خودرویی

هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی دیگنیتی

یکی از بخش‌های مهم در هر ماشینی جلوبندی آن می‌باشد. به همین دلیل در زمان خرید هر ماشینی اهمیت کارشناسی خودرو در قسمت جلوبندی بیشتر است. شنیده شدن صداهای نامتعارف نظیر تق و تق و انحراف فرمان خودرو از نشانه‌های بروز مشکل در جلوبندی ماشین است. یکی از خودروهای محبوب در بازار ایران دیگنیتی است. این کراس اوور چینی نیز گاهی نیاز به تعمیر جلوبندی دارد. در این مقاله از گروه آکادمی مالی مسعود به هزینه تعمیر جلوبندی دیگنیتی خواهیم پرداخت. اگر قصد خرید حواله این خودرو را دارید وارد صفحه خرید حواله دیگنیتی شوید.

منظور از جلوبندی خودرو چیست؟

بسیاری از مردم به درستی با جلوبندی و محل قرارگیری آن در ماشین آشنا نیستند. در این بخش از مقاله شما را با جلوبندی و محل قرارگیری آن در خودرو آشنا خواهیم کرد. به قسمتی از ماشین که در بخش جلویی و زیرین خودرو قرار می‌گیرد جلوبندی گفته می‌شود. وظایف و کارکردهای مختلفی برای این بخش از ماشین در نظر گرفته شده است. هندلینگ یا تعلیق خودرو توسط این بخش از خودرو انجام می‌گیرد. در واقع در دست اندازها و چاله‌های جاده‌ای جلوبندی باعث خوش دستی ماشین می‌شود. تعمیر و نگهداری از این بخش بر عهده جلوبندی‌ساز می‌باشد. گفته شد که جلوبندی در کارکرد خودرو اهمیت زیادی دارد. از این رو پیشنهاد می‌شود تا قبل از خرید خودروهای کارکرده حتما کارشناسی انجام شود. چرا که عیوب و مشکلات این قسمت از خودرو توسط کارشناسان حرفه‌ای ماشین پیدا می‌شود. بسیاری از اوقات وجود ایراد در جلوبندی ماشین باعث انصراف خریدار می‌گردد. شما می‌توانید از خدمات کارشناسی خودرو در گروه آکادمی مالی مسعود بهره‌مند شوید. امکان بهره‌مندی از خدمات کارشناسی خودرو در گروه آکادمی مالی مسعود در تمام نقاط تهران را دارید . همچنین از طریق صفحه خرید حواله خودرو میتوانید قیمت انواع حواله را مشاهده کنید.

آیا جلوبندی با سیستم تعلیق در خودرو متفاوت است؟

بسیاری از افراد سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو را با هم اشتباه می‌گیرند. در حالی که هزینه تعمیر جلوبندی دیگنیتی و تعمیر سیستم تعلیق دو مقوله جدا از هم هستند. در بخش قبلی با جلوبندی در خودرو آشنا شدیم. این قسمت از مقاله به معرفی سیستم تعلیق خودرو خواهیم پرداخت. سیستم تعلیق در دیگنیتی و هر خودروی دیگری شامل کمک فنرها و چرخ‌های عقبی ماشین می‌باشد. در نتیجه سیستم تعلیق هم در بخش جلوی خودرو و هم در بخش عقبی آن وجود دارد. با توجه به اینکه جلوبندی نقش مهمی در هدایت ماشین دارد بخش جلویی سیستم تعلیق نیز مهم‌تر محسوب می‌شود.

آشنایی با جلوبندی دیگنیتی:

جلوبندی در دیگنیتی نظیر سایر خودروها با سیستم تعلیق ارتباط نزدیکی دارد. این بخش از خودرو قسمت‌های مختلفی دارد که هر کدام وظیفه‌ی مشخصی بر عهده دارند. در این بخش با تعدادی از اجزای جلوبندی در دیگنیتی آشنا خواهیم شد. هزینه تعمیر جلوبندی دیگنیتی بر اساس خرابی بخش‌های مختلف آن متفاوت خواهد بود.

۱- سیبک‌ها:

این قطعه‌ی کروی شکل مربوط به فرمان دیگنیتی می‌باشد. وظیفه‌ی اصلی آن نیز جلوگیری از اصطکاک بین دو قطعه برای حرکت روان و نرم فرمان می‌باشد. چنانچه در زمان رانندگی فرمان دیگنیتی دچار لرزش شود یا خلاصی فرمان را شاهد باشید احتمالا سیبک خراب شده است. از دیگر نشانه‌های خرابی سیبک در دیگنیتی می‌توان به:

  • ایجاد صدای تق و تق در زمان عبور از دست اندازها
  • کشیده شدن فرمان دیگنیتی به یک طرف
  • بازگشت فرمان خودرو به حالت اولیه بعد از چرخاندن آن
  • حرکت نکردن دیگنیتی در یک مسیر صاف بدون انحراف
  • ساییدگی زیاد چرخ‌های جلوی خودرو

اشاره نمود.

۲- اکسل:

یکی دیگر از بخش‌های مهم در جلوبندی دیگنیتی اکسل نام دارد. به محور مرکزی در یک چرخ و یا دنده اکسل گفته می‌شود. خرابی این بخش نیز در جلوبندی دیگنیتی ایراداتی را به وجود می‌آورد.

۳- سیستم فرمان در جلوبندی دیگنیتی:

هزینه تعمیر جلوبندی دیگنیتی هنگام خراب شدن سیستم فرمان می‌تواند مبلغ قابل توجهی گردد. این قسمت از جلوبندی کارایی و وظیفه‌ای مهم بر عهده دارند. این بخش از جلوبندی دیگنیتی شامل قسمت‌های مختلفی نظیر:

  • فرمان خودرو
  • چرخ دنده
  • غربیلک فرمان
  • میل فرمان
  • اتصالات مورد نیاز

می‌باشد. نیروی لازم برای گردش لاستیک خودرو نیز از طریق حرکت دست راننده در سیستم فرمان تامین می‌گردد.

۴- رام در جلوبندی دیگنیتی:

بخش بعدی که از جلوبندی دیگنیتی معرفی می‌کنیم رام نام دارد. این قسمت سایر اجزای جلوبندی را به اتاق دیگنیتی وصل می‌کند. جنس رام از فلز بوده و از دو سمت به شاسی متصل می‌شود.

۵- فنر و کمک فنر دیگنیتی:

فنر بخشی از جلوبندی است که وزن اتاق را تحمل می‌کند. هزینه تعمیر جلوبندی دیگنیتی در صورت خرابی فنر نیز مبلغ قابل توجهی خواهد بود. قابلیت ارتجاعی فنرها باعث کم کردن ضربات ناشی از ناهمواری‌های جاده‌ای می‌شود. کمک فنر در جلوبندی قسمتی نزدیک به چرخ‌ها می‌باشد. نوسانات فنر به وسیله کمک فنر کنترل می‌گردد.

خرابی جلوبندی دیگنیتی چه علائم و نشانه‌هایی دارد؟

پیش از آنکه برای تعمیر جلوبندی دیگنیتی اقدام شود باید با نشانه‌های خرابی در آن آشنا بود. برخی از علائم خراب شدن جلوبندی در دیگنیتی عبارتند از:

آج ناهمگون روی تایر دیگنیتی:

ایجاد ناهمگونی بر روی آج تایر در دیگنیتی می‌تواند از نشانه‌های مهم خرابی در جلوبندی باشد. همچنین در صورت شنیدن صدای صوت از چرخ‌ها نیز باید به سراغ جلوبندی دیگنیتی بروید.

هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی دیگنیتی

روغنی بودن سیستم جلوبندی دیگنیتی:

از دیگر علائم خرابی جلوبندی در دیگنیتی روغن بودن این بخش از ماشین است.

ایجاد اختلال در فرمان دیگنیتی:

یکی دیگر از نشانه‌های خراب بودن جلوبندی در دیگنیتی و سایر خودروها بروز اختلال در فرمان ماشین است.

خراب شدن سیستم تعلیق در دیگنیتی:

در حالت سکون با کمک فشار دست کاپوت دیگنیتی را به سمت پایین فشار بدهید. بعد از رها کردن دست اگر کاپوت بیشتر از دو تا سه بار تکان خورد یعنی سیستم تعلیق ایراد دارد.

هزینه تعمیر جلوبندی دیگنیتی چقدر است؟

هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی دیگنیتی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. این که کدام قطعه خراب شده باشد و میزان آسیب وارده بر آن چقدر است. چنانچه قطعاتی به تعویض نیاز داشته باشند روی قیمت نهایی تعمیر جلوبندی اثرگذار است. مدت زمان مورد نیاز برای تعمیر و برطرف کردن خرابی جلوبندی دیگنیتی نیز روی هزینه نهایی کار موثر می‌باشد. با توجه به اهمیت جلوبندی حتما برای تعمیر آن به سراغ افراد حرفه‌ای و تعمیرگاه‌های معتبر بروید. استفاده از خدمات کارشناسی خودرو پیش از خرید نیز کمک زیادی در زمینه پیشگیری از هزینه تعمیر جلوبندی دیگنیتی می‌کند.

1 نظر در “هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی دیگنیتی

  1. حیدری گفت:

    سلام اقای مسعودی عزیز خواستم تشکر کنم بابت معامله ای که انجام دادیم
    حیدری هستم از شهر بابل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *