تعمیرات خودرویی, خودرویی

علت دیر روشن شدن سمند EF7

بسیاری از خودروهای داخلی در سال‌های اخیر با موتور EF7 طراحی و ساخته می‌شوند. سمند و رانا از جمله این خودروها هستند که از این نوع موتور بهره‌مند می‌باشند. گاهی با مشکل دیر شدن خودروی روشن سمند EF7 مواجه می‌شویم که به دلایل مختلفی رخ می‌دهد. پیدا کردن این دلایل و رفع آن‌ها به حل این مشکل در خودروی سمند EF7 کمک زیادی می‌کند. آیا درباره علت دیر روشن شدن سمند EF7 اطلاعاتی دارید؟ علل مختلفی مانند سردی هوا و خرابی باتری از جمله این دلایل هستند. اگر با ما در این مطلب از آکادمی مالی مسعود همراه شوید از دلایل این مشکل در سمند مطلع می‌شوید. و همچنین ما در آکادمی مسعود با خرید حواله خودرو  شما را صاحب خودرو میکنیم.

نکات کلی درباره دیر روشن شدن خودرو

بسیاری از خودروها با مشکل دیر روشن شدن به ویژه در اول صبح مواجه هستند. بنابراین نمی‌توان گفت این مشکل مختص به خودروی سمند EF7 است. سردی هوا یکی از دلایل مهم دیر روشن شدن خودروها محسوب می‌شود. به همین خاطر در فصول سرد سال و اوایل صبح بیشتر با این مشکل در ماشین مواجه می‌شوید. روغن موتور خودرویی که تمام شب را در هوای سرد قرار گرفته است غلیظ‌تر می‌باشد. در نتیجه چرخش موتور نسبت به سایر روزهای سال نیاز به توان بیشتری داشته و ماشین دیرتر روشن خواهد شد. مورد بعدی عملکرد باتری خودرو در هوای سرد است که توان کمتری از خود بروز می‌دهد. اختلال‌های ایجاد شده در کامپیوتر ماشین نیز می‌تواند به بروز این مشکل در بسیاری از خودروها منجر گردد.  حال با توجه به این نکات به سراغ خودروی سمند EF7 می‌روید و دلایل دیر نشدن آن می‌پردازیم.علت دیر روشن شدن سمند EF7

علت دیر روشن شدن سمند EF7 چیست؟

در این بخش به علل دیر روشن شدن خودروی سمند با موتور EF7 می‌پردازیم. اطلاع از دلایل احتمالی به ما در کشف مشکلات پیش آمده برای خودرو کمک زیادی می‌کنند. با کشف علت روشن نشدن خودرو می‌توانید پیش از جدی شدن مشکل پیش آمده نسبت به رفع آن اقدام نمایید.

۱- مشکل باتری سمند EF7

در زمان روشن نشدن سمند EF7 اولین بخشی که باید به سراغ آن بروید باتری خودرو است. ضعیف شدن باتری خودرو یا خالی شدن آن موجب می‌شود تا ماشین دیرتر روشن شود. توجه داشته باشید که باتری از مهم‌ترین قسمت‌های خودرو برای راه‌اندازی آن است. پس هرگونه ایراد در این بخش می‌تواند فرآیند روشن شدن خودرو را ایراداتی همراه نماید. اگر زمان استارت، موتور سمند به کندی و یا تاخیر روشن شود احتمالا باتری ضعیف شده است. اما اگر با استارت زدن موتور خودرو هیچ واکنشی نشان نداد یعنی باتری به کلی خالی شده است. در این شرایط باید به فکر تعویض باتری سمند Ef7 باشید.

۲- سیم‌کشی سمند EF7

سیم‌کشی استارت نیز می‌تواند علت دیر روشن شدن سمند EF7 باشد. دو رشته سیم مثبت و منفی استارت ماشین را به باتری وصل می‌کنند تا نیروی برق آن تامین گردد. چنانچه اشکالی در سیم‌کشی سمند EF7 وجود داشته باشد اتصال درستی ایجاد نمی‌شود. در نتیجه برق مورد نیاز به استارت برای روشن شدن خودرو منتقل نخواهد شد. همچنین شاید سر باتری‌های سمند شل شده باشند و در نتیجه سیستم برق‌رسانی با اشکال مواجه شده باشد.  بنابراین باید این سیم‌ها را چک کرده و در صورت وجود اشکال آن‌ها را عوض کنید.

۳- معیوب بودن استارت سمند EF7

گاهی دیر روشن شدن سمند به دلیل خراب بودن استارت ان است. ساختار کلی استارت در واقع دینامی الکتریکی است که به پوسته زیرین موتور وصل شده است. نیروی الکتریسیته‌ای که از باتری وارد می‌شود آن را به حرکت در می‌آورد. در نتیجه حرکت استارت موتور خودرو نیز به چرخش وادار شده و ماشین روشن می‌شود. اگر استارت خراب باشد در همان ابتدا با مشکل روشن شدن ماشین مواجه می‌شوید. برای حل این مشکل حتما به سراغ تعمیرکارهای حرفه‌ای بروید.

۴- خراب بودن کوئل سمند

خراب بودن کوئل نیز علت دیر روشن شدن سمند EF7  می‌باشد. در صورتی که اشکال از کوئل باشد حتی بعد از روشن خودرو نیز ممکن است دوباره خاموش شود. ترکیب هوا و سوخت برای کار کردن موتور خودرو ضروری می‌باشد. شمع‌ها جرقه‌ی مورد نیاز برای سوختن این ترکیب و روشن شدن خودرو را ایجاد می‌کند. برقی که شمع سمند EF7 نیاز دارد دارای ولتاژ بالایی است و از طریق کوئل تامین می‌گردد. خراب بودن کوئل سمند موجب می‌شود جرقه‌ی ایجاد شده کوچک باشد و ماشین دیرتر روشن شود. کوئل معیوب باید توسط تعمیرکارهای متخصص بررسی و در صورت نیاز تعویض شود.

۵- شمع سمند Ef7

یکی از اصلی‌ترین بخش‌ها و اجزاء خودرو برای روشن شدن قطعا شمع‌ها هستند. خودروی سمند ef7 نیز این قاعده مستثنی نبوده و به شمع‌های سالم برای روشن شدن نیاز دارد. ایرادات شمع موجب می‌شود تا ماشین شما به خوبی روشن نشود. توجه داشته باشید که شمع‌ها قطعات قابل تعمیری نیستند. در نتیجه در صورت خراب شدن باید آن‌ها را با نمونه‌های سالم جایگزین نمود. برای این منظور نیز باید به سراغ تعمیرگاه‌های تخصصی در این حوزه رفته و شمع سمند را عوض کنید.

۶- حسگرهای دمای آب در سمند ef7

خراب بودن سنسورهای دمای آب نیز می‌توانند علت دیر روشن شدن سمند EF7 باشند. خراب بودن سنسور آب موجب ارسال داده‌های اشتباه به کامپیوتر سمند EF7 می‌شود. در نتیجه دستوراتی مبنی بر دیر شدن شدن ماشین از سوی رایانه داخلی آن صادر می‌شود. تشخیص و رفع این مشکل نیز به مهارت، دانش و تجربه نیاز دارد و باید توسط تعمیرکارهای حرفه‌ای انجام گیرد.

۷- گرفتگی سوزن‌های انژکتور

دلیل بعدی که می‌تواند باعث دیرتر روشن شدن سمند EF7 شود گرفتگی در انژکتور آن است. گرفتگی سوزن‌های انژکتور موجب می‌شود پاشش سوخت کاهش پیدا کند. در نتیجه موتور ماشین با تاخیر در روشن شدن مواجه می‌گردد. این موضوع به ویژه در روزهای سرد سال از علل مهم و اصلی در دیرتر روشن شدن ماشین هستند. راه حل این مشکل نیز شستشوی انژکتور سمند EF7 است که هزینه چندانی هم در بر ندارد.

موارد گفته شده از اصلی‌ترین دلایل در دیر روشن شدن یا روشن نشدن سمند EF7 به شمار می‌روند.

سخن پایانی

در این مطلب از آکادمی مالی مسعود به علت دیر روشن شدن سمند EF7 پرداختیم. امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات مفیدی در خصوص دلایل این مشکل در سمند EF7 کسب کرده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *