خودرویی

اطلاعاتی در مورد شرکت سازنده هایما

بی‌تردید یکی از خودروهای شاسی بلند محبوب چینی در بازار ایران هایما است. هایما S7 با موتوری پرتوان و عملکرد عالی موفق به کنار زدن رقبای زیادی در کشور شده است. این خودروی در مدل‌ها و نسخه‌های متنوعی از S5 و S7 و S8 طراحی و تولید شده است. تکنولوژی ساخت خودروهای هایما متعلق به شرکت خودروسازی مزدا است. با این همه مالکیت هایما به شرکتی چینی به نام فاو تعلق دارد. در کشور ما نیز شرکت ایران خودرو واردات و مونتاژ هایما را بر عهده گرفته است. با ما در این مطلب از آکادمی مالی مسعود همراه شوید تا درباره شرکت سازنده هایما بیشتر بدانید و همچنین بتوانید بهتر به خرید حواله هایما توسط این آکادمی بپردازید.

 

همه چیز درباره شرکت سازنده هایما:

شرکت سازنده هایما

خودروی هایما یکی از محصولات شرکت‌های تابعه کمپانی فاو چین است. دفتر مرکزی این کمپانی در شهر هایکو از استان هاینان واقع شده است. بیشتر تولیدات این کمپانی خودروهای سواری و مینیاتوری می‌باشد. برای اولین بار در سال ۱۹۹۲ میلادی این شرکت با سرمایه‌گذاری مشترک دولت هاینان و شرکت مزدا تاسیس شد. هدف اولیه از تاسیس این شرکت ساخت خودروهای مزدا در کشور چین بود. در سال ۲۰۰۶ میلادی کمپانی فاو مالکیت رسمی هایما را بر عهده گرفت. با این همه همچنان از تکنولوژی‌های شرکت مزدا در ساخت خودروی هایما استفاده می‌کنند. شرکت فاو توسعه و رشد بسیار زیادی را در سال‌های بعدی شاهد بود. به طوری که آمارها نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۲ میلادی توانایی ساخت ۴۰۰ هزار خودرو در این شرکت وجود داشت. در بازارهای داخلی چین نیز شمار بالای از محصولات شرکت سازنده هایما فروخته شده و موفقیت زیادی کسب کرده است. نام هایما در واقع مخفف نام‌های هاینان مزدا است.

شرکت واردکننده هایما به ایران:

شرکت سازنده هایما

ورود هایما به ایران از طریق هماهنگی‌های انجام شده توسط این کمپانی و شرکت ایران خودرو صورت گرفته است. این توافق‌نامه‌ها به منظور همکاری تجاری دو شرکت ایران خودرو و هایمای چین منعقد شده است. هایما در ایران و در طول دوران عرضه به بازار موفق شد فروش خوبی را کسب کند. به همین خاطر یکی محصولات موفق شرکت ایران خودرو محسوب می‌گردد. امکانات رفاهی مناسب و ایمنی خوب هایما از جمله ویژگی‌های چشمگیر آن به شمار می‌روند. این شاخصه‌ها در کنار کیفیت ساخت و طراحی نظر خریداران ایرانی را به این خودروی چینی جلب کرده است. مدل‌های مختلفی از هایما طراحی و تولید شده‌اند که در بخش‌های بعدی معرفی خواهیم کرد.

برای خرید هر یک از نسخه‌های هایما می‌توانید با مشاوران آکادمی مالی مسعود تماس بگیرید. خودروهای معرفی شده در این گروه مالی کارشناسی شده و مورد تایید می‌باشند. آکادمی مالی مسعود همراه مطمئن و باتجربه در کنار شماست.

معرفی انواع مدل‌های هایما :

اشاره کردیم که شرکت سازنده هایما نسخه‌های متنوعی از این خودرو محبوب را تولید کرده است. برخی از خودروها به بازار ایران راه پیدا کرده و برخی هنوز وارد نشده‌اند. در ادامه به معرفی تعدادی از مدل‌های مطرح هایما می‌پردازیم.

۱- معرفی اجمالی هایما S5:

مونتاژ این نسخه از خودروی هایما بعد موفقیت‌های نسبی نسخه‌ی S7 در شرکت ایران خودرو انجام گرفت. رقبای اصلی هایما اس ۵ در کشور را می‌توان جک ای ۵ و چری تیگو ۵ دانست. این نسخه از هایما در بین خودروهای هم رده‌ی خود بهترین کراس اوور کامپکت نامیده می‌شود. پیشرانه‌ای که ایران خودرو روی این ماشین قرار داده از نوع توربو با ظرفیت ۱.۶ لیتر است.

۲- معرفی کوتاهی از هایما S7:

این نسخه را می‌توان محبوب‌ترین خودروی شرکت سازنده هایما به حساب آورد. به طوری که در سال ۲۰۱۳ میلادی به عنوان پرفروش‌ترین ماشین شرکت هایما معرفی شد. این نسخه یک خودروی شاسی بلند روی پلتفرم مزدا CX7 می‌باشد. البته بعدها پلتفرم مورد استفاده از نسخه اس ۷ هایما به فورد اسکیپ ارتقا پیدا کرد. این نسخه از خودروی هایما در سال ۲۰۱۰ میلادی ساخته شده و تا به امروز سه به روزرسانی داشته است. گیربکس هایما اس ۷ اتوماتیک بوده و پیشرانه‌ای ۱.۸ لیتری در خود جای داده است.

۳- معرفی محصول جدید شرکت سازنده هایما نسخه S8:

این کراس اوور موفق شده تا توجه زیادی را در بازارهای چین بهخود جلب کند. علیرغم اینکه انتقادات زیادی به ابعاد و استانداردهای این خودرو وارد شده اما عملکرد خوبی از خود نشان داده است. پیش‌بینی می‌شود هایما اس ۸ اصلی‌ترین رقیب خودروهای چینی جدید در بازار ایران باشد. گیربکسی که روی هایما اس ۸ قرار داده شده ۶ سرعته و اتوماتیک می‌باشد.

شرکت سازنده موتور و گیربکس هایما کجاست؟

موتور و گیربکس از قطعات اصلی و حیاتی در هر خودرویی به شمار می‌روند. در این بخش خواهیم گفت که در هایما این دو قطعه در کدام شرکت‌ها ساخته شده‌اند. اول به سراغ گیربکس مورد استفاده در بیشتر نسخه‌های هایما می‌رویم. گفتیم که گیربکس‌های در هایما اغلب از نوع ۶ سرعته و اتوماتیک هستند. این گیربکس‌های اتوماتیک از تیپ ترونیک بوده و با این تکنولوژی ساخته شده‌اند. شرکت سازنده گیربکس هایما پاورتک از کره جنوبی می‌باشد. در واقع شرکت سازنده هایما با کمپانی پاور تک برای تامین گیربکس‌های مورد نیاز توافق کرده است. توجه داشته باشید که گیربکس‌های اتوماتیک نسبت به انواع دستی هزینه نگهداری و تعمیر بیشتری دارند. اما موتورهای مورد استفاده در خودروهای هایما در دو مدل مختلف طراحی و به کار برده می‌شوند. در خودروهایی با دنده دستی از پیشرانه‌ی HM484Q و در انواع دنده اتوماتیک از پیشرانه‌ی HM484A استفاده شده است. هر دوی این موتورها نیز ساخت کشور چین هستند.

خرید خودروی هایما در ایران:

برای خرید هر کدام از نسخه‌های موجود از این خودروی چینی مونتاژ داخل باید به سراغ نمایندگی‌های ایران خودرو بروید. البته امکان خرید و فروش هایما در بازار آزاد خودروهای داخلی نیز وجود دارد. در این زمینه بهتر است همانند هر معامله خودروی دیگری به سراغ افراد تجربه بروید. کارشناسان ما در آکادمی مالی مسعود آماده‌ی همکاری و ارائه‌ی کمک‌های لازم برای خرید و فروش هایما هستند. شما می‌توانید از طریق شماره‌های درج شده سایت آکادمی مالی مسعود با مشاوران حرفه‌ای مجموعه ارتباط بگیرید.

سخن پایانی:

شرکت سازنده هایما در اصل یک کمپانی چینی است که با همکاری شرکت مزدا این خودرو را طراحی نموده است. در نتیجه همچنان فناوری‌های مزدا در این شاسی بلند محبوب چینی مشاهده می‌شود. نظر شما درباره هایما و کیفیت سواری آن چیست؟

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *