خودرویی

آیا هایما s7 ماشین خوبی است؟

وقتی برای خرید شاسی بلندی با سواری راحت و کابینی جادار به بازار می‌روید قطعا با هایما s7 آشنا می‌شوید. این خودرو برای مسافرت‌های خانوادگی گزینه‌ی بسیار مناسبی است. در این مقاله از آکادمی مالی مسعود شما را با ویژگی‌های این ماشین آشنا می‌کنیم. به طوریکه در انتها تصمیم درستی در خصوص خرید یا عدم خرید این خودرو اتخاذ کنید.

بررسی و مشخصات کلی هایما s7:

این کراس اوور تک دیفرانسیل برای اولین بار در سال ۱۳۹۳ در ایران عرضه شد. مدتی بعد ایران خودرو تصمیم گرفت تا موتور آن را ارتقا داده و توربوی آن را به بازار روانه کرد. نسخه‌ی توربو از این خودرو از نظر ظاهر نیز جذاب‌تر از مدل قبلی است. بعد از اینکه هایما s7 توربو به بازار وارد شد نوع معمولی آن تدریجا از دور خارج شد. امروزه اس ۷ و اس ۵ تنها مدل‌های خودروی هایما در بازار ایران هستند. کابین این خودروی کراس اوور نسبت به دیگر خودروهای چینی داخل ایران جادارتر است. همین جاداری به عنوان یک مزیت مطلوب برای این ماشین در نظر گرفته می‌شود. برای اطلاع از قیمت های بازار این خودرو به خرید حواله خودرو مراجعه کنید و به قیمت خرید حواله هایما نیز نگاهی بی اندازید.

هایما s7 از نظر فنی چطور است؟

موتوری که در این ماشین کار گذاشته شد تنفس طبیعی و ۲ لیتری می‌باشد. ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ و سیستم زمان‌بندی متغیر یا VVT در آن تعبیه شده است. قدرت موتور هایما اس ۷ معادل ۱۴۸ اسب بخار و گشتاوری به اندازه‌ی ۱۸۰ نیوتن دارد. متاسفانه این نیرو برای بدنه ۱.۵ تنی هایما اس ۷ شتاب اولیه چندان مناسبی را ایجاد نمی‌کند. به ویژه هنگامی که کابین جادار آن از سرنشین پر باشد.

آیا هایما s7 ماشین خوبی است؟

مقایسه بین موتور هایما اس ۷ توربو و معمولی:

موتور توربو در این خودرو حجم ۱.۸ لیتری و قدرتی معادل ۱۷۰ اسب بخار دارد. این اولین و مهم‌ترین تفاوت بین موتور توربو و معمولی این ماشین کراس اوور چینی است. همچنین گشتاور نوع معمولی ۱۸۰ نیوتن بر متر بوده در حالی که  در نوع توربو ۲۳۰ نیوتن بر متر است. تفاوت بعدی گیربکس به کار رفته در این دو خودرو برای انتقال قدرت موتور است. در هایما S7 توربو از گیربکس ۶ سرعته و اتوماتیک استفاده شده است. در نتیجه تعداد دنده‌های نوع توربو یکی بیشتر از هایما اس ۷ معمولی است.

هایما اس ۷ از نظر طراحی ظاهری چطور است؟

یکی از نقاط قوت این خودرو طراحی ظاهری جذاب و با ابهت آن است. به ویژه نسخه‌ی توربو که با اصلاحات ظاهری زیباتر هم شده است. از اصلی‌ترین شاخصه‌های طراحی ظاهری هایما S7 می‌توان به استفاده از خطوط اصلی و حجم‌دهی منطقی اشاره نمود. استفاده‌ی مناسب و درست از المان‌های آفرودی در این خودرو ظاهری منحصر به فرد به آن داده است. این جذابیت هنوز و بعد از گذشت چندین سال در این خودروی چینی مجذوب‌کننده و خوشایند است. البته کراس اوورهای جدید چینی نیز از نظر جلوه بصری بسیار زیبا طراحی شده‌اند.

طراحی داخلی کابین هایما اس ۷ چطور است؟

یکی از مواردی که نشان می‌دهد آیا هایما ۷ ماشین خوبی است یا نه طراحی داخلی کابین است.  خوشبختانه در طراحی کابین داخلی خودرو نیز همانند بخش بیرونی جذابیت و زیبایی دیده می‌شود. وقتی پشت فرمان این خودروی چینی می‌نشینید با داشبوردی بزرگ و فرمانی پر از کلید و نشانگر روبه‌رو می‌شوید.  این موضوع حس بسیار خوشایندی در زمان رانندگی ایجاد کرده و خوشایند است. البته طراحی ظاهری و داخلی کابین تا اندازه‌ی زیادی سلیقه‌ای بوده و ممکن است همه با این نظر موافق نباشند. سانروف هایما اس ۷ به اندازه‌ای بزرگ است که حتی سرنشینان عقب نیز از آن بهره‌مند می‌شوند. با وجودی که کابین این خودرو بی‌رقیب نیست اما جزو خوب‌ها در کلاس کاری خود قرار می‌گیرد.

آیا هایما s7 ماشین خوبی است؟

هایما S7 چه مزیت‌ها و شاخصه‌هایی دارد؟

یکی از مواردی که نشان می‌دهد هایما اس ۷ ماشین خوبی است همین مزیت‌ها هستند. در این بخش به تعدادی از مزیت‌های برجسته در این خودروی چینی و محبوب اشاره می‌کنیم. این خودرو مزیت‌های زیادی دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

۱- کارکرد بسیار خوب گیربکس‌ها:

هایما اس ۷ همانطور که اشاره کردیم در دو نسخه دستی و اتومات تولید شده است. نسخه دستی آن مدتی است که از خط تولید خارج شده و دیگر ساخته نمی‌شود. گیربکس ۵ دنده‌ی به کار رفته در این خودرو از برند کره‌ای پاور تک می‌باشد. این گیربکس کیفیت ساخت و عمر مفید بسیار خوبی دارد. علاوه بر آن عملکرد عالی و نرمی نیز از دیگر شاخصه‌های گیربکس هایما S7 است.

۲- مصرف سوخت معقول و مناسب:

با توجه به وزن بالای این کراس اوور چینی مصرف سوخت ترکیبی آن فقط ۸.۱ لیتر در هر صد کیلومتر است. بنابراین می‌توان این ماشین را در گروه‌ خودروهای کم مصرف در رده خود به شمار آورد.

۳- خدمات پس از فروش گسترده:

یکی از نگرانی‌هایی که خریداران از خرید ماشین‌های چینی دارند کمبود خدمات پس از فروش است. اما از آن جایی که هایما S7 توسط ایران خودرو عرضه شده چنین مشکلی ندارد.

۴- ایمنی بالای هایما اس ۷:

از دیگر فاکتورهای مهم برای اینکه یک ماشین خوب است یا نه مولفه‌های ایمنی به کار رفته در آن است. خوشبختانه نسخه اس ۷ از هایما از نظر امنیت در سطح بسیار خوبی قرار دارد. هر ۴ چرخ خودرو ترمز دیکسی دارند و ترمز EBD- ABS و BAS در آن به کار رفته است. ایربگ سرنشینان و ایربگ‌های جانبی نیز برای رعایت هر چه بیشتر ایمنی در این خودرو تعبیه شده است.

معایب هایما S7 چیست؟

برای اینکه جانب صداقت رعایت شود باید به معایب این خودرو نیز اشاره کنیم. اولین مورد قیمت نسبتا زیاد هایما اس ۷ می‌باشد. دومین ایرادی که از این کراس اوور چینی می‌توان گرفت کیفیت پایین کابین آن است. عدم وجود تهویه عقب و شتاب‌گیری موتور ۲ لیتری این خودرو از دیگر معایب آن به شمار می‌رود.  با این همه نسخه اس ۷ از هایما در رقابت با دیگر شاسی بلندهای بازار ایران موفق عمل کرده است. بنابراین می‌توان گفت که معایب آن در قیاس با مزایایی که دارد قابل چشم‌پوشی هستند.

کلام آخر:

با توجه به بررسی و ارزیابی‌های انجام شده می‌توان گفت که هایما S7 ماشین خوبی است. تجربه و نظرات خود درباره این کراس اوور چینی را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی در مورد “آیا هایما s7 ماشین خوبی است؟

  1. محمدی گفت:

    سلام خریدار حواله بهمن موتور و ایرانخودرو هستم از همه شهرها
    ۰۹۳۸۷۳۹۶۸۹۳

  2. شمسی گفت:

    حواله هایما اس ۷ دارم تحویل زمستان خریداری میکنید

    1. محمد گفت:

      زمستان ۱۴۰۳؟

  3. سما گفت:

    از نظر اینکه مصرف سوخت کمی داره خیلی خوبه

  4. اسلامپور گفت:

    سلام ادمین عزیز
    سرمایه گذار توی شهر ایلام دارید ؟ یدونه حواله هایما اس ۷ دارم تحویل اذر امسال خریدارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *