خودرویی

آیا هایما S5 بخریم؟

هایما S5 یکی از خودروهای کراس اوور معقول و مناسب چینی محسوب می‌شود که در ایران محبوب است. اولین بار در سال ۱۳۹۴ ایران خودرو این برند چینی را به بازارهای داخلی روانه کرد. در این مقاله از آکادمی مالی مسعود به شما خواهیم گفت که آیا این خودرو ارزش خریدن دارد یا نه؟ در واقع با شرح مشخصات این خودرو می‌توانید تصمیم درستی در خصوص خرید یا عدم خرید آن بگیرید. درصورت تمایل به خرید حواله هایما آکادمی مسعود در خدمت شماست تا با بهترین قیمت بازار در خرید حواله خودرو درخدمت شما مشتری عزیز باشد.

مشخصات کلی هایما S5 چیست؟

آشنایی کلی با مشخصات هر ماشینی قبل از خرید آن اهمیت زیادی دارد. در این بخش به مشخصات این خودرو کراس اوور چینی محبوب در ایران خواهیم پرداخت. طراح تلاش کرده تا در بدنه این ماشین حالتی اسپرت و تهاجمی ایجاد کند. برای رسیدن به این منظور نیز از چراغ‌های بزرگ و حالت سپرها کمک گرفته است. کمی هم در بخش‌های کناری این خودرو از هیوندای توسان تقلید شده است. در مجموع می‌توان گفت این خودرو ظاهری جذاب و گیرا دارد. در بخش مشخصات فنی هایما S5 موتوری توربو شارژ با ۱۶۱ اسب بخار قدرت وجود دارد. سوخت مصرفی این خودرو به صورت ترکیبی در حدود ۸ لیتر برای طی هر ۱۰۰ کیلومتر می‌باشد. بیشترین سرعتی که با این ماشین می‌توانید برانید ۱۷۰ کیلومتر در ساعت است. باک این کراس اوور چینی ۶۰ لیتری و گشتاور آن در بیشترین حالت ۲۲۳ نیوتن بر متر است.

چند دلیل برای اینکه هایما S5 بخریم:

بعد از آشنایی کلی با این خودروی چینی لوکس با دلایلی که می‌تواند در تصمیم به خرید این ماشین موثر باشند آشنا می‌شویم. پس اگر در فکر خرید کراس اووری چابک هستید ادامه این مطلب از آکادمی مالی مسعود را از دست ندهید. مزایای و ویژگی‌های شاخص هایما اس ۵ عبارتند از:

۱- طراحی ظاهری گیرا:

ظاهر این خودروی چینی را می‌توان یکی از نقاط قوت مهم و اصلی آن به شمار آورد. المان‌های تهاجمی با یک ظاهر پویا و دلنشین گه نسل جوان را شیفته خود کرده است. با وجودی که در این خودرو نیز مانند دیگر ماشین‌های چینی چراغ‌های بزرگ استفاده شده اما نتیجه مطلوبی داشته است. این زیبایی در چراغ‌های بزرگ تا حد زیادی به زاویه دادن و به کارگیری کاسه‌های بزرگ برای آن مربوط است. برجستگی روی کاپوت هایما S5 و جای قرار گرفتن مه‌شکن‌ها حس و حالی اسپرت ایجاد کرده است. نمای پشتی در این خودروی کراس اوور را می‌توان بخش پشتی آن دانست. طراح از مبانی طراحی چراغ‌های جلوی خودرو فریم مناسبی برای چراغ‌های عقب ایجاد کرده است.

خرید حواله هایما

۲- شاخصه‌های فنی هایما اس ۵:

شاخصه‌های فنی هایما S5 را می‌توان از دلایل اصلی خرید این خودرو به حساب آورد. این کراس اوور چینی نشان داد که از دیگر همکلاسان خود سرتر است. قدرت ۱۴۸ اسب بخاری که موتور ۱.۵ لیتری آن ایجاد می‌کند چالاکی و چابکی زیادی ایجاد می‌کند. شاید جالب باشد بدانید ایران خودرو در نظر دارد نسخه اتومات و ۶ سرعته آن نیز به بازار عرضه کند. خودرویی با این کلاس و توانایی مصرف سوختی کمتر از ۸ لیتر به طور متوسط دارد. این میزان مصرف سوخت برای هایما اس ۵ بسیار مناسب و منطقی می‌باشد.

۳- آپشن‌ها و امکانات جذاب هایما S5:

مزیت و حسن بعدی این خودرو آپشن‌های جذابی است که در دل خود دارد. اصولا برای خریداران ایرانی پر کشش‌ترین بخش خودروهای چینی آپشن‌های به کار رفته در آن‌ها است. متاسفانه تولیدات داخلی از نظر امکانات و آپشن‌های جانبی در شرایط مطلوبی قرار ندارند. در بررسی و ملاحظات امکانات باید سگمنت این خودرو را نیز مد نظر قرار داد. از این رو برخی از آیتم‌ها و آپشن‌های روی هایما اس ۵ در حکم یک برگ برنده به شمار می‌روند. از امکانات به کار رفته روی هایما S5 به عنوان یک خودروی محبوب می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دوربین‌های ۳۶۰ درجه
  • نمایش مقدار باد در لاستیک‌های خودرو
  • سیستم کمکی برای شروع حرکت در سربالایی‌ها
  • سیستم کنترل پایداری الکتریکی یا سیستم ESP
  • سیستم کنترل کشش یا TCS

این امکانات نسبت به کلاس هایما اس ۵ بسیار جذاب و ایده‌آل محسوب می‌شوند. به همین خاطر نظر بسیاری از مشتریان کراس اوور در بازار ایران را به خود جلب نموده است.

۴- بازار فروش گرم و پر رونق:

از دیگر دلایل خرید هایما S5 بازار خرید و فروش مناسب برای آن است. بدون شک این خودرو در کنار هم خانواده‌ی خود هایما S7 یک پدیده‌ی جذاب محسوب می‌شود. اینن ماشین چینی هم در زمان تولید خود و هم در حالت دست دوم به خوبی خرید و فروش می‌شود. بنابراین با خیال راحت از این بایت می‌توانید اقدام به خرید هایما اس ۵ کنید. بیشتر خودروهای چینی با افت قیمت زیادی در فروش دست دوم مواجه هستند. اما این کراس اوور جمع و جور چینی وضعیت بهتری از این نظر دارد. یکی از دلایل احتمالی این شاخصه وجود خدمات پس از فروش و پشتیبانی خوب این خودرو در ایران است. در نتیجه خریداران از بابت سرویس‌های مورد نیاز بعد از خرید هایما اس ۵ مطمئن خواهند بود. در نهایت کارشناسان خودرو عقیده دارند که قدرت نقدشوندگی هایما S5 بسیار زیاد بوده و به راحتی به فروش می‌رود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید یا فروش هایما اس ۵ با کارشناسان آکادمی مالی مسعود تماس بگیرید. کلیه اطلاعات لازم در خصوص قیمت و کارشناسی‌های پیش از خرید توسط مشاوران آکادمی ارائه خواهد شد.

۵- ایمنی بالا:

مورد بعدی که می‌توان از دلایل خرید هایما S5 به شمار آورد ایمنی بالای این ماشین است. این خودرو برخلاف بسیاری از خودروهای چینی تست تصادف در انجمن سی‌انکپ را گذرانده است. نتیجه این تست ایمنی خودرو برای هایما اس ۵ موفقیت با کسب ۵ ستاره بوده است. در نتیجه می‌توان این خودروی چینی را در گروه ماشین‌های ایمن و مطمئن قرار داد. از طرفی تجهیزات بسیار خوب و مناسب برای حفظ سلامت سرنشینان خودرو در آن تعبیه شده است.

کلام آخر:

در پاسخ به سوال آیا هایما S5 بخریم؟! باید گفت قطعا خودروی خوب و کارآمدی را اتخاب کرده‌اید. زیرا با توجه به کلاس و قیمت این ماشین چینی امکانات و شاخصه‌های مناسبی دارد. نظرات و تجربیات خود از این خودروی چینی را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی در مورد “آیا هایما S5 بخریم؟

  1. رزا طریقت نیک گفت:

    سلام هایما اس ۵ یکی از فوق العاده ترین ماشین هاست از هر لحاظ من قبلاداشتم فروختم الانم باز میخوام ثبت نام کنم خلاصع که این ماشین حرف نداره.

  2. جوادی گفت:

    اقا واقعا توضیحات کامل و خوبی دادین ممنون از شما 🤩🤩🤩

  3. محمد نوری گفت:

    مهم ترین نکته اینه که برای حفظ سلامت سرنشینان خودرو تست تصادف شده خیلی عالیه

  4. لیلا نجفی گفت:

    سلام وقت بخیر
    هایما اس ۵ قیمت کارخونش چنده الان؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *