خودرویی

نظرات در مورد دنا پلاس

دنا پلاس نسخه جدید خودروی دنا از ایران خودرو است که ظاهر لیفت شده‌ای دارد. این خودرو در بدو ورود خود به بازار توجه زیادی به را به سمت خود جلب کرده است. به لحاظ فنی تفاوت زیادی با دنای معمولی ندارد. اما به لحاظ ظاهر و آپشن‌های به کار رفته در دنا پلاس تفاوت‌هایی را می‌توان مشاهده کرد. نظرات در مورد دنا پلاس می‌تواند راهنمای خوبی در زمان خرید این ماشین باشد. از این رو در این مقاله تلاش کرده‌ایم تا از جنبه‌های مختلف دنا پلاس و نظر خریداران آن بگوییم. چنانچه شما هم از طرفداران دنا پلاس هستید تا انتها با ما در آکادمی مالی مسعود همراه باشید.

بررسی کلی مشخصات دنا پلاس:

دنا ماشینی است که بر روی پلتفرم سمند و ظاهری متفاوت طراحی و ساخته شده است. دنا پلاس نیز لیفت شده‌ی دنا با امکاناتی بیشتر است. از این رو می‌توان گفت تمام این خودروها از یک خانواده هستند. در طراحی دنا پلاس از مواد آلیاژی خاصی استفاده شده که کیفیت ساخت را بهبود بخشیده است. همچنین آپشن‌های اضافه و طراحی مدرنی که در این خودروی شرکت ایران خودرو دیده می‌شود بسیار جذاب است. تمام ملاحظات صورت گرفته در مورد این ماشین نظرات در مورد دنا پلاس را در جهتی مثبت سوق داده است. اما آیا این خودرو قادر به رقابت با دیگر رقبای خود در بازار به ویژه خودروهای چینی هست؟! برای پاسخ این سوال تا انتهای این مطلب از آکادمی مالی مسعود ما را همراهی کنید.

طراحی داخلی دنا پلاس:

یکی از بخش‌هایی که در تجربه رانندگی هر خودرویی اثرگذار است طراحی داخلی آن می‌باشد. تم کلی کابین دنا پلاس با نسخه معمولی آن یکسان است. با این همه از نظر داخلی می‌توان گفت که دنا پلاس نمره قبولی را از مصرف‌کنندگان دریافت کرده است. طراحی نشانگرهای پشت آمپر و کنسول میانی در این ماشین از هیوندای سوناتا yf الهام گرفته شده است.  کلیدهای کنترلی روی غربیلک فرمان نیز تا حد زیادی از زمختی آن کاسته است. طرح چوب مورد استفاده در داخل کابینت القا کننده‌ی حس گرما به فضای داخلی دنا پلاس است. البته نباید ناگفته بماند که متریال به کار رفته در تودری و داشبورد از کیفیت متوسطی برخوردار هستند. در نظرات در مورد دنا پلاس بیان شده که فضای صندوق عقب در آن کارآمد از نسخه قبلی شده است.

نظرات در مورد دنا پلاس

طراحی ظاهری دنا پلاس چگونه است؟

دنا با دماغه‌ی خشن و خطوط تند به کار رفته در ظاهرش نظر بسیاری را به خود جلب کرده بود. دنا پلاس هم در طراحی ظاهری از نسخه معمولی خود پیشی گرفته است. از این جهت نظرات درباره ظاهر این نسخه از دنا در کل بسیار مثبت ارزیابی می‌شود. با این همه در رقابت با خودروهای چینی می‌توان گفت که دنا پلاس حرف چندانی برای گفتن ندارد. مشکل اصلی این ماشین در طراحی ظاهری ناهماهنگی بین بخش‌های مختلف بدنه‌ی آن است. مثلا بخش دماغه با قسمت انتهایی ماشین تناسب چندانی ندارند. در مجموع نسبت به انواع خودروهای داخلی این ماشین موفق به تامین سلیقه‌ی بسیاری از افراد شده است. چنانچه مایل به خرید حواله دنا پلاس هستید آکادمی مالی مسعود در خدمت شماست.

نظرات در مورد دنا پلاس و مشخصات فنی آن چیست؟

موتور و قلب تپنده‌ی دنا پلاس EFV یا در اصطلاح موتور ملی است. تعداد سوپاپ‌های بیشتری در بخش فنی این خودرو به کار رفته است. با کمک سوپاپ‌های بیشتر در دورهای بالاتر موتور دنا پلاس تنفس بهتر خواهد داشت. مشکلی که در بیشتر نظرات خریداران دنا پلاس دیده می‌شود مصرف بالای سوخت این خودرو است. مصرف سوختی که با استانداردهای روز جهان متاسفانه فاصله زیادی دارد. اما در مقابل این نقطه ضعف یک امتیاز بزرگ دنا پلاس برطرف شدن مشکلات اولیه پیشرانه EFV در آن است. در نتیجه خرابی‌های معمولی که در این پیشرانه مشاهده می‌شد در دنا پلاس رویت نمی‌شود. انتقال قدرت موتور از طریق یک جعبه دنده ۵ سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

امکانات دنا پلاس و آپشن‌ها آن:

دنا پلاس در همان ابتدای ورود خود به بازار با امکانات و آپشن‌های مختلفی که داشت جلب توجه زیادی کرد. امکانات دنا پلاس برای یک خودروی میان رده و اقتصادی بسیار مطلوب به نظر می‌رسد. بخش از این امکانات که نظرات در مورد دنا پلاس را هر چه بیشتر مثبت کرده است عبارتند از:

  • ایربگ‌های جانبی
  • سیستم صوتی و مالتی مدیا تصویری و تاچ
  • تنظیم اتومات تهویه برای سرنشینان عقب
  • فرمان هیدرولیک
  • کروز کنترل
  • چراغ روز
  • چراغ نقشه خوان
  • چراغ خطر سوم
  • دوربین دنده عقب
  • ستون فرمان تلسکوپی

و چندین مورد دیگر است.

تجربه رانندگی با دنا پلاس:

یکی از بخش‌های مهمی که بر اساس نظرات در مورد دنا پلاس تدوین شده، تجربه رانندگی با این خودرو می‌باشد. در ابتدای ورود به دنا پلاس با تنظیم ۸ جهته صندلی می‌توانید کاملا در فرم مناسبی قرار بگیرید. برخی نیز صندلی‌های دنا پلاس را به نسبت دیگر خودروهای رقیب باریک ارزیابی کرده‌اند. با اینکه شتاب اولیه چندان مناسبی ندارد اما شتاب ثانویه در دنا پلاس مناسب بوده و تجربه خوشایندی ایجاد می‌کند. خوشبختانه بیشتر دنا پلاس سواران حتی بعد از ۱۰۰ کیلومتر سواری هیچ اشکالی در این خودرو مشاهده نکرده‌اند. کابین زیبا و راحت این ماشین حس خوبی در زمان رانندگی به راننده و سرنشینان می‌دهد. در نتیجه می‌توان تجربه رانندگی با این ماشین ایران خودرو را در مجموع مثبت ارزیابی کرد.

نظرات در مورد دنا پلاس

نظرات مختلف درباره دنا پلاس:

کاربر ناشناس از تهران:

دنا پلاس نسبت به خیلی از ماشین‌های چینی بهتره و امکانات رفاهی خوبی هم به نسبت قیمتش داره.

کاربر ناشناس از تهران:

من دو ماهه که دنا پلاس خریدم. کلاج ماشین خیلی نرم و خوبه و ترمز دیسکی عقب هم عالی کار می‌کنه. صدای ترمز هم با نصب کردن دمپر به طور کامل برطرف شد. در مجموع راضیم

کریم آبادی از گرگان:

تنها مشکلی که با دنا پلاس دارم شتاب اولیه کمش هست. به غیر از اون یه سال این ماشین رو دارم و مثه ساعت داره برام کار می‌کنه. اگه خیلی اهل رانندگی پر هیجان نباشید ماشین خوبیه.

کاربر ناشناس از کرج:

کسانی که این ماشین رو نقد می‌کنن باید اون رو با خودروهای تولید داخل مقایسه کنند. وگرنه که دنا پلاس در برابر خودروهای روز دنیا حرفی واسه گفتن نداره!

دیدگاهی در مورد “نظرات در مورد دنا پلاس

  1. محمدصدری گفت:

    سلام به عزیزان دل
    من ۱سال بیشترهست که دارمش.
    ظاهرخوبی داره که البته سلیقه ای هست.
    شتاب ثانویه عالی
    نرمیشم درحدمتوسط
    فقط فضای سریکم محدودهست مثلامن باقد۱۷۵ موهام گیرمیکنه به سقف😁
    یکمی شتاب اولیه ش کمه که شنیدم با ریمپ اصولی درست میشه🙏🌹

  2. دورچی گفت:

    ماشین عالیهامکاناتش نسبت به قیمت عالییییههه من ۲ ساله ندارم😂🤣

  3. طاهر گفت:

    امکانات رفاهی نسبت به قیمتش عالیه بنظر من

    1. مجمد گفت:

      آمپر بنزین دنا پلاس خرابه

  4. حسین گفت:

    خیلی ماشین خوبیه فقط مصرف سوخت بالای داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *