خودرویی

بالاخره هایما بهتر است یا تیگو

هایما و تیگو خودروهایی هستند که در اوج تحریم‌های خارجی به عنوان خودروهای لوکس به کشور وارد شدند. هنوز هم در هر دوی این ماشین‌ها در بین قشر متوسط جامعه ایران طرفداران زیادی به خود اختصاص داده‌اند. در این مطلب می‌خواهیم مقایسه‌ای بین هایما و تیگو انجام دهیم تا مشخص شود هایما بهتر است یا تیگو؟! این مطلب برای کسانی که قصد دارند به زودی یک کراس اوور  کامپکت شهری بخرند بسیار مفید می‌باشد. همچنین برای علاقه‌مندان به دنیای خودروهای کراس اوو چینی با آپشن‌های متعدد نیز می‌تواند جذاب باشد. با ما تا انتهای این مقاله از گروه آکادمی مالی مسعود در مقایسه دو خودروی هایما و تیگو همراه باشید تا با نتیجه گیری ما بتوانید بهترین تصمیم را برای خرید حواله هایما بگیرید.

مقایسه هایما و تیگو در مولفه‌های فنی:

موتور تیگو ۱.۵ لیتری و توربوشارژ بوده که در نمونه‌های زیادی از خودروها نظیر فونیکس نیز به کار رفته است. قدرت پیشرانه تیگو ۱۴۷ اسب بخار با ۲۱۰ نیوتن گشتاور بیشینه است. گیربکس این خودرو از نوع دو کلاچه و ۶ سرعته می‌باشد. کار کردن با این گیربکس قلق‌های خاص خود را دارد و در ابتدا کمی مشکل است. چرا که در زمان حرکت تخت گاز ماشین با وقفه‌های ۱ الی ۲ ثانیه‌ای همراه است.  در نقطه مقابل پیشرانه ۱.۸ لیتری هایما با ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن بر متر گشتاور حضور دارد. پس در جواب سوال هایما بهتر است یا تیگو؟! در بعد فنی می‌توان به نفع هایما رای داد.گیربکسی که در هایما به کار رفته از نوع ۶ سرعته و البته اتوماتیک می‌باشد. این گیربکس از نظر استهلاک و عملکرد از گیربکس مورد استفاده در تیگو تا حدی بهتر است. البته به این نکته هم توجه کنید که وزن تیگو نسبت به هایما کمتر است. در نتیجه شتاب اولیه بهتری نسبت به رقیب خود هایما دارد.

مقایسه هایما و تیگو در سایر مشخصات فنی:

مقایسه میزان سوخت مصرفی این خودروها برای تصمیم‌ اینکه هایما بهتر است یا تیگو؟! ضروری است. مصرف در دو خودروی مذکور نزدیک به هم بوده اما تیگو کمی مصرف سوخت پایین‌تری دارد. تیگو در ازای هر ۱۰۰ کیلومتر معادل ۷ لیتر سوخت مصرف می‌کند. در حالی که هایما حدود د۸.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر سوخت نیاز دارد. البته این اعداد و رقم‌ها در شرایط مختلف جاده- تعداد سرنشینان و ترافیک می‌توانند متفاوت باشد. سیستم تعلیق نیز در این دوو خودروی چینی مونتاژ داخل بسیار نزدیک به هم است. در نتیجه از نشر ساختار فنی نمی‌توان یکی را نسبت به دیگری ارجح دانست.

طراحی ظاهری تیگو بهتر است یا هایما:

هایما بهتر است یا تیگو

در این بخش می‌خواهیم دو خودرو را از نظر ظاهر و شاخصه‌های طراحی بدنه با هم مقایسه کنیم. البته زیبایی و شکل ظاهری خودرو تا حد بسیار زیادی به سلیقه افراد دارد. با این همه بعضی از خودروها به سلیقه‌ی اکثریت مردم نزدیک بوده و در نتیجه طراحی موفق‌تری دارند. از نظر فرم بدنه تیگو از حالت قدیمی بدنه هایما زیباتر و جذاب‌تر است. البته کسانی که به سبک طراحی شاسی بلندهای کلاسیک علاقه‌مند هستند هایما زیباتر می‌باشد. در واقع این طور گفته می‌شود که هایما ظاهری اصیل‌تر و مردانه دارد. اما تیگو از نظر ظاهری لوکس و جوان پسند است. پس در انتخاب ظاهر باید به سراغ خواست و سلیقه‌ی خود بروید.

طراحی داخلی هایما و تیگو:

در این بخش به مقایسه کابین داخلی این دو خودروی چینی و محبوب در ایران می‌پردازیم. تیگو تا حدی در این زمینه گوی سبقت را از رقیب خود هایما ربوده و طراحی داخلی بهتری دارد. بنابراین در پاسخ این سوال که طراحی ظاهری هایما بهتر است یا تیگو باید به نفع هایما رای داد. داشبورد مورد استفاده در تیگو تا حد زیادی مینیمال و فانتزی است. همین موضوع باعث کشش بیشتر مردم به سمت داشبورد و طراحی داخلی هایما شده است. در کابین داخلی هایما از یک نمایشگر بزرگ و پنل لمسی سیستم تهویه استفاده شده است. این آیتم‌ها باعث ایجاد نمایی جدید و جذاب در داخل هایما شده‌اند. البته سبک مینیمال در داشبورد خودرو طرفدارانی هم دارد که قطعا تیگو را به هایما ترجیح می‌دهند. از نظر ابعاد فضای داخلی هر دو خودرو وضعیت چندان مطلوبی نداشته ولی پاسخگوی سرنشینانی با قد متعارف هستند. به نظر می‌رسدد فضای زانو در تیگو کمی بیشتر از رقیبش هایما باشد. پس اگر بلند قد هستید احتمال در ردیف عقب تیگو راحت‌تر از هایما خواهید بود.

امکانات رفاهی هایما بهتر است یا تیگو:

در بخش آپشن‌های به کار رفته در خودرو هایما و تیگو مشابهت‌های زیادی با هم دارند. امکانات مشترک بین این خودرو عبارتند از:

  • کنترل ایستایی در سربالایی‌ها
  • کروز کنترل
  • کنترل پایداری و کنترل کشش
  • سنسوس حسگرهای پارک عقب
  • سیستم کنترل کننده باد لاستیک‌های خودرو
  • مالتی مدیا لمسی
  • استارت بدون نیاز به کلید خودرو
  • تهویه اتوماتیک
  • سانروف
  • دی‌لایت
  • فرمان برقی و دوربین عقب
  • صندلی برقی سمت راننده
  • آینه‌های جانبی تاشو

می‌باشند. در واقع اغلب خودروهای چینی از نظر امکانات و آپشن‌ها در سطح خوبی قرار دارند. اما چری تیگو دارای سقف پانوراما و ترمز پارک برقی و اتوهلد است که در هایما دیده نمی‌شود. در نتیجه می‌توان گفت در این بخش امتیاز امکانات رفاهی بیشتر به تیگو می‌رسد. پس اگر به دنبال خودرویی با آپشن‌های بیشتر هستید بین تیگو و هایما تیگو انتخاب بهتری است.

قمیت هایما بهتر است یا تیگو:

قیمت این دو خودروی چینی اختلاف فاحش و چشمگیری نسبت به یکدیگر ندارد. با این همه هایما در حدود ۲۰ درصد نسبت به رقیبش تیگو ارزان‌تر است. پس اگر آیتم قیمت خودرو در تصمیم خرید شما نقش اصلی‌تری دارد هایما انتخاب درست‌تری می‌باشد. برای استعلام قیمت روز تیگو و هایما با مشاوران آکادمی مالی مسعود تماس بگیرید. کارشناسان مجموعه در زمینه خرید انواع خودروها از جمله تیگو و هایما با شما همکاری می‌کنند. تجربه گروه آکادمی مالی مسعود راهنمای شما در معاملات خودرو می‌باشد.

سخن پایانی:

در این مقاله تلاش کردیم با مقایسه دو خودرو کراس اوور چینی نتیجه بگیریم هایما بهتر است یا تیگو. در بیشتر آیتم‌ها دو خودرو تا حد زیادی به هم نزدیک و مشابه ارزیابی شدند. اما با نگاهی دقیق‌تر می‌توان گفت تیگو به دلیل مصرف سوخت پایین‌تر و چالاکی و شتاب بهتر انتخاب مناسب‌تری است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *