خودرویی

بهترین مدل پژو پارس ۱۴۰۱

پژو پارس یکی از محبوب‌ترین خودروهاست که حتی قدمت ۲۰ ساله‌ی آن هم نتوانسته از فروشش کم کند. این ماشین به نوعی نتیجه همکاری ناتمام ایران خودرو و شرکت فرانسوی پژو است. بدون اغراق می‌توان پژو پارس موفق‌ترین خودروی فیس لیفت شده در ایران خودرو دانست. سازندگان این خودرو از سال ۱۳۸۰ تا به امروز نسخه‌های مختلفی از آن را به بازار عرضه کرده‌اند. به همین خاطر گاهی انتخاب بین مدل‌های پژو پارس برای خریداران سخت می‌شود. در این مقاله از آکادمی مالی مسعود به شما خواهیم گفت که بهترین مدل پژو پارس کدام است.

معرفی کلی پژو پارس محصول پرفروش ایران خودرو:

بی‌تردید این ماشین از موفق‌ترین تولیدات شرکت ایران خودرو به شمار می‌رود. شروع تولید این ماشین از سال ۱۳۸۰ در دستور کار شرکت ایران خودرو قرار گرفت. استقبال خوب مردم از این ماشین باعث شد تا بارها مورد تجدید ساخت و به روزرسانی قرار بگیرید. پرشیا اولین نامی است که سازندگان این ماشین برای آن انتخاب کرده بودند. بسیاری با دیدن پژو پارس در وهله اول به یاد پژو ۴۰۵ میفتند. چرا که در اصل این خودرو فیس لیفت شده‌ی ۴۰۵ محسوب می‌شود. در سایر کشورها نیز پژو پارس با نام‌هایی همچون سفیر- پژو x9 و پژو ۴۰۶ خزر شناخته می‌شود. مهم‌ترین نکته در تولید خواله خودرو طراحی و ساخت مدل‌های مختلفی از آن است. این مدل‌ها از نقطه نظر فنی با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند.

آیا پارس سال  بهترین مدل پژو پارس ۱۴۰۱ است؟

پژو پارس معمولی که بسیاری آن را با نام پارس سال می‌شناسند پیشرانه‌ای مشابه سمند lx و ۴۰۵ دارد. موتور این نسخه ۱.۸ لیتری با ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ است. گیربکسی ۵ سرعته فرآیند انتقال نیروی موتور به چرخ‌ها را بر عهده دارد. از وجوه تمایز این مدل با دیگر نسخه‌های پژو پارس قیمت مناسب آن است. از این رو اگر به دنبال پژو پارس با قیمت مناسب هستید پارس سال قطعا بهترین مدل برای شما خواهد بود. مدل‌های مختلفی از این خودرو در سایت آکادمی مالی مسعود کارشناسی شده و به فروش می‌رسد. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات تکمیلی از نحوه خرید حواله های پژو پارس سال با کارشناسان آکادمی مالی مسعود تماس بگیرید.

پژو پارس LX و موتوری اقتصادی:

یکی دیگر از بهترین مدل‌های پژو پارس ۱۴۰۱ مدل LX آن است. یکی از مهم‌ترین وجوه تمایز این نسخه با مدل سال در موتور TU5 آن است. پیشرانه‌ای که برای این موتور در نظر گرفته شده ۱.۶ لیتر بوده و توانی معادل ۱۰۸ اسب بخار دارد. گیبرکس این مدل نیز همانند پارس سال ۵ سرعته با حداکثر گشتاور ۱۴۲ نیوتن بر متر است. در نتیجه از نظر امکانات و شاخصه‌های فنی پژو پارس lx نسبت به پارس سال خودروی بهتری است. نکته مهم در خصوص موتور tu5 به کار رفته در این نسخه کم خرج بودن و قدرت بالای آن است. پس اگر به دنبال بهترین مدل پژو پارس ۱۴۰۱ هستید که موتوری اقتصادی داشته باشد پارس lx گزینه مناسبی است.

 

پژو پارس ELX پرقدرت و سریع:

یکی از شاهکارهای ایران خودرو در تولید پژو پارس نسخه ELX آن است. توجه داشته باشید که این مدل در حال حاضر با سه نوع موتور تولید و به بازار عرضه می‌گردد. این نسخه از پژو پارس نسبت به دیگر مدل‌های آن از نظر قدرت و عملکرد در سطح بهتری قرار دارند. در نتیجه هم طرفداران این مدل بیشتر هستند و هم قیمت این نسخه از پژو پارس بالاتر است. پس اگر در انتخاب خودرو قدرت و عملکرد موتور برایتان مهم‌تر است پارس ELX بهترین مدل پژو پارس برای شماست. پیشرانه به کار رفته در این نسخه ۱.۷ لیتری با ۱۱۰ اسب بخار قدرت می‌باشد. همچنین بیشتری میزان گشتاور تولید آن نیز ۱۵۵ نیوتن بر متر می‌باشد. صفر تا صد این نسخه از پژو پارس در حدود ۹ ثانیه زمان نیاز دارد. در مورد امکانات و آپشن‌های مورد استفاده نیز این نسخه به روزتر از سایر مدل‌های این خودرو است.

پژو پارس دوگانه خودروی محبوب و پرفروش:

چنانچه به دنبال جایگزین کردن بنزین با سوخت دیگری هستید قطعا پژو پارس دوگانه سوز بهترین انتخاب خواهد بود. اگرچه قدرت موتور در نوع دوگانه سوز پژو پارس کمی پایین‌تر از سایر نسخه‌هاست اما هنوز در سطح مطلوبی می‌باشد. شتاب صفر تا صد در این نسخه معادل ۱۱ ثانیه با حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است. با توجه به گرانی بنزین بسیاری از افراد مایلند خودرویی دوگانه سوز داشته باشند تا از سوختی جایگزین استفاده کنند. این کار باعث صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه سوخت مصرفی ماشین می‌شود.

بهترین مدل پژو پارس 1401

حس خوب رانندگی با پژو پارس اتومات:

یکی از متفاوت‌ترین و البته گران‌ترین مدل‌های پژو پارس نوع اتومات آن است. گیربکس ۴ دنده خودکار این نسخه توجه تعداد زیادی از علاقه‌مندان به ماشین‌های اتومات را به خود جلب کرده است. پس اگر به دنبال تجربه لذت‌بخش رانندگی هستید بهترین مدل پژو پارس ۱۴۰۱ برایتان نسخه اتومات آن است. توان موتور به کار رفته در نسخه اتومات ۱۰۸ اسب بخار با گشتاوری ۱۴۲ نیوتن بر متر می‌باشد. تنها ایرادی که می‌توان از نسخه اتومات پژو پارس گرفت شتاب صفر تا صد نامطلوب آن است. ۱۴.۲ ثانیه زمان نیاز است تا پارس اتومات از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت برسد.

بهترین مدل پژو پارس ۱۴۰۱ چه مدلی است؟

برای انتخاب بهترین نسخه و مدل از پژو پارس در وهله اول باید خواست خود را مشخص کنید. چرا که هر مدل و نسخه از این ماشین ویژگی‌ها و شاخصه‌های مخصوص به خود را دارد. در نتیجه تعیین هدف در خرید پژو پارس بهترین نسخه از آن را برای شما مشخص خواهد کرد. برای خریداری قیمت مناسب و اقتصادی پژو پارس اولویت دارد. در این صورت باید به سراغ نسخه سال یا معمولی پژو پارس برود. اما دیگری به دنبال حس خوب رانندگی است و نسخه و مدل اتومات انتخاب بهتری خواهد بود. مشاوران و کارشناسان ما در آکادمی مالی مسعود آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

بهترین مدل پژو پارس 1401

سخن پایانی:

بهترین مدل پژو پارس ۱۴۰۱ می‌تواند هر کدام از نسخه‌های این ماشین پرطرفدار باشد. زیرا خواست هر فرد از ماشینی که خریداری می‌کند با دیگری تفاوت دارد. به نظر شما کدام مدل از پژو پارس بهترین نسخه‌ است؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *