خودرویی

مقایسه دنا پلاس اتوماتیک با ۲۰۷ اتوماتیک

مقایسه دنا پلاس اتوماتیک با ۲۰۷ اتوماتیک برای بسیاری از افراد به خصوص کسانی که به دنبال خرید حواله خودرو هستند جذاب خواهد بود. زیرا هر دوی این خودروها از ماشین‌های اتوماتیک پرفروش و محبوب در بازار به شمار می‌روند. بسیاری از خریداران این دو خودرو اتوماتیک از شباهت‌ها و تفاوت‌های ای خودرو با هم به طور دقیق مطلع نیستند. قطعا این اطلاعات در زمان خرید هر یک می‌تواند کمک بزرگی به انتخاب بهتر بین آن‌ها بنماید. اگر شما نیز به این دو خودرو علاقه‌مند هستید با ما در آکادمی مالی مسعود همراه شوید.

مقایسه کلی بین دنا پلاس اتوماتیک و ۲۰۷ اتوماتیک:

برخی از علاقه‌مندان به خرید خودروهای اتوماتیک بین ۲۰۷ و دنا پلاس اتوماتیک دچار تردید هستند. در نظر بگیرید که پژو ۲۰۷ یکی از هاچبک‌های جذاب و جوان پسند موجود در بازار ایران است. از طرفی دنا پلاس یک خودروی مناسب برای خانواده‌ها به شمار می‌رود. این اولین تفاوتی است که در حالت کلی بین این دو خودرو می‌توان مشاهده نمود. از دیگر جنبه‌ها اما هر یک از این خودرو نقاط قوت و ضعف مخصوص به خود را دارند. در ادامه این مقاله از آکادمی مالی مسعود به قیاس جنبه‌های مختلف این دو خودرو می‌پردازیم.

مقایسه دنا پلاس اتوماتیک با ۲۰۷ اتوماتیک از نظر فنی:

در ایران هزینه تعمیرات و نگهداری از خودروها به نسبت بالا است. بنابراین در زمان خرید یک خودرو ویژگی‌های فنی و نقاط قوت خودرو در این بخش اهمیت زیادی پیدا می‌کند. موتور نیز از مهم‌‍ترین بخش‌های فنی در ساختار هر خودروی از جمله دنا پلاس و ۲۰۷ اتوماتیک است. موتور خودروی ۲۰۷ اتوماتیک دارای پیشرانه‌ای ۱.۶ لیتری بوده و از تنفس طبیعی TU5 برخوردار است. این موتور قدرتی معادل ۱۰۵ اسب بخار با گشتاور ۱۴۲ نیوتن بر متر تولید می‌کند. گیربکس کار گذاشته شده در پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۴ سرعته می‌باشد. این گیربکس موظف به انتقال دادن قدرت موتور به چرخ‌های جلوی ۲۰۷ اتوماتیک است. صفر تا صد پژو ۲۰۷ اتوماتیک در حدود ۱۲.۶ ثانیه به طول می‌انجامد. همچنین برای هر ۱۰۰ کیلومتر تقریبا ۷.۱ لیتر سوخت مصرف خواهد کرد. در مقابل دنا پلاس اتوماتیک موتوری با ظرفیت ۱.۷ لیتری و توربو EF7 TC دارد. قدرتی که موتور این خودرو تولید می‌کند معادل ۱۵۰ اسب بخار با گشتاور ۲۱۵ نیوتن بر متر است. گیربکسی که در دنا پلاس اتوماتیک کار گذاشته شده است ۶ سرعته می‌باشد. این گیربکس قادر است به خوبی نیروی موتور را به چرخ‌های جلویی خودرو منتقل نماید. در ازای هر ۱۰۰ کیلومتر سوخت مورد نیاز دنا پلاس اتماتیک در حدود ۸.۱ لیتر محاسبه می‌شود. همچنین مدت زمانی که خودرو از صفر تا صد کیلومتر سرعت را طی می‌کند تقریبا ۱۰.۵ ثانیه است. در مقام قیاس موتور خودروی دنا پلاس پیچیدگی بیشتری دارد و تعمیر آن نیز سخت‌تر است. موتور پژو ۲۰۷ اتوماتیک هم عملکرد مناسبی دارد و هم استهلاک آن کمتر است. بنابراین موتور دنا پلاس اتوماتیک قدرت بیشتر و موتور ۲۰۷ اتوماتیک چابکی بهتری دارد.

مقایسه دنا پلاس اتوماتیک با 207 اتوماتیک

مقایسه دنا پلاس اتوماتیک با ۲۰۷ اتوماتیک از نظر طراحی:

پژو ۲۰۷ اتوماتیک با آن پوزه‌ی برآمده و چراغ‌های پف کرده از نظر ظاهری جلوه‌ای اسپرت دارد. ابعاد جمع و جور و گرافیک به روز از شاخصه‌های مهم در طراحی این خودروی اتوماتیک است. بنابراین بیشتر افراد جوان از این خودرو استقبال کرده و آن را خریداری می‌کنند.  طراحی بخش داخلی کابین پژو ۲۰۷ اتوماتیک نیز شباهت زیادی به ۲۰۶ دارد. غربیلک فرمان در ۲۰۷ اتوماتیک اسپرت در نظر گرفته شده است. آیتم‌های داخلی این خودرو به سرنشینان احساس حضور در یک ماشین مدرن و به روز را می‌دهد. در مقابل آن دنا پلاس اتوماتیک قرار دارد که دی قیاس با سایر خودروهای داخلی طراحی به روزتری دارد. در این خودرو از المان‌های لوکس و اسپرت به صورت ترکیبی در کنار هم استفاده شده است. از این رو دنا پلاس اتوماتیک برای هر سن و قشری یک خودروی جذاب و زیبا به حساب می‌آید. کابین این ماشین را با الهام گرفتن از کابین خودروی هیوندای سوناتا ۶ طراحی کرده‌اند. تزئینات طرح چوبی که در داشبود دنا پلاس اتوماتیک استفاده شده است حسی از لوکس بودن خودرو را القا می‌کند. بنابراین اگر به خودروهای لوکس و با ابهت علاقه‌مند هستید دنا پلاس انتخاب بهتری برای شما است. اما اگر مایل هستید در خودرویی که اسپرت و جوان پسند است سوار شوید ۲۰۷ اتوماتیک به شما پیشنهاد می‌شود. این روزها خرید حواله ۲۰۷ بسیار روی بورس است و طرفداران زیادی دارد.

مقایسه آپشن‌های دنا پلاس اتوماتیک و ۲۰۷ اتوماتیک:

در باب مقایسه دنا پلاس اتوماتیک با ۲۰۷ اتوماتیک باید گفت که هر دو تقریبا یکسان هستند. آپشن‌های مشترک در این دو خودروی اتوماتیک عبارتند از:

  • سیستم مولتی مدیا با مانیتورهای لمسی
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
  • مه شکن در قسمت جلو و عقب خودرو
  • دوربین دید عقب
  • حسگرهای پارک عقب
  • آینه‌ها و شیشه‌های برقی
  • کروز کنترل و فرمان خودرو با نیروی کمکی برقی

می‌باشد. در این بین در ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه‌ای ثابت تعبیه شده که در دنا پلاس نیست. همچین در دنا پلاس اتوماتیک سانروف و آینه‌های برقی تاشو به علاوه تنظیم برقی صندلی در نظر گرفته شده است. در نتیجه خودروی دنا پلاس در زمینه آپشن‌های جانبی از رقیب خود ۲۰۷ پیشی گرفته است.

مقایسه دنا پلاس اتوماتیک با 207 اتوماتیک

مقایسه دنا پلاس اتوماتیک با ۲۰۷ اتوماتیک از نظر ایمنی:

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در زمان خرید هر خودرو تجهیزات ایمنی آن می‌باشد. این تجهیزات می‌توانند در زمان بروز حادثه و تصادف جان سرنشینان را نجات دهند.  هر دوی این خودروها دارای ترمز دیسکی برای چهار چرخ خود می‌باشند. در کنار آن سیستم ABS و EBD نیز برای ترمز در هر دو خودرو تعبیه شده است. هم ۲۰۷ اتوماتیک و هم دنا پلاس اتوماتیک از ایربگ راننده و سرنشین جلو برخوردار هستند. دنا پلاس اما با تعبیه ایربگ‌های کناری برای سرنشین‌های جلو گوی سبقت را در ایمنی از ۲۰۷ ربوده است. با تمام این تفاسیر هنوز هیچ تست رسمی از ایمنی دو خودروی مورد نظر منتشر نشده است. پس نمی‌توان قضاوت همه جانبه‌ای در خصوص ایمنی در این دو خودروی پر طرفدار در بازارهای داخلی داشت.

کلام آخر:

مقایسه دنا پلاس اتوماتیک با ۲۰۷ اتوماتیک در جنبه‌های مختلفی انجام گرفت. هدف از این قیاس کمک به خریداران برای انتخاب بهتر بین این خودروی اتوماتیک و محبوب در بازارهای داخلی می‌باشد.

1 نظر در “مقایسه دنا پلاس اتوماتیک با ۲۰۷ اتوماتیک

  1. مجید خداپرست گفت:

    کارتون عالیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *