خودرویی

نرخ حق بیمه پژو پارس در سال ۱۴۰۲

نرخ حق بیمه خودروهای مختلف هر ساله در شورای عالی بیمه تعیین می‌شود. در تعیین این نرخ فاکتورهای مختلفی مد نظر قرار می‌گیرد که نرخ دیه مهم‌ترین آن‌ها است. نرخ دیه نیز کشور توسط قوه قضاییه تعیین و اعلام می‌شود. از این رو هر ساله با توجه به بالا رفتن نرخ دیه شاهد افزایش نرخ حق بیمه نیز هستیم. البته بیمه انواع و اقسام مختلفی دارد که بیمه ثالث مهم‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود. به همین دلیل در قانون برای اخذ بیمه ثالث الزام و اجبار وجود دارد. در این مقاله از گروه آکادمی مالی مسعود با نرخ حق بیمه پژو پارس در سال ۱۴۰۲ آشنا خواهیم شد.

منظور از بیمه شخص ثالث چیست؟

این نوع از بیمه در قانون برای تمام خودروهای سواری و باری الزام و اجبار شده است. بیمه شخص ثالث از قوانین و مقررات بیمه اجباری خسارت وارده بر اشخاص ثالث پیروی می‌کند. در این بیمه سه رکن اصلی اعم از:

  • بیمه‌گر: شرکتی که به شما تعهد پرداخت خسارت در ازای ریافت وجه مشخصی را می‌دهد.
  • بیمه گذار: به شخصی که حق بیمه را پرداخت می‌کند تا از خدمات مشمول آن استفاده نماید.
  • موضوع قرارداد بیمه: منفعت و یا مالی است که بیمه‌گر به بیمه‌گذار تعهد جبران خسارتش را می‌دهد. در این مقاله موضوع قرارداد بیمه پژو پارس می‌باشد.

وجود دارد. بعد از معرفی این ارکان به سراغ نحوه محاسبه نرخ حق بیمه پژو پارس در سال ۱۴۰۲ می‌رویم.

نرخ حق بیمه پژو پارس در سال 1402

نرخ بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۲ چه میزان تعیین شده است؟

گفتیم که نرخ بیمه بر اساس افزایش نرخ دیه تغییر خواهد کرد. نرخ دیه در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل در حدود ۵۰ درصد افزایش داشته است. با این همه نرخ حق بیمه ثالث نسبت به سال گذشته در حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است.  این حق بیمه برای تمام گروه‌های خودرو یکسان بالا نرفته و بسته به نوع خودرو تفاوت‌هایی دارد. در زمان محاسبه نرخ حق بیمه آیتم‌های مختلفی مورد توجه قرار می‌گیرند.

نرخ حق بیمه پژو پارس در سال ۱۴۰۲ چطور محاسبه می‌شود؟

به غیر نرخ دیه عوامل تاثیرگذار دیگری نیز در برآورد نرخ حق بیمه پزو پارس و سایر خودروها موثر می‌باشند. این فاکتورهای تاثیرگذار عبارتند از:

  • سال ساخت پژو پارس
  • نوع کاربری پزو پارس ( خودروی شخص- تاکسی- اسنپ- آژانس و غیره )
  • مبلغ درخواستی برای سقف تعهدات پوشش‌های مالی بیمه
  • زمان اعتبار داشتن بیمه نامه ( یکساله- کوتاه مدت)
  • تعداد سال‌های تخفیف عدم خسارت بیمه نامه پژو پارس
  • جریمه دیرکرد پرداخت حق بیمه
  • میزان و تعداد نمرات منفی راننده

می‌باشند. در ادامه با ریز تعهدات بیمه نامه شخص ثالث در خودروهای از جمله پژو پارس آشنا می‌شویم. همچنین اگر به دنبال خرید حواله خودرو هستید و یا به حواله پژو پارس نیاز دارید آکادمی مسعمد در خدمت شماست.

تعهد جانی بیمه نامه پژو پارس در سال ۱۴۰۲:

اگر در تصادفات آسیب‌های بدنی و جانی به افراد وارد شود در این بخش از بیمه نامه پوشش داده می‌شود. این خسارت در صورتی که راننده پژو پارس متخلف شناخته شود پرداخت می‌گردد. در غیر این صورت باید توسط بیمه نامه راننده متخلف پرداخت گردد. این تعهدات شامل مواردی مانند:

  • صدمات وارده به اعضای بدن افراد حاضر در تصادف نظیر شکستگی
  • ایجاد نقص عضو در آن‌ها
  • از کار افتادگی‌های جزئی و کلی
  • از کار افتادگی‌های موقت یا دائم

می‌باشد. این تعهد یکی از فاکتورهای  موثر در تعیین نرخ حق بیمه پژو پارس می‌باشد.

نرخ حق بیمه پژو پارس در سال 1402

تعهدات مالی بیمه نامه پژو پارس در سال ۱۴۰۲:

در حوادث رانندگی بخشی از پوشش‌های بیمه ثالث خسارت‌های مالی وارده به خودروهای آسیب دیده را جبران می‌کنند. این بخش از تعهدات در تمام بیمه نامه‌ها یکسان نیست. البته برای تعهدات مالی حداقل و حداکثر تعیین می‌شود و افراد می‌توانند طرح مناسب خود را انتخاب کنند. در ادامه با این حداقل و حداکثر در تعهدات مالی بیمه‌نامه‌های شخص ثالث بیشتر آشنا می‌شویم.

کمترین پوشش مالی در بیمه نامه شخص ثالث پژو پارس:

اشاره کردیم که تعهدات مالی از جمله فاکتورهای تاثیرگذار در تعیین نرخ حق بیمه پژو پارس محسوب می‌شود. کمترین میزان این تعهدات معادل ۲.۵ درصد از مبلغ دیه در ماه‌های حرام سال در نظر گرفته می‌شود. بنابراین در سال ۱۴۰۲ کمترین میزان تعهدات مالی برای پژو پارس نزدیک به ۳۰ میلیون تومان ارزیابی می‌شود. این عدد در سال گذشته یعنی ۱۴۰۱ نزدیک به ۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود. برای دریافت خسارت‌های مالی در این سقف نیاز به اخذ کروکی و گزارش پلیس دارد. همچین هر دو طرف باید دارای گواهینامه معتبر باشند و خسارت جانی نیز رخ نداده باشد.

بیشترین مقدار پوشش مالی در بیمه نامه پژو پارس:

بالاترین میزان تعهدات مالی در بیمه نامه‌های شخص ثالث از جمله پژو پارس معادل ۵۰ درصد دیه‌ی ماه‌های حرام است. بنابراین با توجه به مبلغ دیه در سال ۱۴۰۲ در ماه‌های حرام سقف پوشش مالی ۶۰۰ میلیون تومان می‌باشد. هیچ شرکت بیمه‌ای مجاز به ارائه دادن تعهداتی بیشتر از این عدد برای بخش پوشش‌های مالی خود نیست.

جریمه دیرکرد بیمه نامه شخص ثالث پژو پارس:

گفته شد که داشتن بیمه نامه شخص ثالث برای تمام خودروها الزام قانونی دارد. بنابراین اگر با خودرویی که فاقد بیمه نامه ثالث باشد در خیابان تردد کنید توسط پلیس جریمه خواهید شد. همچنین به ازای روزهایی که خودرو بیمه نامه ثالث نداشته باشد از طرف شرکت بیمه‌گر جریمه می‌شود. این جریمه به دیرکرد بیمه نامه‌های ثالث معروف است. جریمه دیرکرد نیز در محاسبه‌ی نرخ حق بیمه پژو پارس نقش آفرینی می‌کند. توجه داشته باشید که اگر خودروی شما در این بازه‌ی زمانی تردد هم نکرده باشد مشمول جریمه دیرکرد خواهد شد. در حالی که پلیس خودروی بدون بیمه نامه ثالثی که در خیابان‌ها تردد نکند را جریمه نمی‌کند. جریمه دیرکرد بیمه نامه ثالث خودرو تنها برای حداکثر یک سال قابل محاسبه است. پس اگر بازه‌ی زمانی بدون بیمه بودن پژو پارس بیشتر باشد مابقی محاسبه نمی‌شود.

تخفیف عدم خسارت پژو پارس:

رانندگانی که در مدت اعتبار بیمه نامه خود از شرکت‌های بیمه‌گر خسارت دریافت نکرده باشند مشمول تخفیف می‌شوند. درصد تخفیف نیز بسته به تعداد سال‌های آن متفاوت می‌باشد. این تخفیف نیز در زمان محاسبه کردن نرخ حق بیمه پژو پارس مد نظر قرار می‌گیرد.

سخن پایانی:

نرخ حق بیمه پژو پارس در سال ۱۴۰۲ به چندین فاکتور مختلف بستگی دارد. این موارد در طول مقاله حاضر به طور کامل شرح داده شد.

دیدگاهی در مورد “نرخ حق بیمه پژو پارس در سال ۱۴۰۲

  1. ناشناس گفت:

    انصافا توضیحات کامل و مختصر دادین خیلی عالیه ممنون از شما 😊

  2. علی رضایی گفت:

    مشاوره تون عالی بود راضی هستیم.

  3. کیارش گفت:

    مطلبتون عالی بود ممنون از سایت خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *