خودرویی

مقایسه پژو پارس با شاهین

یکی از خودروهایی که به تازگی توسط شرکت سایپا رونمایی شده است شاهین نام دارد. این خودرو آپشن‌های متعددی داشته و در همین زمان کوتاه طرفداران زیادی برای خود کسب کرده است. از طرفی خودروی پژو پارس نیز مانند شاهین سدان خانوادگی و طراحی مدرنی دارد. در زمان خرید انتخاب بین این دو خودرو کار سختی خواهد بود. مقایسه پژو پارس با شاهین به انتخاب بهتر بین این دو خودروی ساخت داخل کمک زیادی خواهد کرد. در این مطلب از آکادمی مالی مسعود نقاط ضعف و قوت هر دو خودرو را بیان خواهیم کرد. شناخت دقیق این موارد در ایجاد یک دید درست در زمان خرید آن‌ها موثر می‌باشد. پس اگر شما نیز بین خرید این دو خودروی ایرانی مردد هستیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

مقایسه پژو پارس با شاهین از لحاظ ظاهری:

اولین جنبه‌ای که از هر خودرو به چشم خریدار می‌آید ظاهر آن است. پژو پارس خودروی با بیش از دو دهه حضور در جاده‌ها ظاهری مدرن و متناسب دارد. به طوری که هنوز بعد از گذشت قریب به ۲۰ سال همچنان محبوب و پر طرفدار است. در حالی که شاهین به عنوان یک خودروی تازه نفس در همین مدت کوتاه محبوبیت زیادی پیدا کرده است. بخشی از محبوبیت شاهین نیز به زیبایی خیره کننده ظاهری آن وابسته است. البته ظاهر خودروها به سلیقه مشتری بستگی دارد و نمی‌توان به طور قطع گفت یک خودرو زیباتر از دیگری است.

طراحی داخلی شاهین و پژو پارس:

در خصوص طراحی داخلی این دو خودرو باید گفت که متریال مورد استفاده در داشبورد هر دو چندان باکیفیت نیستند. البته شاید این مشکل در ساخت داشبورد برای پژو پارس با ۲۰ سال قدمت قابل قبول باشد. اما در خصوص خودروی تازه ساخته شده‌ای نظیر شاهین توجیهی ندارد. البته شرکت سایپا در توضیح این مورد علت را پایین نگه داشتن قیمت تمام شده در شاهین اعلام کرده است. هر دو خودروی شاهین و پژو پارس دارای سدان‌های جادار و بزرگی هستند. بنابراین برای استفاده و مسافرت‌های خانوادگی مناسب هستند. سایر موارد طراحی داخلی در مقایسه پژو پارس با شاهین برتری نسبی با شاهین می‌باشد. برای خرید حواله پژو پارس کلیک کنید. همچنین اگر به دنبال خرید حواله خودرو های دیگنیتی ، سمند سورن و … هستید آکادمی مسعود در خدمت شماست.

مقایسه فنی بین پژو پارس و شاهین:

بخش فنی در هر خودرویی از جمله مهم‌ترین بخش‌ها به شمار می‌آید. مشخصات فنی اگرچه به اندازه ظاهر در دید نیستند اما روی کیفیت خودرو موثرند. بنابراین یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای قیاس بین هر دو خودرو را می‌توان مقایسه بخش‌ فنی آن‌ها دانست. پژو پارس و شاهین از دو پیشرانه متفاوت از هم ساخته شده‌اند اما خروجی آن‌ها تقریبا شبیه است. به همین خاطر از نظر کیفیت سواری هر دو خودرو تقریبا یکسان هستند. موتور به کار رفته در پژو پارس تیوفایو ۱.۶ لیتری با ۱۶ سوپاپ می‌باشد. این موتور در بین تمام موتورهای مورد استفاده در خودروهای ایرانی کارایی بهتری دارد. موتور تیوفایو به داشتن استهلاک کم و هزینه نگهداری کم و مصرف سوخت پایین مشهور است. اما موتور به کار رفته در شاهین توربوشارژ با ۸ سوپاپ می‌باشد. در مقایسه پژو پارس با شاهین از نظر موتوری باید گفت هر دو چالاکی و شتاب تقریبا برابری دارند. از نظر سیستم تعلیق و هندلینگ نیز این خودرو تفاوت محسوسی با یکدیگر ندارند. به لحاظ مصرف سوخت نیز تقریبا هر دو خودرو یکسان بوده و جزو خودروهای کم مصرف هستند. بنابراین اگر به دنبال مشخصات فنی در رده پژو پارس اما ظاهری امروزی‌تر هستند شاهین انتخاب مناسبی است. اما اگر همچنان مایل به داشتن خودرویی با موتور تیوفایو و ۱۶ سوپاپ هستید پژو پارس را خریداری نمایید.

مقایسه پژو پارس با شاهین

مقایسه پژو پارس با شاهین از نظر ایمنی:

با توجه به اینکه پژو پارس خودرویی پا به سن گذاشته است از نظر ایمنی قادر به رقابت با شاهین نیست. شاهین در بین تمام خودروهای ایرانی از سطح ایمنی بالایی برخودار است. ایمنی در خودروی شاهین توسط مراکز بررسی ایمنی خودرو در سطح بین المللی مورد بررسی قرار گرفته است. نتیجه این ارزیابی‌ها نیز دریافت سه ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ بوده است. به غیر از شاهین هیچ خودرویی از تولیدات داخلی در آزمون‌های ایمنی بین المللی حضور نداشته است. پس اگر ایمنی و امنیت خودرو برای شما اولویت دارد قطعا شاهین انتخای ایده‌آلی خواهد بود.

مقایسه امکانات رفاهی شاهین و پژو پارس:

امکانات رفاهی پژو پارس شامل مواردی زیادی نمی‌شود. بنابراین قادر به رقابت با خودوری مدرن و جدید شاهین در این زمینه نیست. شاهین خودرویی است که تقریبا همه امکانات رفاهی مورد علاقه‌ی ایرانیان را در خود جای داده است. در مقایسه پژو پارس با شاهین آشنایی با امکانات رفاهی این دو خودرو مهم است.  امکانات رفاهی شاهین شامل مواردی از قبیل:

  • سانروف
  • دی لایت
  • استارت دکمه‌ای
  • نمایشگر لمسی
  • شش اسپیکر در سیستم صوتی
  • تهویه مطبوع اتوماتیک
  • صندلی ۶ حالته
  • نویگیشن
  • دوربین عقب
  • فرمان برقی
  • کلیدهای کنترل
  • ورود بدون کلید

اشاره نمود. این لیست بلند بالا از امکانات و آپشن‌های شاهین موجب محبوبیت آن و جذب افراد زیادی شده است. چرا که جمع این همه امکانات رفاهی در یک خودروی ایرانی چندان دیده نمی‌شود. اما در مقابل پژو پارس آپشن‌های چندانی برای رقابت ندارد.

مقایسه پژو پارس با شاهین

پژو پارس بخریم یا شاهین؟

برای خرید یکی از این خودروها باید به تمام موارد گفته شده در مقایسه پژو پارس و شاهین توجه نمایید. در نظر گرفتن تمام نقاط قوت و نقاط ضعف این دو خودرو به شما در انتخاب با دیدی بازتر کمک می‌کند. در حالت کلی اگر به دنبال خودرویی با امکانات رفاهی و امنیت بالا هستید قطعا باید به سراغ شاهین بروید. این خودرو از ظاهر و طراحی بسیار مدرن و زیبایی نیز برخوردار می‌باشد. اما اگر به دنبال خودروی سدان بزرگ هستید که راحت به فروش برسد پژو پارس انتخاب بهتری است. به علاوه پژو پارس خودرویی است که از نظر فنی امتحان خود را پس داده است. بنابراین می‌توانید با آرامش خیال از کیفیت فنی پژو پارس را خریداری نمایید.

برای خرید خودروی مورد نظر خود می‌توانید از طریق سایت آکادمی مالی مسعود اقدام نمایید. از مزایای خرید از سایت آکادمی مالی مسعود ارائه مشاوره‌های پیش از خرید به صورت رایگان است.

کلام پایانی:

مقایسه پژو پارس با شاهین یکی راه‌های شناخت بهتر هر دو خودرو می‌باشد. سوالات و نظرات خود را در خصوص این دو خودرو با ما در آکادمی مالی مسعود به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی در مورد “مقایسه پژو پارس با شاهین

  1. اشرفی گفت:

    دلیل اینکه حواله شاهین نمیخرید !

  2. میثم گفت:

    سلام چگونه حواله ماشینم را به شما واگذار کنم؟

  3. البرز گفت:

    سلام حواله ی ماشین را به چه قیمت هایی میخرید؟

  4. الهه گفت:

    سلام حواله ی پژو پارس در فصل تابستان چقد بود و در پاییز چقد میشه؟

  5. تینا گفت:

    سلام حواله شاهین چرا نمیخرید؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *