خودرویی

تعمیر توربوی دیگنیتی

تعمیر توربوی دیگنیتی باید توسط افراد متخصص و حرفه‌ای انجام گیرد. زیرا توربو یکی از بخش‌های بسیار مهم در خودرو است که در کیفیت حرکتی آن نقش به سزایی دارد. استفاده از قطعات اصل در کنار کار تعمیراتی تخصصی از جمله موارد مهم در پروسه تعمیر توربو به شمار می‌روند. سیستم توربو در خودروی دیگنیتی باعث بالا رفتن قدرت و کاهش مصرف سوخت ماشین می‌شود. از این رو بسیاری از افراد علاقه‌مند به خرید و استفاده از دیگنیتی می‌باشند. در این مطلب از گروه آکادمی مالی مسعود با تعمیر و نگهداری اصولی توربوی دیگنیتی آشنا خواهیم شد.

الزامات تعمیر توربوی دیگنیتی چیست؟

با توجه به اهمیت سیستم توربو در خودروی دیگنیتی باید توسط افرادی با مهارت بالا در این زمینه انجام گیرد. در نتیجه از الزامات مورد نیاز برای تعمیر توربو در خودروی دیگنیتی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

۱-  تجربه و تخصص بالای تعمیرکار:

متخصص و تعمیرکاری که برای تعمیر توربوی دیگنیتی انتخاب می‌کنید باید مهارت و تجربه بالایی داشته باشد. شناخت دقیق سیستم توربو کمک زیادی به تشخیص دقیق مشکلات در این بخش از ماشین می‌گردد. تشخیص درست علت خرابی در توربوی خودرو بخش مهمی از پروسه تعمیر آن به شمار می‌رود.

۲- استفاده کردن از قطعه‌های اصل:

یکی دیگر از الزامات تعمیر توربو استفاده کردن از قطعات  اورجینال می‌باشد. چرا که قطعه‌های تقلبی هرگز کیفیت و دوام مناسبی ندارند. به مشکلات توربوی دیگنیتی را افزایش می‌دهند. بدون استفاده از قطعات اصل هزینه تعمیر و نگهداری از توربوی خودرو چند برابر خواهد شد.

۳- انجام بررسی‌های دقیق و کامل روی توربوی دیگنیتی:

یکی از اقدامات لازم برای تعمیر توربوی دیگنیتی انجام بررسی جامع و دقیق است. در این بخش باید تمام عیوب احتمالی و ایرادات محتمل در توربو ارزیابی گردد.  به این ترتیب از خراب شدن توربو دیگنیتی در فواصل زمانی کوتاه جلوگیری می‌گردد. بسیاری از اوقات نیز مشکلات توربو با تعمیر قطعه حل و رفع خواهد شد. در این شرایط دیگر نیازی به تعویض قطعات وجود ندارد و هزینه کلی کار کاهش می‌یابد. انجام دقیقی و درست این بخش‌ها نیاز به مهارت و تخصص بالایی در خصوص سیستم توربوی دیگنیتی دارد. بنابراین برای تعمیر توربوی ماشین دیگنیتی به سراغ بهترین تعمیرکاران شهر خود بروید.

تعمیر توربوی دیگنیتی

عملکرد سیستم توربو در دیگنیتی چگونه است؟

شناخت عملکرد سیستم توربو می‌تواند در درک بهتر فرآیند تعمیر آن به ما کمک کند. در موتورهای تنفس طبیعی به کمک حجم بالای موتور و افزایش دور آن قدرت مورد نیاز را به دست می‌آید. اما در موتورهای توربو با حجم پایین موتور نیز می‌توان گشتاور و قدرتی بالایی ایجاد کرد. با فشار دادن پدال گاز در دیگنیتی گازهای خروجی از اگزوز نیز افزایش فشار پیدا می‌کنند. در این حالت توربین توربو در خودرو به گردش در آمده و حجم زیادی از هوا را متراکم می‌کند. این هوای متراکم به داخل محفظه‌ی احتراق فرستاده می‌شود. تعمیر توربوی دیگنیتی به انجام صحیح این پروسه کمک می‌کند. زیرا بروز هرگونه مشکل و خرابی در قطعات توربو انجام این فرآیند را با اختلال همراه خواهد کرد.  ترکیب این حجم اضافی از هوا با سوخت ایجاد قدرت بالاتری برای موتورهای کوچکتر می‌کند. یکی دیگر از مزایای موتور توربو در دیگنیتی ایجاد گشتاور زیاد در دور موتور پایین است. به این ترتیب مصرف سوخت در موتور توربوی دیگنیتی کنترل می‌گردد. دستیابی به این مزایا نیاز به طراحی پیچیده و قطعات بیشتری در دیگنیتی  دارد.

شایع‌ترین ایرادات توربوی دیگنیتی چیست؟

در این بخش از مقاله آکادمی مالی مسعود نشانه‌های خرابی در توربوی دیگنیتی را به شما خواهیم گفت. شناخت این علائم در اقدام به موقع برای تعمیر توربوی دیگنیتی بسیار موثر است.

۱- نشت هوا در سیستم توربوی دیگنیتی:

نشت هوا یکی از اصلی‌ترین و شایع‌ترین ایرادات سیستم‌های توربو به شمار می‌رود. این مشکل به طور مستقیم بر روی کارایی و عملکرد سیستم توربو در دیگنیتی اثر می‌گذارد. کاهش قدرت و توان موتور از عوارض این ایراد سیستم توربو محسوب می‌شوند.

۲- شنیدن صداهای غیر عادی در سیستم توربو و لرزش:

این مشکل بیشتر زمانی که سیستم توربو در دیگنیتی به خوبی نصب نشده باشد بروز می‌کند. البته خرابی‌های توربو نیز به بروز لرزش و ایجاد صدا منتهی می‌گردد. برای کشف علت دقیق این مشکل و تعمیر توربوی دیگنیتی به تعمیرگاه‌های معتبر مراجعه کنید.

۳- ترک خوردگی در توریین توربوی دیگنیتی:

ترک در توربین توربو به کاهش یافتن توان و قدرت موتور ماشین منجر می‌گردد. از طرفی مصرف سوخت در دیگنیتی با وجود ترک روی توربین توربو افزایش خواهد یافت.

این موارد از شایع‌ترین ایرادات در توربوی دیگنیتی به شمار می‌روند. در ادامه به راه‌های اصولی نگهداری از توربو در دیگنیتی آشنا می‌شویم.

نگهداری اصولی از موتور و توربوی دیگنیتی:

در این بخش توصیه‌هایی برای بالا بردن عمر مفید موتور و توربوی دیگنیتی ذکر نموده‌ایم.

تعویض به موقع روغن موتور دیگنیتی:

یکی از کارهای لازم برای نگهداری از موتور و سیستم توربو در دیگنیتی تعویض به موقع روغن موتور است. با این کار از بروز مشکلات و در نتیجه تعمیر توربوی دیگنیتی در فواصل زمانی کوتاه جلوگیری می‌شود. در ازای هر ۵۰۰۰ کیلومتر یا هر سه ماه یکبار روغن موتور دیگنیتی را تعویض کنید.

تعمیر توربوی دیگنیتی

عوض کردن به موقع فیلترهای هوا- روغن و سوخت در دیگنیتی:

از کارهای لازم برای حفظ و نگهداری از موتور دیگنیتی تعویض به موقع فیلترهای آن است. برای اطلاع از زمان دقیق تعویض این فیلترها به دفترچه راهنمای دیگنیتی مراجعه نمایید.

بررسی و کنترل سیستم خنک کننده دیگنیتی به صورت دوره‌ای:

با انجام بررسی‌های دوره‌ای از عملکرد بهینه و مناسب سیستم توربوی دیگنیتی و موتور آن مطمئن خواهید شد.

تعویض به موقع تسمه تایم و پمپ آب در دیگنیتی:

یکی دیگر از کارهای لازم برای نگهداری بهتر از موتور دیگنیتی تعویض دوره‌ای تسمه تایم و پمپ آب است. زمان مناسب برای تعویض این لوازم در دیگنیتی به مسافت طی شده توسط ماشین بستگی دارد.

موارد ذکر شده در این بخش از مقاله تنها تعدادی از اقدامات لازم برای نگهداری از سیستم توربوی دیگنیتی می‌باشند.

کلام آخر:

تعمیر توربوی دیگنیتی به عنوان بخش اصلی و مهم موتور این خودرو نیاز به تخصص بالایی دارد. علاوه بر مهارت استفاده از قطعات اصل و اورجینال نیز در حفظ عملکرد موتور دیگنیتی موثر می‌باشد. امیدواریم این مطلب از آکادمی مالی مسعود پیرامون سیستم توربوی دیگنیتی برای شما مفید واقع شده باشد.

1 نظر در “تعمیر توربوی دیگنیتی

  1. وحدتپور گفت:

    سلام یه سوال داشتم
    اگر کسی دیگنیتی برنده شد میتونه به فیدلیتی تبدیل کنه چجوریه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *