس وجود دارد.
  3. از همه عیب و نقص هایی که درگیربکس خودروی پژو پارس وجود دارد.

 

آیا دیاگ پژو پارس باید توسط متخصص انجام شود؟

هرچند دیاگ پژو پارس در ظاهر کاری ساده به نظر می‌ آید اما بهتر است توسط یک فرد متخصص و با تجربه انجام شود تا شما دقیقاً با مشکلات موجود در خودروی خود آگاه شوید. اولا در بعضی از موارد فردی که عمل دیاگ زدن را انجام می ‌دهد، مشکل موجود در خودروی شما را رفع می کند. بنابراین باید در کار خود متخصص باشد. ثانیا حتی در بسیاری از موارد، فردی که اقدام به دیاگ زدن می‌ کند، تنها مشکل را به شما اطلاع خواهد داد و برای رفع آن مشکل باید به متخصص دیگری مراجعه کنید؛ ولی با این وجود هم تشخیص دقیق مشکل بهتر است توسط یک فرد کارآزموده صورت پذیرد.

دیاگ خودرو

در چه صورتی باید دیاگ پژو پارس بزنیم؟

هرچند بیشتر دارندگان خودروی پژو پارس تنها وقتی که چراغ چک خودروی آن ها روشن می‌ شود به سراغ دیاگ پژو پارس می‌ روند ولی باید به این نکته اشاره کنیم که  در همه زمان ‌هایی که مشکلی برای خودروی شما پیش می‌ آید، دیاگ زدن می‌ تواند بسیار مفید باشد.

در واقع رفع مشکل پیش آمده برای یک خودرو بیشتر از هر چیزی به عیب یابی صحیح بستگی دارد. عیب یابی صحیح هم بدون دیاگ زدن در بسیاری از موارد ممکن نیست. در انتهای این بحث این نکته را هم اضافه کنیم که حتی اگر هیچ مشکلی هم برای خودروی شما پیش نیامده باشد، دیاگ زدن ضرری ندارد. در واقع دیاگ زدن برای یک ماشین مانند آزمایش کلی دادن یک فرد است که بهتر از هر چند وقت یک بار انجام شود.

 

فواید دیاگ پژو پارس

با دیاگ پژو پارس شما می ‌توانید از مشکلاتی که در سیستم ‌های مختلف موجود در خودروی شما وجود دارد، آگاه شوید و به رفع آن ها بپردازید. مزیت اصلی دیاگ زدن پیدا کردن سریع ایرادات و خطاهای موجود در خودروی شما است. در واقع با این کار شما می ‌توانید قبل از این که مشکل موجود در خودروی شما حاد شود، آن مشکل را بشناسید و به رفع آن اقدام کنید.

پس دیاگ زدن می‌ تواند در نهایت باعث صرفه‌ جویی اقتصادی برای شما هم ب‌شود. از سوی دیگر دیاگ زدن می‌ تواند باعث صرفه‌ جویی در وقت و زمان شما هم بشود. چرا که در سریع‌ ترین زمان ممکن  ایراد موجود در خودروی شما پیدا می ‌شود و نیازی به صرف وقت زیاد و مراجعه به مکانیک‌ های مختلف و سعی و خطا کردن نخواهید داشت.

 

نحوه دیاگ پژو پارس

در صورتی که قصد دارید برای خودروی خود دیاگ بزنید، حتماً به یک مکانیک با تجربه و یا یک مرکز نمایندگی مجاز مراجعه کنید و از آن ها بخواهید که این کار برای شما انجام دهند. انجام این کار خیلی ساده است و کافی است که دستگاه دیاگ را به درگاه ای سی یو موجود در خودرو شما وصل کنند.

پس از این کار تمام اشکالات و ایرادات موجود در خودروی شما به صورت کدهای مجزا در صفحه نمایش دستگاه دیاگ ظاهر خواهند شد. هر کد نشان دهنده یک ایراد در خودروی شما است.

قیمت دیاگ پژو پارس

انجام این کار برای مکانیک‌ ها و متخصصان برق ماشین، خیلی زمان بر نیست. بنابراین منطقی هم نیست که هزینه بالایی برای این کار از شما دریافت کنند. حتی بسیاری از مکانیک ‌ها و متخصصان برق ماشین که به تازگی به این کار روی آورده اند، اقدام به انجام رایگان دیاگ پژو پارس می‌ کنند تا مشتریان بیشتری برای خود جذب کنند. با این وجود باید شما به این نکته دقت کنید که دیاگ زدن هزینه مجزایی از رفع مشکل خودرو دارد و شما باید برای برطرف کردن مشکل خودروی خود پول جدایی پرداخت کنید.

چه دیاگ‌هایی مناسب پژو پارس است؟

دیاگ‌ های مختلفی هستند که برای پژو پارس مناسب هستند. در ادامه مقاله به چند مورد که کارایی بالایی دارند و نسبت قیمت به ارزش آن ها مناسب است و خدمات پس از فروش شرکت ارائه دهنده آن ها نیز خوب است، اشاره می‌ کنیم. دیاگ‌ های مناسب پژو پارس عبارت هستند از:

 

 

  • دیاگ PDP2004 شرکت موتور ازمای ثمین
  • دیاگ اچ اسکن شرکت کارا تکوین
  • دیاگ vmax شرکت نیک پردازش
  • دیاگ OBD tools شرکت نگار خودرو

 

نتیجه گیری

دیاگ از لحاظ لغوی به معنای عیب یابی و تشخیص است. هدف از دیاگ پژو پارس هم پیدا کردن اشکالات و ایرادات موجود در سیستم ‌های الکترونیکی این ماشین است. خودروهای امروزی به صورت انژکتوری تولید می ‌شوند و خودروی پژو پارس هم مانند خودروهای رایج دیگر انژکتوری است. بنابراین سیستم‌ های الکترونیکی زیادی در خودروی پژو پارس وجود دارد که به صورت پیوسته گزارش کار خود را به ای سی یوی خودرو می‌ دهد.

با دیاگ زدن می‌ توانید اطلاعات ارزشمند موجود در ای سی یو خودروی خود را مشاهده کنید. فقط باید توجه داشته باشید که دیاگ زدن فقط به معنای تشخیص ایرادات و اشکالات موجود در خودرو است و به رفع آن اشکالات و ایرادات ربطی ندارد.

1 نظر در “همه چیز درباره دیاگ پژو پارس !

  1. رضایی گفت:

    سلام حواله چانگان رو چند خریدارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *