خودرویی

مقایسه فیدلیتی و دیگنیتی

یکی از مقایسه‌های جذاب بین خودروها مربوط به مقایسه فیدلیتی و دیگنتی می‌باشد. چرا که هر دو خودرو طرفداران زیادی دارند و از جذابیت بالایی برخوردار هستند. این دو خودر کراس اوور از محصولات جدید بهمن موتور محسوب می‌شوند در شرایط تحریم به بازار عرضه شده‌اند. این دو خودروی چینی رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند. به همین خاطر در این مقاله از گروه آکادمی مالی مسعود به سراغ مقایسه آن‌ها رفتیم. این مقایسه در ابعاد و بخش‌های مختلف بین این خودروهای محبوب چینی انجام شده است.

معرفی اجمالی فیدلیتی و دیگنیتی:

پیش از آن که بخواهیم مقایسه فیدلیتی و دیگنیتی را آغاز کنیم باید با هر دوی آن‌ها آشنا شویم. فیدلیتی در واقع یک خودروی کراس اوور متوسط به حساب می‌آید که هم اندازه‌ی هیوندای سانتافه می‌باشد. اما خودروی دیگنیتی یک کراس اوور کوپه محسوبل می‌شود و از تولیدات دانگ فنگ می‌باشد. این خودروی چینی در بازارهای ایران به عنوان رقبای یکیدیگر شناخته می‌شوند. بنابراین مقایسه بین این دو اتومبیل کراس اوور چینی می‌تواند بسیار جالب توجه باشد. چنانچه به دنبال خرید حواله فیدلیتی و یا خرید حواله دیگنیتی و یا خرید حواله خودرو هستید آکادمی مسعود در خدمت شماست.

مقایسه فیدلیتی و دیگنیتی

مقایسه فیدلیتی و دیگنیتی در ظاهر:

دیگنیتی یک خودروی کوپه با ظاهری جوان پسند محسوب می‌شود. در حالی که فیدلیتی بیشتر مناسب خانواده‌های ایرانی است. به نوعی می‌توان گفت که فیدلیتی از نظر ظاهری لاکچری‌تر و لوکس‌تر طراحی شده است. اما در قسمت انتهایی سقف دیگنیتی قوسی جذاب در نظر گرفته شده که روی ظاهر آن اثرگذار بوده است. با این تفاسیر هر دو خودرو را می‌توان از نظر ظاهری جذاب و مناسب ارزیابی کرد. انتخاب گزینه بهتر از نظر ظاهری بین فیدلیتی و دیگنیتی کاملا به سلیقه افراد بستگی دارد.

طراحی داخلی دیگنیتی و فیلدیتی چگونه است؟

از نظر طراحی داخلی و کابین این دو خودروی چینی همانند بخش بیرونی آن شباهت زیادی وجود دارد. تنها تفاوت بین آن‌ها اسپرت بودن بیشتر کابین در دیگنیتی می‌باشد. کابین فیدلیتی به شکل عامه پسندتری طراحی و اجرا شده است. از نظر کیفیت متریال به کار رفته در کابین نیز هر دو خودرو امتیاز خوبی کسب می‌کنند. در دیگنیتی فاصله محوری نسبت به فیدلیتی بیشتر در نظر گرفته شده است. بنابراین برای سرنشینان آن فضای بیشتری برای قرار گیری پا وجود دارد. همین مورد راحتی بیشتری برای سرنشینان دیگنیتی فراهم کرده است. اما سرنشینان پشت در فیدلیتی نسبت به دیگنیتی جای بیشتری برای نشستن دارند. این موارد نیز در مقایسه فیدلیتی و دیگنیتی در زمان خرید باید مورد توجه قرار بگیرید. فیدلیتی در بازارهای ایران در نسخه‌های ۵ و ۷ نفره به بازار عرضه شده‌اند. بنابراین امکان انتخاب بیشتری برای داشتن فضای دلخواه در خودروهای فیدلیتی وجود دارد. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت اگرچه هر دو خودرو برای مصارف خانوادگی مناسب هستند، خودروی فیدلیتی جادارتر از رقیب خود می‌باشد.

مقایسه فیدلیتی و دیگنیتی

مقایسه فنی بین فیدلیتی و دیگنیتی:

موتورمورد استفاده در هر دو خودروی فیدلیتی و دیگنیتی از نوع توربوشارژ ۱.۵ لیتری می‌باشد. اما وجه تمایز اصلی بین آن‌ها گیربکس به کار رفته در این خودروهای چینی است. در فیدلیتی از گیربکس‌های دو کلاچه و ۶ سرعته استفاده شده است. دیگنیتی اما از گیربکس سی وی تیپ ترونیک برخوردار می‌باشد. با در نظر گرفتن وزن این دو خودرو و نزدیکی توان پیشرانه در آن‌ها عملکرد فنی نزدیکی به هم دارند. با این وجود مقایسه فیدلیتی و دیگنیتی در عمل حاکی از عملکرد آرام‌تر خودروی دیگنیتی است. پس اگر به دنبال رانندگی هیجان انگیزی باشید خودروی فیدلیتی انتخاب بهتری خواهد بود. کیفیت سواری در فیدلیتی به دلیل استفاده از رینگ و لاستیک‌های ۲۰ اینچی حالت اسپرت‌تری دارد. بنابراین سرنشینان دیگنیتی به لحاظ سواری آرامش بیشتری را در خودرو تجربه خواهند کرد. چرا که ضربات بسیار کمتری در خودروی دیگنیتی به بدن سرنشینان وارد می‌شود. از نظر سیستم ترمز نیز هر دو خودرو از قدرت چسبندگی مطلوبی برخوردار می‌باشند. فیدلیتی و دیگنیتی در هنگام عبور از مسیرهای منحنی هندلینگ خوبی از خود نشان می‌دهند. تمام موارد گفته شده در این بخش از مقایسه دو خودروی چینی کراس اوور می‌تواند مبنایی برای انتخاب آن‌ها باشد. در بخش بعدی با آپشن‌های رفاهی در این دو اتومبیل چینی محبوب آشنا خواهیم شد.

مقایسه فیدلیتی و دیگنیتی در امکانات و آپشن‌ها:

با وجود نزدیک‌های زیاد این دو خودرو به یکدیگر در زمینه آپشن‌ها تفاوت‌هایی نیز وجود دارد. در فیدلیتی امکاناتی نظیر:

  • شارژر وایرلس
  • گرمکن صندلی‌های جلوی خودرو
  • کیلومتر شمار تمام دیجیتال

وجود دارد که در دیگنیتی دیده نمی‌شود. از طرفی دیگنیتی نیز دارای:

  • تهویه مطبوع کاملا اتوماتیک
  • دوربین ثبت وقایع
  • درب باک الکتریکی

است که در فیدلیتی وجود ندارد. این آپشن‌ها و تفاوت‌هایی که با هم دارند نیز می‌توان معیار خوبی برای انتخاب بین این دو خودرو باشد. از جمله امکانات و آپشن‌های رفاهی مشترک در این دو خودرو نیز شامل:

  • دوربین عقب
  • کلیدهای کنترل
  • سانروف پاناروما
  • درب برقی برای صندوق عقب خودرو
  • دوربین ۳۶۰ درجه
  • حسگرهای باران
  • صندلی برقی راننده
  • دیلایت و کروز کنترل

و چندین مورد دیگر اشاره نمود.

مقایسه فیدلیتی و دیگنیتی

بررسی ایمنی فیدلیتی و دیگنیتی:

در این بخش به مقایسه فیدلیتی و دیگنیتی از نظر سطح امنیت می‌پردازیم. امنیت خودرو از مهم‌ترین مواردی است که در زمان خرید باید مورد توجه قرار گیرد. از شواهد پیداست که هیچکدام از این دو خودروی چینی به طور رسمی مورد ارزیابی ایمنی قرار نگرفته‌اند. از این رو امکان ارائه تحلیل‌های ددقیق در خصوص ایمنی آن‌ها وجود ندارد. با این همه در فیدلیتی از تجهیزات ایمنی بیشتری نسبت به دیگنیتی استفاده شده است. به عنوان مثال رادارهای هشدار دهنده در فیدلیتی تعبیه شده که در دیگنیتی وجود ندارد. از این جهت در حالت کلی می‌توان گفت که فیدلیتی به لحاظ امنیت در سطح بالاتری نسبت به خودروی دیگنیتی قرار می‌گیرد. البته دیگنیتی نیز از تجهیزات ایمنی خوب و نزدیک به فیدلیتی برخوردار می‌باشد. با این همه در رقابت بر سر مسائل ایمنی برنده خودروی فیدلیتی می‌باشد.

کلام پایانی:

مقایسه فیدلیتی و دیگنیتی  به خوبی نقاط قوت و ضعف این دو خودرو را در قیاس با هم نشان می‌دهد. این بررسی‌ها به خوبی نشان می‌دهد که هر دو خودروی کراس اوور چینی نقاط قوت زیادی دارند. همین موضوع البته که کار انتخاب بین آن‌ها را سخت‌تر می‌کند. اگر به دنبال یک کراس اوور جادار و مناسب سفرهای خانوادگی هستید فیدلیتی می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد. اما اگر به دنبال یک کوپه‌ی جذاب و چالاک هستید دیگنیتی مناسب‌تر به نظر می‌رسد.

دیدگاهی در مورد “مقایسه فیدلیتی و دیگنیتی

  1. مریم عباسی گفت:

    سلام وقت بخیر فیدلیتی و دیگنیتی قیمتش چنده؟

  2. جباری گفت:

    سلام اقای مسعودی الان حواله دیگنیتی ارزشش باللاست یا فیدلیتی؟
    کدومو ثبت نام کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *