خودرویی

نظرات مردم در مورد دیگنیتی و فیدلیتی

بازار خودروی ایران شاهد تنوع بالای در ماشین‌های خارجی نیست. در این میان برخی از شرکت‌ها نظیر بهمن موتور تلاش کرده‌اند تا این جای خالی را تا حدی پر کنند. دیگینیتی و فیلیدیتی نیز دو خودروی کراس اوور چینی هستند که تا حدی بازار کراس اوورهای داخلی را متحول کرده‌اند. در زمان خرید انتخاب بین این دو ماشین چینی کار ساده‌ای است. بهترین فاکتوری که می‌تواند به ما در انتخاب بهتر کمک کند نظرات مردم در مورد دیگنیتی و فیلدیتی است. این نظرات بیشتر از هر پارامتر دیگری نشان دهنده‌ی ارزش واقعی این خودروها هستند. با ما در آکادمی مالی مسعود همراه باشید تا از نظرات مختلف در خصوص این دو ماشین مطلع شوید.

معرفی اجمالی فیدیلیتی:

فیدلیتی کراس اووری متوسط با شباهت تقریبی به هیوندای سانتافه است. این خودرو که از طریق بهمن موتور وارد ایران شده از طریق بورس کالا نیز در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین مزایای این خودرو کابین بزرگ و جادار آن است. سه ردیف صندلی با گنجایش ۷ نفر با امکانات رفاهی مطلوب نظر هر خریداری را به خود جلی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های شاخص در فیدلیتی می‌توان به:

  • کشش و کنترل پایدار
  • چهار کیسه هوا
  • سیستم صوتی با ۸ بلندگو
  • حسگرهای پارک عقب
  • استارت و ورود بدون نیاز به کلید
  • سقف پاناروما
  • گرمکن

اشاره کرد. موتور این ماشین پیشرانه‌ای ۱.۵ لیتری و توربوشارژ  است که قدرتی معادل ۱۵۵ اسب بخار ایجاد می‌کند. گیربکس به کار رفته در فیدلیتی ۶ سرعته و اتومات با دو کلاچ است. این گیربکس نسبت به گیربکس دیگنیتی که CVT است عملکرد بهتری دارد.

نظرات مردم در مورد دیگنیتی و فیدلیتی

معرفی اجمالی دیگنیتی:

قبل از اینکه به نظرات مردم در مورد دیگنیتی و فیدلیتی بپردازیم باید از مشخصات دیگنیتی هم بدانیم. دانگ فنگ Ix5 که در ایران با نام دیگنیتی هم شناخته می‌شود جزو جدیدترین تولیدات دانگ فنگ است. در ایران از سال ۱۳۹۹ شاهد حضور این ماشین هستیم. طراحی زیبا و جذاب اولین شاخصه‌ای است که خریداران را به سمت این مشاین جذب می‌کند. قبل از دیگنیتی اغلب خودروهای بازار ایران از نظر طراحی ظاهری حرف چندانی برای گفتن نداشتند. دیگنیتی با طراحی تهاجمی برای قسمت جلوپنجره و سقف شیب‌دار نظرات بسیاری را به خود جلب کرده است. در طراحی کابین این ماشین نیز ویژگی‌های ارگونومیک و به روز بودن در نظر گرفته شده است. با ورود دیگنیتی به بازار خودروی ایران تصور مشتریان ایرانی از خودروهای چینی تا حد زیادی تغییر کرد. موتور این ماشین هم مانند فیدلیتی پیشرانه‌ای ۱.۵ لیتری و توربوشارژ است که قدرتی نزدیک به ۱۴۸ اسب بخار دارد. از جمله شاخصه‌های اصلی در دیگنیتی می‌توان به مواردی نظیر:

  • حسگرهای باران
  • کنترل پایداری
  • حسگرهای نور
  • فرمان برقی
  • سیستم صوتی با تعداد ۶ بلندگو
  • سانروف و سقف پاناراما
  • ۶ کیسه هوا

اشاره کرد. چری تیگو ۷ را می‌توان اصلی‌ترین رقیب این ماشین در بازارهای ایران دانست.

مقایسه مشخصات فنی دیگنیتی و فیدلیتی با یکدیگر:

برای درک نظرات مردم در مورد دیگنیتی و فیدلیتی به صورت همه جانبه باید به قیاس مشخصات فنی آن‌ها بپردازیم. یکی از مهم‌ترین نکات متمایزکننده‌ی این دو ماشین چینی گیربکس به کار رفته در آن‌ها است. نظرات مردم درباره تجربه رانندگی با این خودروها نشان دهنده‌ی همین مسئله می‌باشد. گیربکس cvt در دیگنیتی ماهیتی آرام دارد. در نتیجه از نظر عملکرد دیگنیتی به اصطلاح خونسردتر از فیدلیتی عمل می‌کند. از این رو رانندگانی که علاقه‌مند رانندگی‌های هیجان انگیز هستند بیشتر طرفدار فیدلیتی می‌باشند. اما کسانی که به حس آرامش در رانندگی علاقه‌مند هستند دیگنیتی را انتخاب می‌کند. اشاره کردیم که در هر دو خودرو از پیشرانه‌های مشابه استفاده شده است. با این همه شاهد عملکردهایی متفاوت در دیگنیتی و فیلدیتی هستیم. دلیل اصلی آن نیز می‌تواند گیربکس متفاوت به کار رفته در این دو ماشین چینی باشد. در قیاس بین دیگر مولفه‌های فنی این دو خودرو می‌توانیم تقریبا بگوییم که با هم یکسان هستند. اما چون قدرت موتور فیدلیتی از دیگنیتی بهتر است می‌توان گفت که این خودرو در مشخصات فنی بهتر است.

مقایسه دیگنیتی و فیلیدتی از نظر ظاهر:

ظاهر این خودرو بر خلاف مشخصات فنی تفاوت‌های زیادی با هم دارد. دیگنیتی از نظر طراحی ظاهری بیشتر تهاجمی دیده می‌شود. در حالی که فیدلیتی شکل و شمایلی خانوادگی و لوکس دارد. نظرات مردم در مورد دیگنیتی و فیدلیتی در این زمینه بسیار متفاوت است. زیرا سلیقه‌های افراد در انتخاب و پسندیدن ماشین با هم یکسان نیست. در مجموع دیگنیتی لاکچری‌تر از فیدلیتی است و برای افرادی که به جلب توجه علاقه‌مند هستند مناسب‌تر است. اما فیدلیتی ظاهری تجملاتی و خانوادگی دارد که برای مسافرت‌های خانوادگی بهتر است. دیگنیتی بیشتر به عنوان یک خودروی مدرن مورد پسند جوانان قرار می‌گیرد.

مقایسه دیگنیتی و فیدلیتی از نظر تعدد امکانات و قیمت:

در بخش‌های قبل به تعدادی از امکانات به کار رفته در هر دو خودرو اشاره کریم. هر دو کراس اوور چینی از امکانات مطلوب و خوبی برخوردار هستند. با این همه فیدلیتی می‌تواند گوی سبقت در این زمینه را از دیگنیتی برباید. پس اگر دوست دارید ماشینی سوار شوید که امکانات و آپشن‌های زیادی دارد فیدلیتی را انتخاب کنید. با وجودی که فیدلیتی از نظر امکانات در سطح بالاتر از دیگنیتی قرار دارد قیمت دیگنیتی بیشتر از آن است. این اختلاف قیمت بین دو خودرو کمی عجیب به نظر می‌رسد. با این همه فیدلیتی و دیگنیتی در یک رنج و محدوده قیمتی قرار دارند. پس این عامل نقش چندانی در انتخاب و خرید یکی از این دو خودرو ایفا نمی‌کند. برای خرید حواله دیگنیتی و خرید حواله خودرو‌ آکادمی مسعود همراه شماست.

تعدادی از نظرات مردم در مورد دیگنیتی و فیدلیتی:

کاربر ناشناس:

به نظرم به جای هر دوی این ماشین‌ها یه خودروی دست دوم کره‌ای بخرید بهتره!!!!

کاربر ناشناس:

به نظر من پیشرانه خوبی برای این دو تا ماشین در نظر گرفته نشده.

سعید از تهران:

من دیگنیتی داردم و خیلی ازش راضیم. درک نمی‌کنم چرا بعضیا فقط سعی می‌کنن از ماشینای چینی ایراد بگیرن.

علی از تهران:

از من بپرسید میگم دیگنیتی بیشتر از فیدلیتی برای خرید می‌ارزه.

پدرام از اصفهان:

فیدلیتی امکانات بیشتری داره و خوشگل‌تر هم است. برای استفاده خانواده قطعا فیدلیتی بهترین انتخابه هست.

درایور:

تنها ایراد فیدلیتی خشک بودن و تکون‌هایی که داره. من در مجموعه از ش راضیم.

دیدگاهی در مورد “نظرات مردم در مورد دیگنیتی و فیدلیتی

  1. احمد گفت:

    سلام دوستان من فیدلیتی دارم .باتوجه به مشکل تامین بنزین سوپر لطفا راهکار ارائه بدهید که چیکار بایدکرد .لطفا تجربه خودرابه اشتراک بگذارید .ممنون

  2. سما عیوضی گفت:

    سلام به نظر من ماشین دیگینیتی خیلی خوبه. من دیگینیتی دارم و خداروشکر تا الان راضیم ازش .

    1. حسين گفت:

      مشکل داغ کردن گیربکس تو سربالایی نداره؟

  3. محمدی گفت:

    سلام حواله فیدلیتی و دیگنیتی از همه شهرها خریدارم
    ۰۹۳۸۷۳۹۶۸۹۳

  4. محمدی گفت:

    سلام خریدار حواله بهمن موتور و ایرانخودرو هستم از همه شهرها
    ۰۹۳۸۷۳۹۶۸۹۳

  5. لیلا گفت:

    اگه به من باشه فیدیلیتی بهتره بنظرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *