خودرویی

حواله خودرو در تهران

بازار خرید و فروش حواله خودرو در تهران چه برای خریداران و فروشندگان و چه برای واسطه‌ها بسیار داغ است. دلیل این بازار پر تب و تاب نیز کمتر بودن میزان عرضه نسبت به تقاضای خودرو در بازارهای ایران است. قیمت خودروهایی که با حواله به خریداران واگذار می‌شود نسبت به قیمت بازار آزاد آن‌ها کمتر است. مبلغ اختلاف بین این دو رقم خرید خودرو از کارخانه و بازار آزاد نیز چشمگیر است. همین عاملی برای شکل گیری بازارهای خرید و فروش حواله در شهرهای مختلف ایران است. بی‌تردید تهران به عنوان پایتخت درصد بالاتری از حواله‌های خودرو را نسبت به دیگر شهرستان‌ها در خود جای داده است. برای آشنایی بیشتر با این بازار و قواعد معامله در آن با ما در آکادمی مالی مسعود همراه شوید.

آیا خرید یا فروش حواله خودرو ممنوع است؟

خرید و فروش حواله خودرو در تهران و دیگر شهرستان‌ها بر اساس مفاد قرارداد ایران خودرو و سایپا ممنوع است. اما راه‌کارهای قانونی دیگری برای معامله حواله وجود دارد.  یکی از این راه کارهای از طریق مراجعه به دفتر اسناد رسمی و عقد قراردهایی نظیر صلح حواله است. البته قبلا خرید و فروش حواله‌های خودروهای ایران خودرو و سایپا بسیار آسان‌تر انجام می‌شد. کافی بود که خریدار و فروشنده به دفاتر فروش خودروی نمایندگی‌ها مراجعه کرده و حواله را صلح کنند. امروزه به دلیل تنظیم در بازار خودرو و جلوگیری از ایجاد بازار سیاه این کار ممنوع و غیر قابل انجام است. بنابراین امکان صلح بین خریدار و فروشنده حواله در نمایندگی‌های کارخانه خودروساز وجود ندارد. در ادامه به شما آموزش می‌دهیم که چه مراحلی را برای انجام معامله حواله باید طی نمایید.

خرید حواله در تهران

مراحل لازم برای خرید حواله خودرو:

فرقی ندارد که حواله خودرو در تهران یا شهرستان دیگری باشد. مراحلی که در این بخش خواهیم گفت برای همه‌ی معاملات حواله صدق می‌کند. البته اجباری برای انجام تمام این مراحل در حین خرید یا فروش حواله خودرو نیست. اما مشاورین آکادمی مالی مسعود پیشنهاد می‌کنند تا برای جلوگیری از کلاهبرداری و مشکلات قانونی به این مراحل توجه کنید. این مراحل عبارتند از:

۱- توافق طرفین:

وجود موافقت طرفین روی کلیه شروط معامله از جمله مبلغ مورد نظر ضروری و مقدمه کار است. قیمت مناسب و منصفانه‌ای برای هر یک از حواله‌های خودرو یکی از شروط اصلی در رسیدن به توافق است. برای اینکه قیمت‌دهی منصفانه‌ای داشته باشید باید به فاکتورهای مختلفی در مورد حواله خودرو توجه نمایید. قیمت خودرو در کارخانه و بازار، قیمت روز ارز، موعد تحویل گرفتن خودرو، شرایط پرداخت همگی از فاکتورهای لازم هستند. راه دیگر مطلع شدن از قیمت‌های اصولی در زمان خریدوفروش حواله خودرو در تهران استعلام از آکادمی مالی مسعود می‌باشد. کارشناسان ما منصفانه‌ترین قیمت‌های هر حواله خودرو را که سود خریدار و فروشنده در آن تامین شود اعلام می‌کنند. بخشی از حواله‌های مورد ارزیابی در این مجموعه عبارتند از:

می‌باشد. بنابراین راه کار سریع و مطمئن استعلام از مجموعه آکادمی مالی مسعود است.

۲- چک و سفته ضمانت:

مورد بعدی که در انجام معاملات حواله خودرو باید لحاظ شود دریافت چک و سفته از فروشنده حواله است. این چک یا سفته ضمانت انتقال دادن سند خودرو به خریدار حواله بعد از مهیا شدن شرایط انتقال می‌باشد. توجه داشته باشید که بعد از تحویل گرفتن خودرو به مدت یک سال سند در رهن کارخانه باقی خواهد ماند. به همین خاطر امکان انتقال سند از فروشنده به خریدار وجود نخواهد داشت. نکته مهم اینجاست که در این مدت تمام تخلفات صورت گرفته با پلاک مذبور به نام صاحب آن نوشته می‌شود. این نوع مشکلات زمان انجام معامله حواله خودرو در تهران بیشتر به چشم می‌خورد. البته در سطح شهرستان‌ها هم باید مراقب تمام کلاهبرداری‌ها و مشکلات پیش رو در خرید و فروش حواله خودرو بود. اما در سطح شهر تهران به دلیل وسعت بازار معاملات حواله خودرو تعداد موارد بیشتری از تخلفات دیده می‌شود. یکی از راه‌های محفوظ ماندن از مشکلات معاملات حواله خودرو همکاری با گروه‌های حرفه‌ای و خوشنام است. ما در آکادمی مالی مسعود آماده ارائه تمام مشاوره‌های مورد نیاز شما هستیم.

۳- دریافت اقرارنامه محضری:

به قول قدیم‌ها کار از محکم کاری عیب نمی‌کند، پس یک اقرارنامه‌ی محضری از فروشنده حواله دریافت کنید. فروشنده حواله در این اقرارنامه باید صراحتا اعلام کند که حواله خودروی خود را به فرد خریدار واگذار کرده است. بهتر است جزئیات بیشتری از معامله‌ی انجام گرفته بین خریدار و فروشنده مانند مبلغ رد و بدل شده ذکر شود. فروشنده حواله باید در اقرارنامه بیان کند که دیگر نسبت به خودروی مذبور هیچ ادعایی نخواهد داشت. در گذشته زمان خرید و فروش حواله خودرو در تهران وکالت کاری نیز به فرد خریدار داده می‌شد. خریدار با این وکالت کاری قادر بود تا به جای فروشنده حواله خودرو را از نمایندگی‌ها تحویل بگیرد. با توجه به قوانین جدید این امکان دیگر برای هیچ شخصی به غیر از صاحب حواله خودرو وجود ندارد.

آیا از طریق معامله حواله خودرو می‌توان درآمد کسب درآمد کرد؟

این روزها هرچقدر که بازار خرید و فروش خودرو با کسادی و بی‌رونقی مواجه است بازار معاملات حواله داغ است. افرادی که موفق به دریافت حواله از کارخانه‌های خودروسازی شده‌اند آن را به مبلغ قابل توجهی در بازار به فروش می‌رسانند. برخی از افراد نیز با کد ملی‌های مختلف در طرح واگذاری خودرو ثبت نام می‌کنند. بعد از دریافت چند حواله خودرو آن‌ها را در بازار به فروش می‌رسانند. این افراد از این طریق به درآمد و سود قابل توجهی دست پیدا می‌کنند. اما خطر به دام افتادن در چنگال کلاهبرداران حواله خودرو برای این افراد نیز وجود دارد. در صورت مواجه با کلاهبرداری ضرر زیادی متوجه این چنین افرادی در معاملات حواله خودرو می‌گردد.  واسطه‌هایی نیز هستند که حواله سایرین را خریداری کرده و آن را در بازار به قیمت‌های بالاتر به فروش می‌رسانند. این افراد نیز به شرط داشتن نقدینگی بالا می‌توانند از طریق معامله حواله خودرو به سود دست پیدا کنند.

خرید حواله در تهران

از کجا بهترین خریدار حواله خودرو در تهران را پیدا کنم؟

در اطراف خود فرد آشنایی که قصد خرید خودرو از طریق حواله را داشته باشد می‌شناسید؟! این فرد بهترین گزینه برای واگذاری حواله خودرو است. زیرا اعتماد و اطمینان زیادی بین شما به واسطه‌ی شناخت قبلی وجود دارد. در غیر این صورت بهتر است تا با شرکت‌های معتبر و خوشنام در زمینه معاملات خودرو همکاری نمایید. به رزومه شرکت و سابقه‌ی کاری او در زمینه معاملات خودرو و حواله دقت داشته باشید. در فضای مجازی و بستر اینترنت به جستجو و بررسی سوابق شرکت خریدار حواله بپردازید. اگر همه این موارد کاملا شفاف بود نشان از اعتبار شرکتی است که برای فروش حواله خودرو خود یافته‌اید. آکادمی مالی مسعود با سال‌ها تجربه در دنیای خرید و فروش خودرو از طریق حواله یکی از نام‌های آشناست. خودروهای شرکت‌های:

  • ایرانخودرو
  • سایپا
  • بهمن موتور
  • آرین پارس

همگی در مجموعه آکادمی مالی مسعود معامله می‌شود.

خرید و فروش حواله خودرو چه مزایایی به همراه دارد؟

اشاره کردیم که خرید و متعاقبا فروش حواله‌های خودرو از رونق بسیار خوبی برخوردار است. دلیل این امر نیز مزایای معامله حواله خودرو می‌باشد. این مزایای عبارتند از:

  • خریداری کردن ماشین صفر با مبلغی کمتر از قیمت بازار
  • سودآوری مناسب برای فروشنده حواله خودرو
  • نگران نشدن فروشنده بابت تامین وجه مورد نیاز برای تسویه حواله
  • ثبت کردن مالکیت سندی به شکل تک برگ برای خریداران حواله
  • دریافت خودروی مطمئن و مناسب برای سال‌ها استفاده کردن

می‌باشد. به همین دلیل است که انجام اصولی این معاملات حواله خودرو برای هر دو طرف آن سودآور است.

هزینه انتقال حواله خودرو در تهران چقدر است؟

گفته شد که برای انجام خرید و فروش حواله خودرو باید به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کرده و قرارداد صلح منعقد نمایید. بنابراین مبلغی که باید به دفترخانه پرداخت نمایید هزینه انتقال حواله خودرو محسوب می‌شود. بنابراین در خودروهای گران قسمت‌تر باید مبلغ بیشتر را برای قرارداد صلح به دفترخانه پرداخت نمایید. به غیر این هزینه در زمان انتقال حواله هزینه دیگری وجود ندارد. مبلغی که باید به دفاتر اسناد رسمی پرداخت گردد به طور مساوی بین خریدار و فروشنده حواله تقسیم می‌شود.

مراحل پایانی کار معامله حواله خودرو چیست؟

تا اینجا با قواعد خرید و فروش حواله خودرو آشنا شدیم. در این بخش به شما خواهیم گفت که آخرین مرحله از این معامله چیست؟! وقتی زمان تحویل دادن خودرو به خریدار حواله فرا رسید باید تمام مبلغ توافق شده پرداخت شده باشد. البته این مورد بستگی زیادی به توافق بین خریدار و فروشنده حواله خودرو در تهران یا سایر شهرستان‌ها دارد. اما روش اصولی کار پرداخت تمام اقساط و مبلغ توافق شده از طرف خریدار حواله است. بعد از طی این مرحله تمام مدارک خودرو باید از طرف فروشنده حواله به خریدار آن انتقال پیدا کند. چرا که تمام مدارک و به ویژه سند خودرو به نام فروشنده حواله صادر می‌شود. پس در نهایت امر سند باید به نام خریدار حواله ثبت شده مدارک نیز به وی تحویل داده شود.

خرید حواله در تهران

آکادمی مالی مسعود همراه شما در معاملات حواله خودرو:

تجریه چندین ساله‌ی ما در بازارهای مالی کشور ما را برآن داشت تا این تجربه را به اشتراک گذاریم. یکی از بخش‌های فعالیت مجموعه مالی مسعود در زمینه خرید و فروش حواله انواع خودرو می‌باشد. در همین راستا اگر مایل به واگذاری حواله خودروی خود هستید می‌توانید با اطمینان خاطر از راهنمایی‌های ما بهره‌مند شوید. همچنین خریدارن حواله خودرو در تهران نیز می‌توانند از کانال آکادمی مالی مسعود برای تهیه خودروی دلخواه خود اقدام کنند. ما شما را از سود و زیان‌هایی که در تمام بازارهای مالی می‌تواند متوجه شما باشد آگاه می‌کنیم. همانطور که می‌دانید بازارهای مالی در ایران پیچیدگی‌های بسیار زیادی دارند، پس نباید بی‌گدار به آب زد. مشاوره‌های افراد حرفه‌ای همیشه یکی از بهترین شیوه‌های سرمایه‌گذاری یا خرید در بازارهای مالی نظیر خرید حواله است. پس قبل از اینکه به تنهایی وارد عمل شوید با ما در آکادمی مالی مسعود بگیرید. ما و همکارانمان تمام سعی خود را خواهیم کرد تا شما از ریسک‌ها و خطرات خریدوفروش حواله خودرو دور باشید.

سخن پایانی:

خرید و فروش حواله خودرو در تهران نیاز به آگاهی و تجربه‌ی نسبتا زیادی دارد. زیرا بازارهای حواله خودرو هدف بسیاری از کلاهبرداران و افراد شیاد محسوب می‌شوند.  سود زیادی که ناشی از اختلاف قیمت  خودروهای خریداری شده با حواله و بازار آزاد است محرک اصلی کلاهبرداران است. عدم آگاهی کافی در خصوص روند درست کار خرید یا فروش حواله خودرو نیز مسیر را برای کلاهبرداران صاف می‌کند. پس حتما با مشاورهای حرفه‌ای و متخصص در دنیای بازارهای مالی مشورت نمایید.

دیدگاهی در مورد “حواله خودرو در تهران

  1. سارینا گفت:

    سلام حواله دیگنیتی دارم از تهران خریدار هستین ؟

  2. ناصری گفت:

    سلام وقت عالی بخیر
    شما که تهران هستید قیمت حواله های تهرانو قیمت بالا بخرید حداقل

  3. رمضانی گفت:

    سلام ببخشید مهندس قیمت حواله های تابستان ۴۰۲ رومیشه بگین

  4. خدایاری گفت:

    سلام وقت بخیر قیمت حواله پژو پارس چنده الان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *