خودرویی

معرفی پرطرفدارترین محصولات ایران خودرو در سال های اخیر

اولین تولید شرکت ایران خودرو پیکان بود که موفق به تصاحب بازارهای داخلی شد. با گذشت سال‌ها از اولین روزهای فعالیت این شرکت خودروهای مختلفی را به بازار معرفی نمودند. امروزه ایران خودرو یکی از معتبرترین و اصلی‌ترین شرکت‌های خودروساز داخلی محسوب می‌شود. از این رو به معرفی تعدادی از پرطرفدارترین محصولات ایران خودرو پرداخته‌ایم. با ما در این مقاله از آکادمی مالی مسعود همراه شوید تا این خودروهای پرطرفدار و البته پرفروش را بشناسید.. و همچنین شما در آکادمی مسعود میتوانید به  خرید حواله جانبازان با خیالی آسوده بپردازید.

معرفی کوتاهی از گروه صنعتی ایران خودرو

این گروه صنعتی در سال ۱۳۴۱ و با نام ایران ناسیونال کار خود را آغاز نمود. اولین تولید این شرکت خودروساز داخلی اتوبوس بود. بعد از ۵ سال از آغاز به کار ایران خودرو به کمک مهندسین انگلیسی تولید خودروی پیکان استارت خورد. بعد انقلاب و اتمام جنگ تحمیلی این گروه صنعتی با شرکت فرانسوی پژو به توافقاتی دست یافت. همین همکاری با فرانسه شروع یک دوره تحول در ساخت محصولات ایران خودرو محسوب می‌گردد. انواع خودروهای پژو و ال ۹۰ نتیجه همکاری کمپانی فرانسوی با ایران خودرو است. متاسفانه این خودروساز داخلی هنوز موفق به رقابت به شرکت‌های خارجی نشده است. اما در داخل کشو محصولات ایران خودرو طرفداران زیادی دارد. در ادامه به تعدادی از خودروهای محبوب ایران خودرو در سال‌های فعالیتش آشنا خواهیم شد.

بهترین و پرطرفدارترین محصولات ایران خودرو

کیفیت مطلوب و البته قیمت پایین‌تر نسبت به رقبای خارجی از دلایل محبوبیت خودروهای ایران خودرو هستند. در این بخش به خودروهایی از این شرکت که تقاضای بالایی در بین مردم دارند اشاره می‌کنیم. چرا که تقاضای بالا برای یک خودرو در بیشتر اوقات نشان‌دهنده محبوبیت آن می‌باشد.

۱- دنا پلاس

دنا پلاس تنها رقیب جدی تمام خودروهای پژو در کشور به شمار می‌رود. دنا دومین ماشینی است که به صورت اختصاصی در شرکت ایران خودرو تولید می‌شود. خوشبختانه طرفداران بسیار زیادی نیز در کشور پیدا کرده و محبوب است.  نسخه آپشنال دنا با امکانات و ویژگی‌های خاص خود جایگاه مناسبی در بازارهای داخلی کسب کرده است. بسیاری معتقد هستند دنا پلاس لیفت فیس شده‌ی سمند است. نکته جالب توجه در خصوص دنا پلاس تقاضای بالای مردم برای پیش خرید کردن آن می‌باشد. در نتیجه می‌توان گفت دنا پلاس محبوب‌ترین خودرو در گروه صنعتی ایران خودرو است. دنا پلاس علاوه بر ایران به برخی از کشورهای دیگر خاورمیانه نیز صادر شده است. این یک رخداد موفقیت‌آمیز برای شرکت تولیدکننده دنا پلاس به شمار می‌رود.  به طوری که بعد از تویوتا هایلوکس پنجمین خودروی پرفروش در غرب آسیا به حساب می‌آید.

پرطرفدارترین محصولات ایران خودرو

۲- پژو پارس

یکی از پرطرفدارترین محصولات ایران خودرو که همیشه مورد توجه بوده است پژو پارس نام دارد. پژو پارس که با نام پرشیا هم شناخته می‌شود نسخه‌های بسیار متنوعی دارد. تقریبا همه نسخه‌های این خودرو نیز محبوب و پرفروش بوده‌اند. در نتیجه می‌توان گفت این خودرو یکی از موفق‌ترین تولیدات ایران خودرو به حساب می‌آید.  کیفیت ساخت و آپشن‌های به کار رفته در پژو پارس از دلایل اصلی محبوبیت آن بین مردم می‌باشد. نسخه اتومات این خودرو که دیگر تولید نمی‌شود جزو پرفروش‌ترین نسخه‌های پژو پارس است. همچنین در پیش فروش خودروها نسخه TU5 این خودرو تقاضای بالاتری از بقیه مدل‌ها داشت. این آمارها نشان می‌دهند که پژو پارس بعد از دنا پلاس جایگاه دومین بین تولیدات ایران خودرو را دارد. یکی از دلایل مهم محبوب بودن این خودرو قیمت مناسب آن به ویژه در کارخانه است.

پرطرفدارترین محصولات ایران خودرو

۳- پژو ۲۰۶ تیپ ۲

پژو ۲۰۶ در تیپ‌های مختلف تولید و به بازار عرضه شده است. در این بین ۲۰۶ تیپ ۲ در بین جوانان محبوبیت و طرفداران زیادی دارد. پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از اوایل دهه ۸۰ تولید و وارد بازار شد. شکل ظاهری و جمع و جور آن از همان ابتدا توجه زیادی را به خود جلب نمود. به طوریکه حتی با ورود ۲۰۷ به بازار این خودرو یکی از پرطرفدارترین محصولات ایران خودرو باقی ماند. موتور قدرتمندی که روی این خودرو به کار رفته از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت آن می‌باشد. موتوری ۸ سوپاپه با ظرفیت ۱.۳ لیتر که ۷۵ اسب بخار قدرت تولید می‌‌کند. تجهیزات مناسب و ایمنی خوب از دیگر ویژگی‌های خوب پژو ۲۰۶ تیپ ۲ محسوب می‌شوند.

۴- رانا

چهارمین خودروی محبوب ایران خودرو که فیس لیفت ۲۰۶ صندوق‌دار است رانا نام دارد. رانا پلاس نیز آپدیت شده و آپشنال رانا است که به عنوان نسخه بهتر آن به بازار معرفی شد. موتور مورد استفاده در این خودرو از نوع TU5 و خطی می‌باشد. آلایندگی خودروی رانای معمولی یورو ۴ و رانا پلاس یورو ۵ است. متاسفانه برای کاهش قیمت رانا از کیفیت برخی از قطعات آن کم شده است. اما این مشکل در نسخه پلاس این خودروی پرطرفدار ایران خودرو رفه گردیده است.

۵- پژو ۴۰۵ SLX

یکی از شناخته شده‌ترین و پرطرفدارترین محصولات ایران خودرو پژو ۴۰۵ SLX است. این خودرو به روز رسانی شده‌ی ۴۰۵ معمولی است که با تغییراتی جزئی در بدنه تولید شد. دسترسی آسان به قطعات یدکی آن و خدمات پس از فروش خوب از نقاط قوت این خودرو است. از طرف دیگر این ماشین در گروه خودروهای خوش قیمت در بازار شناخته می‌شود. شاید به همین خاطر است که هنوز مورد توجه خریداران خودروهای داخلی قرار دارد.

۶- سمند

اولین خودروی ملی ایران سمند نام گرفت. این ماشین از ابتدای ورود آن به بازار موفق شد در گروه پرفروش‌ترین خودروها قرار بگیرد. ایمنی و جادار بودن از ویژگی‌های خوب خودروی سمند محسوب می‌شوند. البته در سال‌های اخیر افزایش غیر منطقی قیمت آن موجب کم شدن محبوبیت آن در بازار شده است. با این همه هنوز در گروه خودروهای محبوب و پرفروش ایران خودرو جای دارد. سمند سورن نیز به عنوان نسخه فیس لیفت شده‌ی سمند در سال ۱۳۸۶ به بازار خودروی ایران عرضه شد. جالب اینکه هر دو نسخه‌ی سمند و سمند سورن در بازار خودروهای موفقی به شمار می‌روند.

سخن پایانی

در این مطلب از آکادمی مالی مسعود لیستی از پرطرفدارترین محصولات ایران خودرو را ارائه کردیم. از دنا پلاس و پژو پارس تا سمند سورن همگی جزو تولیدات موفق شرکت ایران خودرو قرار دارند. البته هنوز کیفیت خودروهای این شرکت از رقبای خارجی خود فاصله نسبتا زیادی دارد. نظر شما درباره خودروهای ساخت ایران خودرو چیست؟

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *