خودرویی

بهترین ماشین چینی آفرود برای طبیعت گردی

در سال‌های گذشته چین بزرگ‌ترین صادر کننده خودرو به ایران بوده است. در بین انواع مختلف خودروهای چینی، تعدادی هم خودروهای آفرودی به چشم می‌خورد. همه خودروهای آفرودی چینی از نظر کیفیت و کارایی در یک سطح قرار ندارند. اما در این بین بهترین ماشین چینی آفرود کدام است؟ بسیاری از علاقه‌مندان به خودروهای آفرود به دنبال پاسخ این سوال هستند. از این رو در این مطلب از آکادمی مالی مسعود به معرفی بهترین خودروهای آفرود ساخت چین پرداخته‌ایم.و همچنین ما در آکادمی مسعود با خرید حواله خودرو  شما را صاحب خودرو میکنیم.

ویژگی‌های یک خودروی آفرود خوب

از خودروهای آفرود به عنوان ماشینی برای اکتشاف و طبیعت‌گردی یاد می‌شود. از این رو باید امکانات و ویژگی‌های مناسب کاربری تعریف شده خود داشته باشد. در واقع به امکانات و ویژگی‌های خودروی آفرود با خودروهای شهری متفاوت و متمایز است. برخی از ویژگی‌های یک خودروی آفرود خوب عبارتند از:

  • گشتاور بالا
  • لاستیک‌های مناسب
  • ارتفاع مناسب خودرو از سطح زمین
  • زاویه مناسب
  • تجهیزات نجات
  • ترمزهای قوی و موثر
  • سیستم تعلیق قابل تنظیم

می‌باشند. برای خرید بهترین خودروهای آفرود می‌توانید با کارشناسان تیم آکادمی مالی مسعود مشورت کنید. بهترین گزینه‌های موجود در بازار داخلی در بین خودروهای چینی و غیرچینی توسط مشاور گروه به شما معرفی خواهد شد.

بهترین-ماشین-چینی-آفرود

معرفی بهترین خودروهای آفرود ساخت چین

بازار خودروی کشور در سال‌های اخیر شاهد حضور تعداد بسیار زیادی از کراس اوورهای چینی بوده است. با این همه در زمینه آفرود اغلب ماشین‌های چینی به دلیل تک دیفرانسیل بودن موفقیت زیادی نداشته‌اند. اما همچنان می‌توان بهترین ماشین چینی آفرود را به عنوان یک گزینه مناسب معرفی و خریداری نمود. برای این منظور کافی است بهترین خودروهای آفرودی ساخت کشور چین را بشناسید. در ادامه این مقاله شما را با بهترین نمونه‌های ماشین‌های آفرودی چینی آشنا می‌کنیم.

۱- لئو ام ایکس ۸

خودروی leo mx8 از جمله خودروهای چینی جدید وارداتی می‌باشد که شرکت ایستا موتور ان را وارد کرده است. این شاسی بلند پلتفرمی مشابه خودروی نیسان با طراحی عضلانی دارد. پیشرانه لئو ام ایکس۸ ظرفیت ۲ لیتر دارد و در شرکت میتسوبیشی ساخته شده است. بیشترین قدرت موتور این خودروی چینی آفرودی ۲۲۵ اسب بخار برآورد شده و گشتاوری حداکثر ۲۶۰ نیوتن بر متر دارد. موتور این خودرو توربوشارژ بوده که در ساخت آن از تکنولوژی TGDI استفاده شده است. لئو ام ایکس ۸ دارای ۸ دنده اتوماتیک و ۲ دیفرانسیل می‌باشد. از این رو کارایی و عملکرد بسیار خوبی از خود در مسیرهای آفرود نشان می‌دهد. تکنولوژی ساخت چرخ‌های این ماشین مشابه تکنولوژی چرخ‌های تانک است. و برای مسیرهای خاکی ایده‌آل می‌باشد. از این رو می‌توان گفت LEO MX8 بهترین ماشین چینی آفرود محسوب می‌شود.

۲- پیکاپ KMD T8

یکی دیگر از خودروهای آفرود ساخت چین که توسط شرکت کرمان موتور به بازار معرفی شده پیکاپ KMD T8 است. این خودرو با توانایی‌ها و امکانات آفرودی خود موفق به جلب نظر زیادی شده است. توانایی بکسل تا ۸۴۰ کیلوگرم از جمله این ویژگی‌های ایده‌آل در این پیکاپ چینی می‌باشد. این ماشین قادر است تا در شیب‌های مایل تا ۳۰ درجه نیز به راحتی حرکت کند. یکی از ویژگی‌ها و شاخصه‌ای آفرودی جذاب در KMD T8 وجود دو دیفرانسیل و سه حالت رانندگی می‌باشد. این ویژگی‌ها به ویژه در مسیرهای سخت مخصوص آفرود کمک بسیار بزرگی محسب می‌شوند. ظرفیت موتور این خودروی آفرود چینی ۲ لیتر است. بیشترین قدرت موتور این پیکاپ ۱۷۴ اسب بخار با ۲۹۰ نیوتن بر متر است.

۳- پیکاپ G9

یکی دیگر از خودروهایی که می‌توان به عنوان بهترین ماشین چینی آفرود معرفی کرد پیکاپ G9 است. بسیاری از طرفداران ماشین‌های آفرود و پیکاپ این خودرو را به خوبی می‌شناسند. از نظر طراحی ظاهری شکل عضلانی و خشن برای این خودرو در نظر گرفته شده است. ارتفاع زیاد آن از سطح زمین موجب شده تا در جاده‌های ناهموار عملکردی ایده‌آل و بی‌نقص را شاهد باشیم. این ماشین برای کاربری‌های سنگین و خارج از محیط شهری کاربرد بیشتری دارد. از نظر امکانات رفاهی نیز این پیکاپ چینی موفق به جلب نظر خریداران خود شده است. موتور به کار رفته در G9 4 سیلند و ۱۶ سوپاپ دارد. حجم این موتور توربوشارژ ۲ لیتر با ۲۲۰ اسب بخار قدرت است. همچنین پیشرانه پیکاپ G9 قادر به تولید ۳۶۰ نیوتن بر متر گشتاور می‌باشد. تکنولوژی به کار رفته در جعبه دنده‌ی ۸ سرعته این خودرو از نوع ZF می‌باشد.

۴- دایون Y5

شرکت خودروسازی ایلیا خودروی آفرودی به نام دایون Y5 را مونتاژ به بازار روانه کرده است. این ماشین دارای ۲ دیفرانسیل بوده که برای کاربری آفرودی بسیار مناسب است. موتور به کار رفته در دایون Y5 از قدرت خوبی برخوردار است و ۲ لیتر ظرفیت دارد. از این رو بسیاری از این خودرو به عنوان بهترین ماشین چینی آفرود یاد می‌کنند. قدرت موتور دایون Y5 202 اسب بخار با ۲۸۰ نیوتن بر متر گشتاور است. جعبه دنده‌ای که سازندگان این خودروی آفرود چینی برای آن در نظر گرفته‌اند ۶ سرعته و اتوماتیک است.

۵- پیکاپ جک T9

در این بخش از لیست خودروهای آفرودی چینی موفق به معرفی یک پیکاپ دیگری می‌پردازیم. پیکاپ جک T9 یکی از بهترین خودروهای پیکاپ چینی و ماشین‌های آفرودی به شمار می‌رود. قدرت پیشرانه این پیکاپ باعث افزایش قابلیت‌های آفرودی این ماشین شده است. طراحی ظاهری این ماشین چینی خشن و اسپرت بوده و طرفداران زیادی هم دارد. یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب ظاهری جادار بودن پیکاب جک T9 می‌باشد. موتور این خودرو نیز مانند دیگر خودروهای آفرودی چینی ۲ لیتر ظرفیت دارد. جعبه دنده ۸ سرعته و اتوماتیک جک T9 قدرت ۱۹۷ اسب بخاری موتور را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. بیشترین گشتاور این ماشین آفرودی ساخت چین ۳۵۰ نیوتن بر متر است که برای این پیکاپ مناسب محسوب می‌شود.

ماشین‌های معرفی شده در این بخش تنها خودروهای آفرود چینی نیستند. بلکه تلاش کردیم تا بهترین نمونه از ماشین‌های چینی مناسب آفرود را در این مقاله معرفی کنیم.

سخن پایانی

آشنایی با بهترین ماشین چینی آفرود برای علاقه‌مندان این سبک خودروها می‌تواند بسیار جذاب باشد. از این جهت کارشناسان خودروی سایت آکادمی مالی مسعود بهترین آفرودهای چینی را در این مقاله معرفی کرده‌اند. شما چه خودروی آفرودی ساخت چین را می‌شناسید که کیفیت خوبی دارد و به دیگران پیشنهاد می‌کنید؟!

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *