خودرویی

با چراغ بنزین پرشیا حداکثر چقدر میتوان راه رفت ؟

آیا برای شما هم این سوال پیش آمده است که چراغ بنزین پرشیا چقدر میره. اگر شما هم صاحب یکی از مدل‌ های خودروی پژو پارس باشید، حتماً این دغدغه را خواهید داشت که پس از روشن شدن چراغ بنزین این خودرو چقدر می ‌توانید با آن رانندگی کنید. البته بدیهی است که روشن شدن این چراغ یک هشداری است که نشان می‌ دهد بنزین خودروی شما کم است و در صورت امکان باید در اسرع وقت و با رسیدن به اولین پمپ بنزین، بنزین بزنید؛ ولی اگر به هر دلیلی دسترسی به پمپ بنزین نداشتید، دانستن این که خودروی شما چقدر حرکت خواهد کرد، خالی از لطف نیست.

در ابتدای این مقاله، به معرفی ماشین پژو پارس می‌ پردازیم و پس از آن در مورد چراغ بنزین این خودرو و این که پس از روشن شدن آن، این ماشین چقدر می تواند حرکت کند، مطالبی را می آوریم.

 

معرفی ماشین پژو پارس

خودروی پژو پارس یکی از معروف ‌ترین و محبوب ‌ترین خودروهای موجود در کشور ایران است که توسط کارخانه خودروسازی ایران خودرو تولید می ‌شود. البته همان طور که می ‌دانید خودروی پژو پارس و سایر خودروهای پژو، اصالتا فرانسوی هستند ولی در کشور ایران تولید می شوند. وقتی که تازه این ماشین وارد جاده ‌های ایران شده بود با نام پژو پرشیا معروف بود ولی پس از مدتی نام آن به همان پژو پارس تغییر کرد. البته خودروی پژو پارس به بعضی از کشورهای دیگر نیز صادر شد و در آن کشورها با نام های مختلفی شناخته شد. مثلاً پژو سفیر یا پژو ۴۰۶ و یا پژو ایکس ۹.

اگر بخواهیم از لحاظ ظاهری هم این خودرو را بررسی کنیم باید بگوییم که خودروی پژو پارس شباهت بسیار زیادی به خودروی پژو ۴۰۵ دارد و بهتر بگوییم مدل فیس لیفت شده ماشین پژو ۴۰۵ است که در حال حاضر حواله پژو پارس یا پرشیا از فروش بسیار خوبی برخوردار است نسبت به سایر حواله خودرو دیگری که در بازار موجود است.

 

میزان حرکت خودرو پس از روشن شدن چراغ بنزین

میزان مسافتی که می‌ توانید پس از روشن شدن چراغ بنزین خودروی مختلف، با آن خودروها رانندگی کنید متفاوت می ‌باشد؛ ولی این به این معنا هم نیست که مثلاً برای همه خودروهای پژو پارس سال، بتوان عدد ثابتی بتوان ذکر کرد. در واقع عوامل متعددی هستند که مشخص می کنند یک ماشین پس از روشن شدن چراغ بنزینش چند کیلومتر حرکت خواهد کرد که در ادامه این عوامل را ذکر می کنیم:

۱.      مدل خودروی پژو پارس

همان طور که می ‌دانید خودروی پژو پارس دارای ۸ مدل مختلف است که این مدل‌ های مختلف از لحاظ موتوری و یا گیربکس با یکدیگر تفاوت دارند. بنابراین میزان مصرف بنزین مدل ‌های مختلف خودروی پژو پارس با یکدیگر متفاوت است و هر یک از آن مدل ها، پس از روشن شدن چراغ بنزینشان مسافت متفاوتی را می توانند طی کنند.

۲.      وضعیت موتوری خودروی پژو پارس شما

بدیهی است که یک خودروی پژو پارس صفر کیلومتر با یک خودروی پژو پارسی که ۲۰ سال از تولید آن گذشته است، متفاوت است. هر چقدر که وضعیت موتوری خودروی پژو پارس، سالم‌ تر باشد، مصرف بنزین آن هم پایین ‌تر است و بنابراین می‌ توان انتظار داشت که پس از روشن شدن چراغ بنزین آن، مسافت بیشتری را بتواند طی کند.

چراغ چک بنزین پرشیا

۳.      نوع رانندگی شما

یکی از عواملی که در میزان مصرف بنزین یک خودروی پژو پارس و البته سایر خودروها تاثیر دارد، نوع رانندگی با آن است. بدیهی است که هر چقدر دور موتور خودرو در هنگام رانندگی افزایش پیدا کند، مصرف بنزین آن خودرو نیز به همان تناسب زیادتر می ‌شود. به عنوان مثال فردی که عادت دارد در دنده ۳ با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رانندگی کند، باید انتظار بالا رفتن مصرف بنزین ماشین خود را داشته باشد. اگر چراغ بنزین ماشین این چنین راننده ای روشن شود، مدت زمان کم تری می ‌تواند با این سبک رانندگی با ماشین خود حرکت کند. علاوه بر رانندگی با دور موتور خیلی بالا، رانندگی با دنده مرده و یا همان رانندگی با دور موتور خیلی پایین هم می ‌تواند مصرف بنزین خودرو را افزایش دهد.

 

۴.      وضعیت جاده

بدیهی است که رانندگی در جاده ‌های سربالایی و پیچ در پیچ و پر از پستی و بلندی و دست انداز، مصرف بنزین خودرو را افزایش می ‌دهد. بنابراین اگر قرار است در چنین جاده ‌هایی رانندگی کنید و چراغ بنزین ماشین پژو شما روشن شده است، باید نگران باشید. چرا که با طی مسافت کم تری نسبت به جاده‌ های صاف، بنزین خودروی شما تمام خواهد شد. در صورتی که در یک جاده صاف و بدون پستی و بلندی و دست انداز و یا در یک جاده سرپایینی رانندگی کنید و چراغ بنزین خودروی شما روشن شده باشد، می ‌توانید مسافت بیشتری را با خودروی خود طی کنید.

 

۵.      وضعیت لاستیک ‌های خودرو و جلوبندی آن

در صورتی که جلوبندی ماشین و یا لاستیک ‌های آن عیب و ایراد داشته باشند، فشار بیشتری به ماشین وارد می ‌شود و مصرف بنزین آن هم افزایش پیدا می‌ کند. طبیعی است که اگر از وضعیت سلامتی جلوبندی و لاستیک ‌های ماشین خود مطمئن نیستید و چراغ بنزین خودروی شما روشن شده است، نباید انتظار داشته باشید که مسافت خیلی زیادی را بتوانید با این خودرو طی کنید.

 

۶.      ترافیک جاده

ترافیک موجود در جاده، تاثیر بسیار زیادی بر روی مصرف بنزین خودروی شما دارد. در واقع اگر شما در یک ترافیک سنگین در حال رانندگی باشید و چراغ بنزین خودروی شما روشن شده باشد، نباید انتظار داشته باشید که بتوانید مسافت زیادی را با خودروی خود رانندگی کنید. چرا که مدت زمان زیادی را پشت این ترافیک گیر خواهید کرد و مجبور می ‌شوید با سرعت بسیار آهسته ای حرکت کنید و یا این که ماشین شما به صورت درجا روشن خواهد بود.

 

 

نتیجه گیری

در صورتی که چراغ بنزین خودروی پژو پارس شما روشن شد، بهتر است که بدون معطلی به اولین پمپ بنزین مراجعه کنید و بنزین بزنید. مخصوصاً اگر قرار است که با خودروی خود به  جاده ‌های بیرون شهری بروید و فاصله پمپ بنزین بعدی نیز زیاد است. با این وجود اگر بخواهید بدانید که چراغ بنزین پرشیا چقدر میره، باید به شما بگوییم که در صورتی که خودروی پژو پارس شما از هر لحاظ سالم باشد و ترافیکی هم در جاده وجود نداشته باشد، حداقل ۱۰۰ کیلومتر می‌ توانید با این خودرو رانندگی کنید.

1 نظر در “با چراغ بنزین پرشیا حداکثر چقدر میتوان راه رفت ؟

  1. احمدی گفت:

    سلام حواله تارا دارم از تهران شما معامله تون به چه صورتیه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *