خودرویی

مقایسه و عملکرد بهتر هایما و جک

دو خودروی هایما و جک از نظر محدوده‌ی قیمتی بسیار به یکدیگر نزدیک هستند. در نتیجه در زمان خرید این سوال که هایما بهتر است یا جک برای مشتریان ایجاد می‌شود. هر دوی این خودروها چینی بوده و طی سال‌های حضور در بازار ایران اعتباری به دست آورده‌اند. به همین خاطر کار انتخاب بین هایما یا جک کار چندان آسانی نیست. این برای کسانی که قصد خرید یک کراس اوور مدرن و قیمت مناسب را دارند مفید خواهد بود. کارشناسان ما در آکادمی مالی مسعود به مقایسه همه جانبه این دو خودرو پرداخته‌اند بنابراین شما با خاطری آسوده به خرید حواله هایما بپردازید.

آشنایی کلی با هایما:

این خودرو یک کراس اوور نه چندان گران‌ قیمت چینی محسوب می‌شود. علاوه بر مدل معمولی، نسخه پلاس هایما نیز توسط ایران خودرو تولید و به بازار عرضه شده است. پیشرانه این خودرو ۱.۸ لیتر ظرفیت داشته و ۱۷۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. مصرف سوخت در ازای هر ۱۰۰ کیلومتر در هایما ۹.۷ لیتر ارزیابی شده است. گشتاور تولید شده توسط این پیشرانه در بیشترین حالت ۲۳۰ نیوتن بر متر است. این گشتاور از طریق جعبه دنده‌ای اتوماتیک و ۶ سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌گردد. اطلاع از این مشخصات به ما نشان می‌دهد که هایما بهتر است یا جک.

هایما بهتر است یا جک

هایما چه مزیت‌هایی دارد؟

ظاهر زیبا و ایمنی مطلوب از اصلی‌ترین مزایای این خودروی چینی و کراس اوور است. همچنین از نظر میزان مصرف سوخت می‌توان هایما را در گروه خودروهایی با مصرف مناسب قرار داد. اما مزیتی که باعث شده تا هایما جزو خودروهای محبوب در ایران باشد امکانات به کار رفته در آن است.

هایما چه معایبی دارد؟

متریال به کار رفته در کابین هایما از کیفیت چندان بالایی برخوردار نمی‌باشند. پیشرانه این خودرو نیز عملکردی قدرتمند نداشته و چندان برای بدنه‌ی آن مناسب نیست. در نتیجه تجربه رانندگی با این خودروی مونتاژ شده در ایران خودرو چندان جالب نمی‌باشد.

معرفی کلی جک:

جک یکی از خودروهای شاسی بلند و محبوب در ایران به شمار می‌رود. شرکت مونتاژ کننده خودروی جک کرمان موتور است. امکانات رفاهی خوب در کنار ظاهر زیبا از عوامل اصلی فروش بالای این خودرو هستند. با معرفی مشخصات کلی جک در این بخش پاسخ بهتری به سوال هایما بهتر است یا جک خواهید داد. چرا که با ویژگی‌های هر دو خودروی چینی هم رده یعنی جک و هایما آشنا شده‌اید. پیشرانه ۲ لیتری جک می‌تواند ۱۷۴ اسب بخار قدرت را با حداکثر گشتاور ۲۶۵ نیوتن بر متر تولید کند. همانند هایما خودروی جک نیز جعبه دنده‌ای ۶ سرعته و اتوماتیک دارد که وظیفه انتقال نیروی پیشرانه را انجام می‌دهد.

جک چه مزیت‌هایی دارد؟

توان حرکتی جک به واسطه تناسب بین بدنه و پیشرانه بسیار خوب است. آپشن‌های این خودروی کراس اوور چینی پر تعداد و متنوع می‌باشد. همچنین نمایندگی‌های ارائه دهنده خدمات این خودرو در کشور در حد مطلوبی می‌باشند.

ایرادات خودروی جک:

در ادامه برای اینکه بدانیم هایما بهتر است یا جک باید به ایرادات خودروی جک هم بپردازیم. جک نیز همانند هایما پیشرانه‌ای قوی ندارد. کروز کنترل در خودروی جک وجود ندارد. هنگامی که خودرو داغ شود عملکرد گیربکس آن مطلوب و مناسب نمی‌باشد.

مقایسه جک و هایما در ویژگی‌های ظاهری:

اولین بخش از هر خودرو که به چشم می‌آید ویژگی‌های ظاهری آن است. بنابراین در ابتدا دو خودروی جک و هایما را از نظر ویژگی‌های ظاهری با هم مقایسه می‌کنیم. هر دو کراس اوور چینی جک و هایما از طراحی ظاهری خوبی برخوردار هستند. در قیاس دقیق‌تر نیز باید به جذابیت بیشتر طراحی جک در بخش جلویی اشاره نمود. همچنین جک اسپرت‌تر از هایما طراحی شده است. چراغ‌های جک و خطوط بدنه در آن حالت مدرن‌تری نسبت به هایما ایجاد نموده است. این نکته نیز نباید فراموش شود که جذابیت ظاهری ماشین تا حد زیادی سلیقه‌ای بوده و به فرد خریدار بستگی دارد.

مقایسه هایما و جک در ویژگی‌های فنی:

در این بخش از مقاله هایما بهتر است یا جک به بررسی ویژگی‌های فنی دو خودرو می‌پردازیم. حجم موتور به کار رفته در جک بیشتر از هایما می‌باشد. در نتیجه قدرت و گشتاوری که این خودرو تولید می‌کند نسبت به رقیبش هایما بالاتر است. با این وجود موتور هایما سر و صدای کمتری نسبت به جک ایجاد می‌کند. در اصطلاح گفته می‌شود موتور هایما نرم‌تر از جک است. نکته بعدی وزن کمتر خودروی جک نسبت به هایما است که قدرت موتور را موثرتر می‌کند. این ویژگی موجب می‌شود تا شتاب جک از هایما بهتر باشد.

پشتیبانی قطعات هایما و جک:

هنگام خرید هر خودرویی باید به بازار قطعات یدکی آن نیز توجه داشته باشید. زیرا به احتمال زیاد در طول سال‌های استفاده از ماشین نیاز به لوازم جانبی و قطعات یدکی خواهید داشت. شرکت مونتاژ کننده هایما ایران خودرو است که نمایندگی‌های فعال زیادی دارد. در نتیجه پشتیبانی بسیار خوبی در سراسر کشور از خودروی هایما به عمل می‌‌آید. جک نیز در نقطه‌ی مقابل سابقه‌ی خوبی در زمینه خدمات پشتیبانی و ارائه قطعات یدکی در کشور دارد. پس از این منظر نمی‌توان گفت هایما بهتر است یا جک. شاید در آینده با ورود مدل‌های جدیدتری به بازار این دو ماشین به حاشیه رفته و پشتیبانی آن‌ها کمرنگ شود. اما در حال حاضر از نظر تامین قطعات یدکی و لوازم جانبی هیچکدام مشکلی ندارند.

مقایسه بین کابین داخلی هایما و جک:

در این بخش به اتاق دو خودرو جک و هایما نگاهی خواهیم انداخت. هایما در کابین داخلی فضای کافی داشته اما طراحی آن کمی قدیمی‌ می‌باشد. متریال به کار ر فته در ساخت کابین داخلی نیز در خودروی هایما تعریف چندانی ندارد. اما کیفیت ساخت و متریال به کار رفته در خودرو جک بهتر است هایما است. اما از نظر فضای داخلی جک کوچک‌تر از هایما طراحی شده است. طراحی کابین داخلی جک نسبت به هایما مدرن‌تر و به روزتر می‌باشد.

سخن پایانی:

در این مطلب تلاش کردیم تا شما پاسخ بهتری برای پرسش هایما بهتر است یا جک بیابید. بعد از خواندن این مطلب شما کدام یک از دو خودروی جک یا هایما را انتخاب می‌کنید. دلایل انتخاب خود را با ما و دیگر کاربران سایت آکادمی مالی مسعود به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در آکادمی مالی مسعود برای خرید و فروش انواع خودروهای داخلی و خارجی در کنار شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *