خودرویی

مشخصات فنی پژو ۲۰۷ با پیشرانه TU3

در سال‌های گذشته از خودروی ۲۰۷ در بازار ایران استقبال بسیار خوبی صورت گرفته است. همین امر موجب شد تا ایران خودرو به فکر گسترش خانواده‌ی ۲۰۷ و تولید نسخه‌های جدید آن بیفتد. در نتیجه خودرو ۲۰۷ با پیشرانه TU3 که در بازار به ۲۰۷ با داشبورد ۲۰۶ مشهور است را تولید کرد. در حالت کلی این خودروی هاچبک را می‌توان ماشینی اقتصادی و آرام معرفی کرد.  با ما در این مقاله از آکادمی مالی مسعود همراه باشید تا با مشخصات فنی این خودرو بیشتر آشنا شوید.

معرفی اجمالی تاریخچه پژو ۲۰۷ با پیشرانه TU3:

خودروی ۲۰۷ به دلیل فروش زیاد در بازار طی سال‌های گذشته به معرفی چندانی نیاز ندارد. اصل این خودرو همان ۲۰۷ پلاس بود که طی سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ در فرانسه ساخته می‌شد. شرکت ایران خودرو نیز در سال ۱۳۸۹ برای اولین بار آن را به خط تولید خود اضافه نمود. اما در سال ۱۳۹۱ به دلیل فشار تحریم‌ها ناچار به توقف این خط تولید شد. در اواخر سال ۱۳۹۵ با تغییرات ظاهری مختصری در این خودرو و افزایش آپشن‌ها دوباره به خط تولید بازگشت. پژو ۲۰۷ از ابتدای تولید با پیشرانه TU5ساخته می‌شد و نسخه پلاس آن نیز در ۲۰۷ اتوماتیک تعبیه شده است. در این بین ۲۰۷ داشبورد ۲۰۶ از این قاعده پیروی نکرد و از پیشرانه TU3 در ساخت آن استفاده شد. این پیشرانه قبلا در پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مورد استفاده قرار گرفته بود. ۲۰۷ با پیشرانه TU3 حواشی زیادی در قیمت گذاری داشت و در آخر در سال ۱۴۰۲ به بازار عرضه گردید.

طراحی ظاهری پژو ۲۰۷ با پیشرانه TU3:

این خودرو از نظر طراحی ظاهری حرف تازه‌ی چندانی برای گفتن ندارد. چرا که از نظر ظاهری و طراحی داخلی کاملا شبیه به ۲۰۷ سقف فلزی است. تنها موردی که به عنوان وجه تمایز ۲۰۷ TU3 از ۲۰۷ سقف فلزی می‌توان بیان کرد بج روی گلگیر است. بج پژو ۲۰۷ TU3 1.4 می‌باشد در حالی که در سایر نسخه‌ها این بج ۱.۶ در نظر گرفته شده است. از سایر آیتم‌های به کار رفته در ظاهر این خودرو با دیگر انواع ۲۰۷ تفاوتی نمی‌توان پیدا کرد. نکته جالب این است که با عرضه یک مدل جدید امکان قیمت‌گذاری به روز برای شرکت سازنده وجود دارد. بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که به همین دلیل ایران خودرو اقدام به ساخت این مدل از ۲۰۷ نموده است.

مشخصات فنی پژو 207 با پیشرانه TU3

بررسی پژو ۲۰۷ با پیشرانه TU3 از نظر فنی:

از نظر فنی این خودرو شباهت بسیار زیادی به تیپ‌های ۲ و ۳ از پژو ۲۰۶ دارد. موتور تعبیه شده در این خودرو که حکم قلب تپنده آن را دارد از نوع ۱.۴ لیتری تنفس طبیعی است. کد شناسایی موتور پژو ۲۰۷ داشبور ۲۰۶ TU3 می‌باشد. بیشترین میزان قدرت این موتور ۷۵ اسب بخار با حداکثر گشتاور ۱۱۸ نیوتن بر متر می‌باشد. گیربکسی که نیروی پیشرانه در پژو ۲۰۷  TU3 را تامین می‌کند ۵ سرعته و دستی است. میزان سوخت مصرفی این خودرو نیز در حدود ۶.۴ لیتر در ازای هر ۱۰۰ کیلومتر می‌باشد. متاسفانه در زمینه شتاب صفر تا صد این خودرو عملکرد خوبی از خود نشان نداده است. زمان لازم برای دستیابی خودرو به سرعت ۱۰۰ در حدود ۱۴.۱ ثانیه زمان نیاز است. البته در سایت رسمی ایران خودرو این شتاب را در حدود ۱۱.۶ ثانیه ذکر کرده‌اند که کاملا اشتباه است. در قیاس توانایی‌هایی حرکتی نیز ۲۰۷ با پیشرانه TU3 شباهت زیادی به ۲۰۶ تیپ ۲ و ۳  دارد. با توجه به شتاب‌گیری بسیار معمولی در این خودرو بیشتر برای استفاده در جاده‌های درون شهری مناسب است. بنابراین ۲۰۷ TU3 خودروی چندان جوان پسندی نیست و بیشتر برای کسانی که به رانندگی آرام علاقه‌مند هستند مناسب است. حجم موتور این خودرو ۱۳۶۰ سی‌سی و حداکثر سرعت آن ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است.

ایمنی و امکانات رفاهی پژو ۲۰۷ با پیشرانه TU3 چگونه است؟

ایمنی و امکانات رفاهی هر خودرو در کنار مشخصات فنی آن حائز اهمیت است. در مقایسه امکانات رفاهی پژو ۲۰۷ داشبورد ۲۰۶ با دیگر نسخه‌های این خودروی هاچ‌بک تفاوت محسوسی دیده نمی‌شود. دو ایربگ برای سرنشینان جلو در ۲۰۷ پیشرانه TU3 در نظر گرفته شده است. از سایر آپشن‌های این خودرو نیز می‌توان به مواردی نظیر:

  • رینگ‌های فولادی ۱۴ اینچی
  • حسگر و دوربین پارک عقب خودرو
  • چراغ روشنایی در روز
  • پوزیشن لامپ
  • نمایشگر لمسی
  • فرمان هیدرولیک
  • تهویه اتوماتیک
  • کروز کنترل
  • شیشه و آینه بغل برقی
  • کنترل از روی فرمان سیستم صوتی
  • اندروید اتو
  • اپل کارپلی

و چند مورد دیگر اشاره نمود.

آشنایی با رقبای پژو ۲۰۷ با پیشرانه TU3:

با توجه به قیمت گذاری انجام شده برای این خودرو، فروش آن در بازار آزاد کمی مشکل شده است. اصلی‌ترین رقیب این خودرو در بازار آزاد را می‌توان ۲۰۶ تیپ ۳ سقف شیشه‌ای دانست. همچنین پژو ۲۰۷ تیپ ۵ نیز کی دیگر از رقبای اصلی این خودروی هاچ‌بک به شمار می‌رود. در بازار خریداران علاقه بیشتری نسبت به ۲۰۶ تیپ ۳ تا ۲۰۷ پیشرانه TU3 نشان داده‌اند. با این همه ظاهر جذاب‌تر و شباهت این خودرو به مدل‌های قوی‌تر ۲۰۷ طرفدارانی برای آن کسب کرده است.  در خودروی ۲۰۷ تیپ ۵ سیستم برقی استفاده شده خارجی می‌باشد. برند مورد استفاده در سیستم برقی ۲۰۷ تیپ ۵ نیز بوس نام دارد. از این رو بیشتر کارشناسان معتقد هستند که تیپ ۵ پژو ۲۰۷ ارزشمند از پژو ۲۰۷ داشبور ۲۰۶ می‌باشد. در نهایت می‌توان می‌گفت در بازار خرید و فروش خودرو علاقه و سلیقه فردی مشتری اولویت و اهمیت بیشتری دارد.

مشخصات فنی پژو 207 با پیشرانه TU3

قیمت پژو ۲۰۷ پیشرانه TU3:

قیمت گذاری انجام شده برای این خودرو هاچ‌بک در کارخانه ۳۲۳۸۰۰۰۰۰ می‌باشد. از این رو در بازار آزاد با قیمت حدودی ۵۲۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. این قیمت‌ها با توجه به نوسانات قیمت خودرو در بازار قطعی نمی‌باشد و در زمان خرید باید استعلام قیمت نمود. برای دریافت قیمت روز ۲۰۷ پیشرانه TU3 و سایر خودروهای مشابه از طریق سایت آکادمی مالی مسعود اقدام کنید. قیمت‌دهی منصفانه و کارشناسی کامل خودرو از جمله خدمات کارشناسان ما در آکادمی مالی مسعود می‌باشد. همچنین بنابه درخواست شما عزیزان علاقه مند به خودرو اقدام به راه اندازی سامانه خرید حواله خودرو و خرید حواله ۲۰۷ کرده ایم .

سخن پایانی:

مشخصات فنی پژو ۲۰۷ داشبورد ۲۰۶ که به تازگی به بازار وارد شده در این مطلب برسی شد.

دیدگاهی در مورد “مشخصات فنی پژو ۲۰۷ با پیشرانه TU3

  1. یعقوب گفت:

    معامله ما به کمک شما انجام شد ممنون از مشاوره و راهنمایی بی نظیرتون

  2. حسن پور گفت:

    اقای مسعودی الان هم باز خریدار حواله ۲۰۷ هستین؟
    اونیکی رو معامله کردیم خیلی پربرکت بود دمتون گرم انشالا خیرشو ببینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *