خودرویی

شرایط ثبت‌نام دیگنیتی

دیگنیتی یکی از خودروهای جدید و کراس اوور سایز متوسط در شرکت بهمن موتور است. این خودرو همان خودروی معروف دانگ فنگ IX5 است در بازار مقابل محصولاتی مانند چری تیگو ۷ قرار می‌گیرد. با توجه به ویژگی‌ها و مشخصات این خودرو طرفداران زیادی در بازارهای داخلی پیدا کرده است. فروش این خودرو محبوب در شرکت بهمن موتور نیز بر اساس قوانین طرح یکپارچه‌سازی وزارت صمت انجام می‌گیرد. به همین خاطر بسیاری از شرایط ثبت‌نام دیگنیتی سوال می‌پرسند. در این مقاله از آکادمی مالی مسعود با شرایط ثبت‌نام و خرید این خودروی کراس اوور چینی آشنا می‌شویم.

ثبت نام دیگنیتی از طریق چه سایتی انجام می‌شود؟

قبلا این این خودرو از گروه بهمن موتور از طریق سامانه یکپارچه وزارت صمت به فروش می‌رسید. اما اخیرا از طریق سامانه فروش شرکت بهمن موتور Bahman.iranecar.com برای ثبت نام این خودرو اقدام می‌شود. همچنین تمام خبرهای مربوط به ثبت‌نام،  فروش و قرعه‌کشی این خودروی محبوب چینی از طریق رسانه‌های بهمن موتور منتشر می‌گردد. از طریق وب‌سایت آکادمی مالی مسعود نیز می‌توانید این بخش از اخبار خودروها و خرید و فروش حواله خودرو با قیمت عالی را پیگیری نمایید.

اعلام رسمی قیمت‌های جدید دیگنیتی در بهمن موتور:

قیمت‌های جدید دیگنیتی از شرکت بهمن موتور توسط سازمان حمایت و کار گروه مربوطه بررسی شده است. این نرخ‌های جدید در مصوبه جلسه ۵۸۴ در شورای رقابت خودرو در تاریخ ۱۷ تیرماه ۱۴۰۲ به تصویب رسیده است. بر این اساس قیمت پایه برای دیگنیتی پرایم ۱۱۰۳.۸۶۶ میلیون تومان و برای دیگنیتی پرستیژ ۱۲۹۱.۰۴۲ می‌باشد. در نتیجه قیمت نهایی فروش این دو مدل از دیگنیتی عبارتند از:

  • دیگنیتی پرایم: ۱۲۴۹.۶۰۰ میلیون تومان
  • دیگنیتی پرستیژ: ۱۴۴۲.۴۰۰ میلیون تومان

می‌باشد.

شرایط ثبت‌نام دیگنیتی در طرح نوسازی فرسوده چگونه است؟

این طرح شامل متقاضیانی است که پروسه اسقاط خودروی فرسوده آن‌ها به اتمام رسیده است. لیست این افراد به طور کامل به شرکت بهمن موتور اعلام می‌شود و بر اساس آن فروش دیگنیتی انجام می‌شود. این طرح در تاریخ ۸ مرداد سال ۱۴۰۲ و از طریق سامانه فروش اینترنتی شرکت بهمن موتور آغاز شده است. قیمت نهایی در این طرح برای خودروی دیگنیتی پرایم ۱۲۴۹.۶ میلیون توامان و برای دیگنیتی پرستیژ ۱۴۴۲.۴ میلون تومان است. رنگ‌های موجود از این دو خودرو در طرح نوسازی خودروی فرسوده از شرکت بهمن موتور سفید و مشکی می‌باشد. نکته بعدی در خصوص خرید این خودرو از طریق این طرح موعد تحویل آن‌ها می‌باشد. بر اساس اعلام شرکت بهمن موتور موعد تحویل در طرح نوسازی خودروهای فرسوده هفته پایانی شهریور سال ۱۴۰۲ خواهد بود. جریمه تاخیر ۲.۵ درصد و سود انصراف آن نیز ۱۷.۵ درصد اعلام شده است.

شرایط ثبت‌نام دیگنیتی از طریق بورس:

بعد از کشمکش‌های فراوان بالاخره عرضه خودروی دیگنیتی از طریق بورس مجددا از سر گرفته شد. اولین مرحله از فروش این خودرو در بورس کالا نیز در تاریخ ۲۹ خرداد سال جاری بوده است. شرایط خرید دیگنتی در بورس کالا نیز به شرح زیر اعلام شد:

۱- مهلت ثبت نام تا یک روز قبل از آغاز فروش

۲- امکان مسدود سازی سفارشات صورت گرفته توسط کارگزاران بورس

۳- پیش دریافت خرید ۱۰۰ درصد

۴- امکان ثبت نام یک خودرو با یک کد بورس

۵- امکان ثبت سفارش تنها برای افراد حقوقی

ثبت‌نام دیگنیتی پرایم برای مادران:

این طرح فروش در بهمن موتور با نام طرح جوانی جمعیت از ۱۲ بهمن سال ۱۴۰۱ اجرایی گردید. متقاضیان می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه فروش بهمن موتور در این طرح فروش دیگنیتی ثبت نام کنند. شرایط ثبت‌نام و نحوه تکمیل پروسه آن در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی اعلام شده است. زمان ثبت نام در این طرح در سال ۱۴۰۲ از تاریخ ۲۱ تیرماه تا ۲۷ تیرماه در نظر گرفته شده بود. تنها مدل از دیگنیتی در این طرح دیگنیتی پرایم می‌باشد که بر اساس اولویت و واریز متقاضی به فروش می‌رسد. قیمت مصرف کننده در این طرح از واگذاری دیگنیتی ۱۲.۴۹۶.۰۰۰.۰۰۰ ریال اعلام شده است. زمان تحویل خودرو از طرف بهمن موتور در این طرح هفته پایانی مرداد ماه سال جاری اعلام شده است. رنگ‌های موجود از این خودرو که خریداران می‌توانند انتخاب کنند مشکی و قرمز است. سود انصراف ۱۷.۵ درصد سالانه محاسبه شده است.

شرایط ثبت‌نام دیگنیتی

شرایط ثبت‌نام دیگنیتی در فروش فوق العاده بهمن موتور:

برای شرکت در این طرح از گروه بهمن موتور از تاریخ ۲۱ تا ۲۷ تیرماه سال جاری فرصت دارید. بر اساس اعلام‌های وزارت صمت این مهلت ثبت‌نام به هیچ وجه قابل تمدید نمی‌باشد. تکمیل پروسه ثبت۲نام از طریق این طرح فقط به صورت اینترنتی انجام می‌گیرد. بهمن موتور در این طرح فروش فوق‌العاده تنها دیگنیتی پرایم را به خریداران عرضه می‌کند. کلیه شرایط اعلام شده در طرح یکپارچه فروش خودروهای داخلی تنها به معنای شرکت در فرآیند نوبت‌دهی می‌باشد. بنابراین به صرفه ثبت‌نام در این طرح تعهدی برای شرکت فروشنده ایجاد نخواهد شد. چنانچه در هر یک از مراحل واگذاری خودرو مشخص گردد متقاضی شرایط لازم را ندارد تقاضای وی لغو می‌شود. بعد از اینکه ثبت‌نام و واریز وجه توسط متقاضی انجام شد ۷۲ ساعت برای ارائه مدارک خواسته شده زمان دارد. توجه داشته باشید که با هر کد ملی تنها برای خرید یک دستگاه دیگنیتی می‌توان ثبت نام نمود.

مراحل ثبت‌نام خرید دیگنیتی:

بعد از بیان شرایط ثبت‌نام دیگنیتی و خرید حواله دیگنیتی با نحوه این ثبت‌نام نیز آشنا خواهیم شد. برای گام نخست باید در سامانه فروش یکپارچه خودرو وارد شده و شرکت بهمن موتور را انتخاب نمایید. سپس طرح مورد نظر خود اعم از طرح جوان‌سازی جمعیت یا فروش فوق‌العاده را انتخاب کنید. چنانچه پیش از این حساب کاربری در این سامانه نداشته‌اید آن را ایجاد کنید. بعد از ثبت‌نام به هر متقاضی یک کد پیگیری و کد شناسایی داده می‌شود. این کد شناسایی در مراجعات بعدی مورد نیاز بوده و از اهمیت زیادی برخودار می‌باشد. در صورت برنده شدن در قرعه‌کشی ۳ روز برای واریز وجه خودرو زمان خواهید داشت. توجه داشته باشید که عدم واریز وجه در این تایم موجب ابطال نام‌نویسی شما خواهد گردید. سایر شرایط لازم برای ثبت‌نام عبارتند از:

  • داشتن کارت ملی
  • گواهینامه رانندگی پایه سوم
  • حساب بانکی
  • شماره شبا
  • سیم کارت تلفن همراه به نام متقاضی خودرو
  • سن بیشتر از ۱۸ سال
  • عدم خرید خودرو صفر کیلومتر در ۴۸ ماه قبل
  • نداشتن پلاک خودروی نصب شده

می‌باشد.

دیدگاهی در مورد “شرایط ثبت‌نام دیگنیتی

  1. عبد الله گفت:

    من امسال ثبت نام کردم ببینیم به لطف خدا چی میشه

  2. رحمانی فر گفت:

    خیلی ممنون بابت سایت خوبتون به کمک شما ثبت نام کردیم ممنونیم

  3. زهرا حسینی گفت:

    ممنون بابت توضیحات عالیتون

  4. سید رمضانی گفت:

    سلام اقای مسعودی واقعا معامله هاتون حرف نداره دقیق و قانونی خدا ازتون راضی باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *