خودرویی

علت کار نکردن فن تهویه پژو پارس

در این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی علت کار نکردن فن تهویه پژو پارس بپردازیم. سیستم تهویه پژو پارس دمای درونی این ماشین را به خوبی تنظیم می کند. کیفیت سیستم تهویه پژو پارس خیلی مناسب است ولی با این وجود، در بعضی از اوقات احتمال دارد به خوبی کار نکند. علت کار نکردن فن تهویه پژو پارس می تواند موارد متعددی باشد. در بعضی از اوقات، بخاری این سیستم، به خوبی کار نمی کند و در بعضی از اوقات، کولر آن. در بعضی از مواقع هم هر دو به خوبی کار نمی کنند. در این مقاله مشکلات احتمالی کولر و بخاری سیستم تهویه پژو پارس را به صورت مجزا بررسی خواهیم کرد.

 

طریقه کار کولر ماشین پژو پارس

در صورتی که بخواهیم نحوه کار کولر خودروی پژو پارس را شرح دهیم باید بگوییم که این نوع کولر، به ترتیب زیر کار خود را انجام می دهد و باعث خنک شدن دمای درون خودرو می شود.

  1. در مرحله اول، گاز کولر در کمپرسور کولر فشرده سازی می گردد.

 

  1. در مرحله دوم، کمپرسور، به منظور فشردن گاز کولر نیروی خود را به کمک تسمه هیدرولیک که با نام تسمه دینام هم معروف است، از موتور این خودرو می گیرد.

 

  1. در مرحله سوم، گازی که در کانال کولر فشرده شده است و مانند یک رادیاتور کوچک می باشد، آزاد می گردد.

 

  1. در مرحله چهارم، فن کولر موجود در سیستم تهویه هوای پژو پارس، هوا را در کانال کولر به گردش درمی آورد و باعث می شود که هوای سرد به اتاق این خودرو وارد شود.

علت کار نکردن فن تهویه پژو پارس

دلایل کار نکردن کولر پژو پارس

وقتی که کولر خودروی پژو پارس شما خراب است باید به دنبال دلیل خراب بودن آن باشید و در جهت رفع کردن آن اقدامات لازم را به عمل بیاورید. در واقع کار نکردن کولر خودرو پژو پارس به یکی از چند علت زیر می تواند باشد:

 

۱.     تنظیم نبودن سیستم تهویه پژو پارس

اولین دلیلی که برای کار نکردن کولر پژو پارس می‌ توانیم ذکر کنیم درست نبودن تنظیمات جابجایی بخاری و کولر آن است. کافی است که تنظیمات لازم را انجام دهید تا این مشکل برطرف شود.

 

۲.     سوختن فن کولر

دومین دلیلی که برای کار نکردن کولر پژو پارس می توانیم عنوان کنیم، سوختن فن کولر می ‌باشد. فن کولر همان پروانه ‌ای است که هوا را با شدت مناسب به درون خودرو می ‌فرستد. وقتی که برق خودرو مشکل داشته باشد این مشکل پیش می‌ آید. در صورت وقوع این مشکل، باید به یک برق کار ماشین مراجعه کنید و مشکل پیش آمده را برطرف کنید.

 

۳.     کلاج نکردن کمپرسور کولر

کلاج نکردن کمپرسور کولر نیز می‌ تواند علت دیگری برای کار نکردن کولر خودروی پژو پارس باشد. در این صورت نیز مشکل از برق ماشین است و باید نزد برق کار ماشین بروید و مشکل پیش آمده را برطرف کنید.

 

۴.     کم بودن گاز کولر

کم بودن فشار گاز کولر می ‌تواند دلیل دیگری باشد برای کار نکردن کولر خودروی پژو پارس. این مشکل یک مشکل بسیار رایج است که فقط با شارژ کردن گاز کولر برطرف خواهد شد.

 

علت کار نکردن فن تهویه پژو پارس

طریقه کار بخاری ماشین پژو پارس

 

می ‌دانید که آب رادیاتور وظیفه خنک کردن موتور را در خودروهای مختلف از جمله در خودروی پژو پارس بر عهده دارد. وقتی که آب موجود در رادیاتور در اطراف موتور این ماشین می ‌چرخد و باعث خنک کردن آن می‌ شود، گرمای موتور به این آب منتقل می ‌شود. این کار، اولین مرحله از مراحل کار بخاری ماشین است.

قسمتی از آب موجود در رادیاتور که به خوبی گرم شده است در فضایی که مخصوص گرمای بخاری است، به جریان می ‌افتد و باعث می ‌شود که آن فضا گرم شود. این مرحله، دومین مرحله از مراحل کار بخاری ماشین است.

مرحله سوم از مراحل کار بخاری خودروی پژو پارس این است که هوای گرم شده توسط آب داغ را از کانال مربوطه عبور دهد و به درون کابین ماشین بدمد.

 

علت های کار نکردن بخاری ماشین

علت های کار نکردن بخاری ماشین یک و یا چند مورد از موارد زیر است:

۱.      تنظیم نبودن سیستم تهویه پژو پارس

اولین دلیلی که می ‌توانیم برای کار نکردن بخاری ماشین پژو پارس عنوان کنیم این است که تنظیمات آن به درستی انجام نشده باشد. بدیهی است که با انجام تنظیمات صحیح می‌ توانید این مشکل را برطرف کنید. اگر نتوانستید به خوبی این تنظیمات را انجام دهید، می ‌توانید به دفترچه راهنمای سیستم تهویه پژو پارس مراجعه کنید و یا از یک فرد با تجربه ‌تر راهنمایی بگیرید. شما مشتری عزیز میتوانید با ورود به صفحه خرید حواله پژو پارس ، حواله این خودرو را به قیمتی مناسب خریداری کنید.

 

۲.      سوختن فن بخاری

سوختن فن بخاری هم می ‌تواند عامل دیگری برای کار نکردن بخاری پژو پارس باشد. فن بخاری، در واقع همان پروانه‌ ای است که هوا را به درون این خودرو می‌ دمد.

 

۳.      بیرون دادن باد سرد در سرعت های بالا

در صورتی که بخاری پژو پارس در هنگام حرکت این ماشین با سرعت پایین، عملکرد صحیحی دارد اما وقتی که سرعت ماشین افزایش پیدا می ‌کند باد سرد از خود بیرون می ‌دهد، ممکن است مشکل از خرابی ترموستات این ماشین باشد. نشانه دیگری که خرابی ترموستات ماشین دارد، پایین آمدن آمپر آب است. در صورت خراب شدن ترموستات باید آن را عوض کنید. قیمت ترموستات خیلی زیاد نیست و خیلی نگران خراب شدن ترموستات نباشید. البته در بعضی از موارد هم ترموستات خراب نیست بلکه مخصوص مناطق گرم سیری است. اگر شما در مناطق سردسیر زندگی می ‌کنید و نیاز به گرمای زیادی از بخاری دارید، ترموستات مخصوص سرما را در خودرو ی خود تعبیه کنید.

 

۴.      بیرون دادن همیشگی باد سرد

در صورتی که بخاری پژو پارس همیشه باد سرد از خود بیرون می‌ دهد دیگر مشکل آن، ترموستات نیست. بلکه دلیل این مشکل ممکن است یکی از سه عامل زیر باشد:

  1. وجود داشتن هوا در مایع خنک کننده موتور پژو پارس
  2. گرفتگی لوله رادیاتور بخاری این ماشین
  3. ضعیف بودن واتر پمپ

نتیجه گیری

در این مقاله علت کار نکردن فن تهویه پژو پارس بررسی شد. هم کولر و هم بخاری، هر دو دارای دمنده مشترکی هستند. طریقه کار کار کولر خودروی پژو پارس، مثل کولرهای گازی در خانه ها و اداره ها ولی طریقه کار بخاری سیستم تهویه پژو پارس با بخاری موجود در خانه ها و ادارات متفاوت است. البته یک فرق مهم بین این دو نوع کولر وجود دارد و آن هم این است که کولر گازی موجود در خانه ها و اداره ها، از برق شهر، نیروی لازم را به دست می آورد، ولی کولر ماشین پژو پارس، نیروی لازم برای خود را از موتور ماشین می گیرد.

1 نظر در “علت کار نکردن فن تهویه پژو پارس

  1. سیاوش گفت:

    ممنونم واقعا مطالبتون عالی بود و قیمت حواله پژو پارس چقدره؟ ممنون میشم اگه اطلاع بدین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *