خودرویی

هایما از لحاظ فنی و طراحی چطور ماشینی است؟

در این مقاله قصد داریم راجع به این که هایما چطور ماشینی است، مطالبی را بیان کنیم. کارخانه خودروسازی چینی هایما در سال ۱۹۹۲ میلادی با همکاری و شراکت کارخانه مزدای ژاپن شروع به کار کرد. البته امروزه این شرکت خودروسازی، زیرگروه شرکت خودروسازی فاو به حساب می ‌آید. کارخانه هایما که می ‌توان آن را یکی از بزرگ ترین کارخانه‌ های خودروسازی چین به  شمار آورد، انواع ماشین ‌های سواری و مینی ون و شاسی بلند را تولید می ‌کند که ما در آکادمی مالی مسعود برای خرید حواله هایما بستری را فراهم میکنیم تا شما عزیزان با اطمینان کامل به خرید خود برسید.

 

خودروی هایما در ایران

شرکت ایران خودرو چند سالی است که با شرکت خودروسازی هایما همکاری می‌ کند. در این سال ها، دو مدل از خودروهای هایما در بازار خودروی کشور ایران، خیلی رایج شده است. خودروی هایما اس ۵ و اس ۷. اکثر ویژگی‌ های این دو خودرو، از لحاظ ظاهری و موتوری شبیه به هم است ولی با این وجود، تفاوت ‌هایی هم با همدیگر دارند.

همین دو خودروی هایما اس ۵ و اس ۷ هم دارای مدل هایی هستند که همه آن ها ارزش خرید دارند و واقعا نسبت به خودروهای رایج در ایران خوب هستند. به عنوان مثال، یکی از بهترین مورد آن ها، خودروی هایما S7 توربو شارژ است. تجهیزات موجود در خودروی هایما S7 توربو شارژ زیاد است و از لحاظ موتوری هم به موتور توربو شارژ ۱.۸ لیتری مجهز گردیده است. ظاهر این نوع خودرو هم واقعا زیبا است و در کل، این خودرو، خودروی خوبی است. اگر قصد خرید خودروی هایما را دارید، می توانید این مدل را بخرید.

هایما چطور ماشینی است

مزایای خودوهای هایما

در کل، خودروی هایما یک کراس آور بسیار محبوب در کشور ایران به شمار می ‌رود و خصوصاً مدل اتوماتیک این نوع خودرو، طرفداران زیادی در کشور ما دارد. اگر بخواهیم برخی از مزایای آن را ذکر کنیم به گزینه ‌های زیر می‌ رسیم:

۱.      اندازه خودرو

اندازه جمع و جوری که این نوع خودرو دارد، باعث شده است که افراد علاقمند به شاسی بلند که در عین حال با اندازه بزرگ شاسی بلند‌ها نمی ‌توانند کنار بیایند، به سمت استفاده از این خودرو بروند.

هایما چطور ماشینی است

۲.      شراکت با مزدا

شراکت با کارخانه معتبر مزدا باعث شده که تکنولوژی‌ های استفاده شده در ماشین ‌های مزدا در ماشین‌ های هایما هم به کار بروند که این یک مزیت بزرگ برای این خودروها به شمار می آید.

۳.      امکانات رفاهی

وجود امکانات رفاهی مختلف در این خودرو اعم از ۴ عدد کیسه هوا، سیستم ورود و سیستم استارت بدون کلید، دوربین ۳۶۰ درجه، سانروف، فرمان برقی، سنسور باران، دوربین عقب، سنسور نور و غیره. طبیعتاً پیدا کردن این امکانات در خودروهای ایرانی غیر ممکن است.

 

۴.      قیمت مناسب خودروی هایما

فراموش نکنیم که در بین خودروهای ایرانی ‌نمی توانیم موردی مانند خودروی هایما پیدا کنیم و از طرف دیگر خودروهای ژاپنی و کره ‌ای یا غربی موجود در کشور ایران که امکانات خودروی هایما را داشته باشند، قیمت نجومی دارند. بنابراین بسیاری از مردم ایران که دستشان از خرید خودروهای با کیفیت جهانی کوتاه است، می ‌توانند با هزینه بسیار کم تر، خودروی هایما را خریداری کنند.

۵.      ظاهر بسیار زیبای خودرو

طراحی ظاهری خودروی هایما در قیاس با خودروهای رایج موجود در کشور ایران بسیار زیباتر است. البته بدیهی است که این نوع خودرو شاید برای افرادی که در کشورهای حاشیه خلیج فارس زندگی می ‌کنند، خیلی جذاب نباشد؛ ولی ما ایرانی‌ ها خیلی عادت به دیدن خودروهای لوکس و زیبا نداریم و به همین دلیل اکثراً با دیدن خودروی هایما، ذوق زده می ‌شویم.

چراغ ‌های خودروی هایما، کشیده و بزرگ هستند و جلو پنجره آن نیز دارای خط‌ های عمودی کرومی است که باعث می‌ شوند، زیبایی خاصی به این خودرو بخشیده شود. زیبایی دیگری که این خودرو دارد، ارتفاع زیاد قسمت عقبی آن است که باعث می ‌شود نسبت به خودروهای جک اس فایو یا چری تیگو ۵ که رقبای خودروی هایما به شمار می ‌روند، قد بلندتر دیده شود.

هایما چطور ماشینی است

۶.      طراحی داخلی خوب

طراحی داخلی خودروهای هایما هم زیبا است و اصطلاحا این نوع خودروها دارای داشبورد سوناتایی هستند. البته مدل پلاس خودروی هایما اس ۷ به یک مانیتور ۸ اینچی و سیستم صوتی قدرتمند هم مجهز شده است. جنس متریال استفاده شده در طراحی داخلی این خودرو هم از جنس پلاستیک نرم و چرم با کیفیت است که می‌ تواند مزیتی برای خودرو به حساب بیاید؛ چرا که در طراحی داخلی بسیاری از خودروهای رایج در کشور ایران از پلاستیک خشک استفاده می ‌شود.

 

معایب خودروهای هایما

خودروهای هایما هم مانند سایر خودروهای چینی وارد شده به کشور ایران، دارای یک سری از معایب می ‌باشند. در صورتی که شما قصد خرید این خودرو را دارید، باید با علم به این معایب، اقدام به خرید کنید. بعضی از معایب این خودرو عبارت هستند از:

۱.      پرمصرف بودن خودرو

خودروی هایما یک خودروی پرمصرف به حساب می ‌آید و همه نمونه های موجود در ایران، بیشتر از هشت لیتر بنزین مصرف می‌ کنند. حتی مدل توربوی این خودرو، مصرف بیشتری نیز دارد.

۲.      هزینه نگهداری بالای خودرو

متاسفانه قیمت قطعات خودروی هایما خیلی زیاد است و ممکن است شما برای نگهداری این نوع خودرو با مشکل مواجه شوید. به هر حال شکستن آینه بغل خودرو یا شکستن چراغ‌ ها و سپر خودرو، امری اجتناب ناپذیر است و شما در هنگام خرید این نوع خودرو باید به این موارد دقت کنید.

 

۳.      مشکل باتری

حدود یک سوم از خودروهای هایمای موجود در بازار خودروی ایران، مشکل باتری دارند.

۴.      مشکل ترمز دستی

یکی از مشکلات رایجی که در خودروهای هایمای موجود در بازار خودروی ایران، با آن مواجه بوده ‌ایم، مشکل ترمز دستی آن ها است.

 

۵.      مشکل صندلی

متاسفانه بعضی از خودروهای هایما از لحاظ صندلی هم با مشکل مواجه می شوند. وقتی که دنبال خرید این خودرو بودید، باید صندلی ‌های آن را به دقت مورد بررسی قرار دهید.

 

۶.      مشکل سانروف

سانروف یکی از آپشن‌ های جذاب خودروهای هایما است که متاسفانه در بعضی از نمونه‌ های این خودرو با مشکل مواجه می شود.

 

۷.      ایرادات دیگر خودروی‌ هایما

به جز مشکلاتی که ذکر کردیم این خودرو با مشکلات دیگری مانند مشکل در فندک، آنتن، سیستم ورود بدون کلید، سنسور پارک و استارت نیز مواجه می ‌شود. البته این مشکلات در تعداد کمی از خودروهای هایما پیش می آید و خیلی رایج نیستند.

 

 

نتیجه گیری

برای بسیاری از افراد این سوال پیش می ‌آید که هایما چطور ماشینی است. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این خودرو، دارای تجهیزات مناسبی است و ظاهر آن هم جذاب و دلنشین می ‌باشد. با این وجود خودروی هایما هم مانند همه خودروهای چینی دیگر دارای معایبی مثل هزینه بالای نگهداری و بازار فروش ضعیف ‌تر نسبت به خودروهای ایرانی می ‌باشد. شما باید با توجه به هدفی که از خرید این خودرو دارید و البته متناسب با شرایط اقتصادی خود اقدام به خرید و یا عدم خرید آن کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *