خودرویی

ایرادات دنا پلاس اتوماتیک

نسخه توربو و اتومات دنا پلاس در سال ۱۳۹۹ با هدف تکمیل خانواده این سدان ملی به بازار عرضه شد. ایران خودرو یکی از شرکت‌های مطرح داخلی در زمینه تولید خودرو محسوب می‌شود. دنا پلاس اتومات نیز از جمله محصولات موفق این شرکت خودروساز به شمار می‌رود. با این همه ایرادات و مشکلاتی در خودروهای تولید این شرکت نیز وجود دارد. در این مطلب به بررسی ایرادات دنا پلاس اتومات خواهیم پرداخت. پس اگر قصد خرید این خودروی ملی را دارید تا انتهای این مطلب از آکادمی مالی مسعود همراه ما باشید. و در صورت تمایل از صفحه خرید حواله خودرو دیدن کنید.

معرفی دنا پلاس اتومات:

قبل از اینکه بخواهیم به بررسی ایرادات احتمالی دنا پلاس توربو اتومات بپردازیم باید با مشخصات این خودرو آشنا شویم. موتور کار گذاشته شده روی نسخه اتومات دنا پلاس از نوع توربو شارژ می‌باشد. در نتیجه شتاب و سرعت بالای این ماشین توجه خریداران را به خود جلب کرده است. از جمله تغییرات اعمال شده در نسخه اتومات افزودن نشانگر تعویض دنده به آمپر می‌باشد. ارتقاء سیستم کمک فنرها و مبدل کنترل دمای گیربکس نیز از تغییرات اعمال شده روی نسخه اتومات این ماشین است. به کار بردن طبق‌های لاستیکی موجب شده تا سرنشین‌ها در جاده‌های ناهموار حس راحتی داشته باشند. در نتیجه تجربه سواری خوبی را در دنا پلاس اتومات خواهید داشت. مورد بعدی که از امکانات اضافه دنا پلاس اتومات نسبت به نوع دنده‌ای است ایربگ‌های جانبی می‌باشد. در صورتی که نیاز به خرید حواله دنا دارید ما با بهترین قیمت خرید و فروش آن را انجام می دهیم.

ایرادات دنا پلاس اتومات چیست؟

دنا پلاس اتومات یکی از بهترین خودروهای ملی در حاضر حاضر به شمار می‌رود. با این همه ایرادات و معایبی نیز در این خودروی شرکت ایران خودرو به چشم می‌خورد. در این مطلب از گروه آکادمی مالی مسعود تلاش کرده‌ایم تا این ایرادات را به صورت همه جانبه بیان کنیم.

خرید حواله دنا۱

۱- استهلاک نسبتا زیاد پیشرانه توربو در دنا پلاس اتومات:

تا چند سال پیش از این بیشتر ماشین‌های مطرح در بازار های ایران تنفس طبیعی بودند. تا در سال ۱۳۹۰ ایران خودرو ماشین‌هایی با سیستم مکش توربو و موتور EF7 را تولید و روانه بازار کرد. هدف اصلی از به کار بردن سیستم توربو در موتور خودروها نیز بالا بردن توان خروجی آن‌ها بود. توربوشارژ باعث شد تا توان حرکتی در خودروها بهبود پیدا کرده و شتاب بهتری در ماشین را شاهد باشیم. اما یکی از ایرادات مهم سیستم تنفس توربو استهلاک بیشتر آن نسبت به سیستم تنفس طبیعی است. در نتیجه وجود سیستم توربو را یکی از ایرادات دنا پلاس اتومات می‌توان به حساب آورد. این مشکل بیشتر در مرور زمان و دراز مدت در خودروها بروز می‌کند. به خصوص اگر از بنزین و روغن‌هایی با کیفیت پایین استفاده شود این سیستم تنفس توربو زودتر نیز خراب می‌شود. پس توصیه می‌شود تا حتما از روغن و بنزین‌هایی مطابق استاندارد شرکت سازنده در دنا پلاس اتومات استفاده گردد. البته متاسفانه در کشور ما کیفیت بنزین بسیار پایین می‌باشد. همین امر باعث استهلاک و خرابی شدید در دنا پلاس اتومات می‌گردد. لذا در هنگام خرید دنا پلاس اتومات باید به تمام این محدودیت‌ها و مسائل توجه کافی داشته باشید.

۲- عدم وجود سیستم پایداری و کنترل کشش:

دنا پلاس اتومات در گروه خودروهای لوکس و البته گران قیمت جای دارد. در نتیجه انتظار می‌رود با این رنج قیمتی سیستم کنترل کشش و پایداری نیز داشته باشد. این موارد جزو امکانات و آپشن‌های استاندارد در این گروه از خودروها محسوب می‌شود که متاسفانه دنا پلاس اتومات ندارد. این مورد از ایرادات دنا پلاس اتومات به دلیل کاهش هزینه ساخت توسط ایران خودرو ایجاد شده است. موتور توربو در دنا پلاس اتومات در کنار فرمان برقی آن توان بالایی برای موتور خودرو ایجاد کرده‌اند. برای کنترل بهتر دنا پلاس اتومات در سرعت‌های بالا و پیچ‌ها باید سیستم کنترل کشش و پایداری وجود داشته باشد. نبود این سیستم موجب شده تا کنترل و حفظ تعادل ماشین در سرعت بالا و پیچ‌های جاده سخت باشد. در نتیجه خطر انحراف از مسیر و تصادف با دنا پلاس اتومات بیشتر گردد. به کار بردن این سیستم می‌توانست سطح امنیت دنا پلاس اتومات را میزان قابل توجهی بهبود بخشد.

۳- کیفیت ساخت نسبتا پایین:

یکی دیگر از معایب دنا پلاس اتومات را می‌توان کیفیت ساخت پایین‌تر از انتظار دانست. خریداران دنا پلاس اتومات با توجه به پولی که می‌پردازند انتظار ساخت بهتری دارند. به ویژه در کابین و قطعات فنی مورد استفاده کیفیت ساخت بالایی را شاهد نیستیم. در نتیجه بعد از مدت ۴ الی ۵ سال با مشکلات ناشی از بی‌کیفیتی قطعات مواجه خواهید شد. این مورد از ایرادات دنا پلاس اتومات با توجه به قیمت آن توجیهی ندارد.

۴- ضرایب نامتناسب در گیربکس دنا پلاس اتومات:

گیربکس ۶ سرعته به کار رفته در دنا پلاس اتومات یک امتیاز بزرگ به شمار می‌رود. اما متناسب نبودن ضرایب به کار رفته در آن باعث شده تا وقفه‌های اولیه هنگام فشردن پدال گاز ایجاد گردد. در حین حرکت نیز شاهد سبک شدن زودتر از انتظار ضرایب دنده خواهید بود. این کار به دلیل کنترل میزان مصرف سوخت در دنا پلاس توربو اتومات انجام می‌شود. اما در سرعت بالا و هنگام سبقت گرفتن روی رانندگی اثراتی منفی به جای خواهد گذاشت.  علاوه بر آن به دلیل ایجاد خرابی در فشنگی پدال ترمز دنده به راحتی از حالت پارک خارج نمی‌شود. این موضوع در مواقعی که عجله داشته باشید بیشتر آزار دهنده می‌شود.

۵- فضایی محدود برای پای راننده در دنا پلاس اتومات:

دنا پلاس توربو اتومات ابعاد نسبتا بزرگی دارد. با این حال فضای کافی برای قرار گرفتن پای راننده در آن در نظر گرفته نشده است. علت کمبود فضا برای پای راننده نیز داشبورد بزرگی است که در این ماشین وجود دارد. این مشکل در قسمت قرارگیری سر برای راننده‌های بلند قد نیز وجود دارد. کمبود فضا با توجه به ابعاد و جثه‌ی بزرگ دنا پلاس اتومات قابل قبول و قابل توجیه نیست.

۶- طراحی ناهماهنگ و نامتوازن در دنا پلاس اتومات:

به عقیده بسیاری از کارشناسان در بخش طراحی بیرونی این ماشین ناهماهنگی زیادی به چشم می‌خورد. البته افراد عادی و خریداران دنا پلاس اتومات مخالف این باورند و این ماشین را از زیبا‌ترین خودروهای ملی می‌دانند. در هر حال ظاهر ماشین بستگی زیادی به سلیقه افراد دارد.

سخن پایانی:

در این مطلب از آکادمی مالی مسعود به بیان کامل ایرادات دنا پلاس اتومات پرداختیم. امیدواریم این مطلب در روشن شدن افق دید و انتخاب بهتر در زمان خرید ماشین مناسب کمک کننده باشد.

دیدگاهی در مورد “ایرادات دنا پلاس اتوماتیک

  1. ادیب گفت:

    سلام حواله دنا رو چند میخرید ؟

  2. محمدی گفت:

    دوستان حواله دنا داشتین خریدارم
    ۰۹۳۸۷۳۹۶۸۹۳

  3. رمضانی گفت:

    سلام معامله حضوری شرایطتش چیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *