خودرویی

چرا سمند سورن بخریم؟

سمند سورن یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهای شرکت ایران خودرو به شمار می‌رود. این خودرو که در انواع مختلفی از مدل‌ها مونتاژ و عرضه شده همیشه از امکانات خوبی برخوردار بوده است. این امکانات به ایجاد تجربه خوب از خرید این خودروی وطنی منجر گشته و علاقه‌مندان زیادی پیدا کرده است. این خودرو که به عنوان اولین پروژه تولید ملی شناخته می‌شود در سال ۱۳۸۰ به بازار عرضه شد. در این مقاله از گروه آکادمی مالی مسعود، دلایل خرید سمند سورن را بیان خواهیم کرد. پس اگر شما نیز مایل به خرید حواله سمند سورن هستید تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

آشنایی با تاریخچه تولید سمند سورن:

این خودروی ملی برای اولین بار در سال ۱۳۸۰ رونمایی و به بازار عرضه شد. بعد از موفقیت فروش سمند سورن درسال ۱۳۸۵ نسخه جدید از این خودرو تولید شد. این نسخه با تولید اول تفاوت چندانی نداشت و تنها تفاوت‌ها محدود به دو بخش جلویی و عقبی خودرو بود. در حقیقت سمند سورن را می‌توان تغییر یافته سمند LX و X7 دانست. امروزه ۵ مدل متفاوت از این خودروی تولید داخل در بازار وجود دارد که عبارتند از:

  • سمند سورن مدل MUX
  • سمند سورن مدل ELX
  • سمند سورن مدل ELXEF7
  • سمند سورن ELXEF7 با استاندارد یورو ۰۴
  • سمند سورن توربو شارژ

می‌باشد.

دلایل خرید سمند سورن چیست؟

دلایل خرید هر خودرو را می‌توان در ویژگی‌ها و مشخصات ان پیدا کرد. سمند سورن نیز از این قاعده کلی فروش خودرو مستثنی نیست. در ادامه این مقاله تحت عنوان چرا سمند سورن بخریم؟! با برخی از دلایل فروش بالای این خودرو آشنا خواهیم شد.

۱- تجهیزات و امکانات خوب در سمند سورن:

خودروهای ساخت داخل همیشه در زمینه امکانات داخلی با کم لطفی سازندگان خود مواجه بوده‌اند. این نقطه مقابل خودروهای چینی موجود در بازارهای ایران است که روی آپشن‌ها تاکید داشته‌اند. این موضوع باعث شده تا شرکت‌های خودروساز داخلی برای رقابت با خودروهای چینی توجه بیشتری به این بخش داشته باشند. در بین همه تولیدات داخلی سمند سورن از امکانات و آپشن‌های بیشتری برخوردار بوده و جایگاه خوبی دارد. مهم‌ترین امکانات و آپشن‌های تعبیه شده در این خودرو که از جمله دلایل خرید سمند سورن است می‌توان به:

  • فرمان هیدرولیک در سمند سورن
  • کلیدهای کنترلی
  • بلندگوهای جلویی و عقب خودرو
  • چراغ خطر سوم
  • امکان تنظیم برقی پشتی در صندلی جلو خودرو

و چندین مورد دیگر اشاره نمود.

۲- طراحی ظاهری مطلوب در سمند سورن:

از نظر ظاهری این خودرو به عنوان فیس لیفت سمند معمولی طراحی شده است. هرچند ظاهر بستگی زیادی به سلیقه افراد دارد اما اغلب سورن را زیباترین عضو خانواده سمند می‌دانند. طراحی متفاوت در چراغ‌های جلویی این خودرو شکل خشن و متفاوتی برای آن ایجاد کرده است. خطوط ادامه‌دار از روی کاپوت تا روی سپر و دریچه هوا جلوه خاصی به این خودرو داده است. تمام جزئیاتی که در طراحی ظاهری سمند سورن در نظر گرفته شده روی محبوبیت و فروش آن موثر بوده است.

چرا سمند سورن بخریم؟

۳- به کارگیری پیشرانه مطمئن و بخش فنی قوی در سمند سورن:

سمند سورن به موتور EF7 مجهز می‌باشد که پیشرانه قابل قبول و خوبی است. اگر چه که نمی‌توان آن را بدون ایراد و نقص دانست اما امتحان خود را پس داده است. موتور بهکار رفته در کاپوت سمند سورن ۴ سیلند با ۱۶ سوپاپ می‌باشد. قدرت موتور سمند سورن معادل ۱۱۵ اسب بخار بوده و گشتاوری ۱۵۰ نیوتن بر متر دارد. کمک گرفتن از سامانه زمان‌بندی متغیر در سوپاپ‌های سورن موجب کاهش آلایندگی و مصرف سوخت شده است. سمند سورن در رقابت با رقبای خود از نظر شتاب و قدرت امتیاز خوبی کسب خواهد کرد.

۴- ایمنی مناسب در سمند سورن:

یکی دیگر از دلایل خرید سمند سورن سطح مناسب ایمنی در آن است. در زمینه ایمنی متاسفانه در اغلب خودروهای ساخت داخل کم کاری شده است. بنابراین ایمنی مطلوب سورن در بین دیگر خودروهای داخلی کاملا به چشم می‌آید. سمند سورن علاوه بر تجهیزات ایمنی مناسب که در ادامه اشاره می‌کنیم از ترمزهای خوبی هم برخوردار است. از دیگر امکانات ایمنی در این خودرو تولید داخل می‌توان به مواردی نظیر:

  • ایربگ راننده و سرنشین جلویی خودرو
  • سیستم ایموبلایزر یا ضد سرقت
  • سیستم مرکزی هشدار دهنده در ورود غیر مجاز
  • سیستم هشدار دهنده موانع عقب خودرو
  • سیستم مالتی پلکس یا عیب‌یابی هوشمند
  • قفل مرکزی به همراه ریموت کنترل
  • قابلیت تنظیم ارتفاع در کمربندهای ایمنی

اشاره نمود.

۵- طراحی داخلی کابین در سمند سورن:

در پاسخ به کسانی که می‌گویند چرا سمند سورن بخریم؟ باید به طراحی کابین داخلی اشاره نمود. تغییرات اعمال شده در طراحی کابین سمند سورن ELX به نحوی است که کمتر کسی می‌تواند از آن ایراد بگیرد. فرمان به کار رفته در این خودرو با دکمه‌های کنترلی باعث جذابیت هر چه بیشتر این خودرو شده است. البته جای خالی یک صفحه نمایش لمسی بر روی کنسول مرکزی سمند سورن کاملا مشهود است. با این همه این خودرو تولید داخل از شرکت ایران خودرو با سلیقه شمار زیادی از خریداران ایرانی تطابق دارد. همین موضوع از دیگر دلایل خرید سمند سورن به شمار می‌رود.

چرا سمند سورن بخریم؟

۶- خدمات پس از فروش بسیار خوب:

از دیگر دلایلی که مردم به خرید سمند سورن علاقه نشان می‌دهند خدمات پس از فروش آن است. این مزیت از امتیازات و ویژگی‌های مطلوب در شرکت ایران خودرو به حساب می‌آید. قطعات موتوری و بدنه و جلوبندی سمند سورن به راحتی در تمام نقاط ایران پیدا می‌شود. بنابراین با توجه به شبکه نمایندگی قوی از نظر تهیه لوازم سمند سورن هرگز نگرانی وجود ندارد.

سخن پایانی:

اگر شما نیز با این پرسش که چرا سمند سورن بخریم؟! مواجه‌اید باید با مزایای آن آشنا شوید. این مزایا از دلایل خرید سمند سورن در بازار محسوب می‌شوند. مشخصات فنی و پیشرانه خوب، ظاهری زیبا و امکانات مناسب همگی از جمله این دلایل هستند. البته همچنان امکان بهتر شدن این خودروی محبوب داخلی و امکانات آن وجود دارد. با این همه در بین گزینه‌های موجود در بین تولیدات داخلی سورن قطعا می‌درخشد. چرا که با توجه به قیمت این خودرو امکانات و کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد. نظرات خود درباره سمند سورن و مزایای آن و فروش حواله خودرو را با ما در آکادمی مالی مسعود به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی در مورد “چرا سمند سورن بخریم؟

  1. اسکندری گفت:

    بنظرم تفاوت زیادی با سمند معمولی نداره فقط ظاهرش فرق میکنه

  2. مولوی گفت:

    حواله سمند سورن پاییز چنده الان؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *