خودرویی

بررسی مشخصات فنی پژو ۲۰۷

پژو ۲۰۷ از جمله خودروهای پرفروش در بازار به شمار می‌رود که تولید آن همچنان ادامه دارد. این خودرو هاچبک جمع و جود برگرفته از طراحی فیس لیفت پژو ۲۰۶ است که در برزیل طراحی شده بود. بررسی مشخصات فنی پژو ۲۰۷ می‌تواند بسیاری از علاقه‌مندان این خودرو را برای خریدی بهتر راهنمایی کند. ایران خودرو شرکت سازنده پژو ۲۰۷ در طی سال‌های گذشته تغییرات زیادی در آن اعمال کرده است. با ما در آکادمی مالی مسعود همراه شوید تا در خصوص پژو ۲۰۷ اطلاعات مفیدی به دست آورید.

آشنایی با تاریخچه پژو ۲۰۷:

در سال ۱۹۹۸ یک شرکت خودروساز فرانسوی اقدام به ساخت خودرویی جدید و جوان پسند نمود. هدف آن‌ها ساخت ماشینی بود تا جایگزین لایقی برای پژو ۲۰۵ باشد و در عین حال جمع و جود چابک نیز باشد. این جا بود که تولید خودروی ۲۰۶ آغاز و به بازارهای مختلفی در جهان عرضه شد. این خودروی فرانسوی موفق شد تا در بیشتر نقاط اروپا فروش خوبی را به خود اختصاص دهد. در ایران نیز با توفیق زیادی توسط خریداران روبه‌رو شد. ایران خودرو شکرت داخلی سازنده پژو ۲۰۷ بعد از چند سال برای به روزرسانی آن اقدام نود. این جا بود که پژو ۲۰۷ طراحی و رونمایی شد. پژو ۲۰۷ بعد از سال‌ها هنوز در راس خودروهای هاچبک در ایران فروش خوبی را از آن خود کرده‌است.

بررسی مشخصات فنی پژو 207

مشخصات فنی پژو ۲۰۷:

یکی از مولفه‌های اصلی در خرید یک ماشین شاخصه‌های فنی آن به شمار می‌رود. با توجه به محبوبیت پژو ۲۰۷ در ایران شناخت شاخصه‌های فنی آن می‌تواند برای بسیاری از افراد جذاب باشد.

این خودرو محور دیفرانسیل جلو با موتوری چهار سیلندره می‌باشد. موتور پژو ۲۰۷ از نوع TU5 بوده که حجم ۱۵۸۷ سی‌سی آن در بازار موجود است. پیشرانه‌ای که این خودرو به آن مجهز است حداکثر گشتاوری معادل ۱۴۲ نیوتن بر متر در ۴۰۰۰ دور بر دقیقه دارد. از دیگر مشخصات فنی پژو ۲۰۷ می‌توان به توان ۵۸۰۰ دور بر دقیقه معادل ۱۰۵ اسب بخار اشاره نمود. انتقال قدرت در مدل دنده‌ای پژو ۲۰۷ از نوع سیستم ۵ سرعته و در نوع اتوماتیک از ۴ سرعته می‌باشد. نسبت تراکم در آن ۱۰.۵ بوده و دارای ۱۶ سوپاپ است. برای سیستم انژکتوری این خودرو مدل پاششی چند قطره‌ای در نظر گرفته شده است. به لحاظ فنی نمی‌توان تفاوت چندانی بین پژو ۲۰۷ و سایر محصولات ایران خودرو نظیر ۲۰۶ لحاظ نمود. با اینهمه دریچه گاز و سیستم ECU در این خودرو در دیگر انواع تولیدات پژو در ایران خودرو وجود ندارد. در بررسی سیستم تعلیق پژوه ۲۰۷ باید اشاره شود که همان خشکی پژو ۲۰۶ در آن دیده می‌شود. با این وجود هندلینگ خوبی که در پژو ۲۰۷ وجود دارد می‌توان باعث پوشش‌دهی به مشکل سیستم تعلیق گردد. چنانچه شما جزو کسانی هستید که به رانندگی سرعتی علاقه دارید حتما فنرهای پژو ۲۰۷ را تعویض کنید. با این کار از واژگون شدن خودرو در زمان رانندگی در سرعت بالا پیشگیری می‌کنید. متاسفانه احتمال بالای واژگونی همیشه یکی از نقطه ضعف‌های پزو ۲۰۶ و ۲۰۷ بوده است. از دیگر مشخصات فنی پژو ۲۰۷ می‌توان به شتاب صفر تا صد ۱۱.۶ ثانیه‌ای در آن اشاره نمود. در این خودرو دو ایربگ جداگانه یکی برای راننده و دیگری برای سرنشین جلو در نظر گرفته شده است.

نوع خودروپژو ۲۰۷
پیشرانهچهار سیلند و TU5
حجم موتور۱.۶ لیتر
بیشترین قدرت اسب بخار۱۰۵
بیشترین گشتاور بر حسب نیوتن بر متر۱۴۲
جعبه دنده۵ دنده دستی
مصرف سوخت ترکیبی۶.۶ لیتر
شتاب صفر تا صد خودرو۱۲.۶ ثانیه در اتوماتیک

۱۱.۶ ثانیه در دنده دستی

 

پژو ۲۰۷ از نظر ابعاد:

در بررسی ابعاد این خودرو محبوب طول ۳۹۰۰ میلی‌متری و عرضی معادل ۱۶۸۰ میلی‌تر با ارتفاع ۱۴۶۸ میلی‌تر دیده می‌شود. همچنین فاصله‌ای که بین محور چرخ‌های جلو و عقب در پژو ۲۰۷ وجود دارد ۲۴۴۳ میلی‌متر است. اگر مخزن سوخت این خودرو کاملا پر باشد وزن آن چیزی در حدود ۱۰۸۷ کیلوگرم برآورد می‌شود. در مخزن پژو ۲۰۷ در حدود ۵۰ لیتر بنزین جای خواهد گرفت تا به طور کامل پر شود.

میزان سوخت مصرفی در پژو ۲۰۷:

یکی دیگر از مشخصات فنی پژو ۲۰۷ میزان سوخت مصرفی در آن است. با توجه به هزینه‌های بالای سوخت هر خودرویی که در این زمینه خوب عمل کند برنده است. خوشبختانه یکی از نقاط قوت پژو ۲۰۷ میزان سوخت مصرفی در آن محسوب می‌شود. بر اساس اظهارات شرکت سازنده‌ی این خودرو مدل دنده‌ای پژو ۲۰۷ در خیابان‌های درون شهری در حدود ۸.۸ لیتر است. مدل اتوماتیک این خودرو اما به سوخت بیشتری نیاز دارد و در حدود ۹.۹ لیتر مصرف می‌کند. سوخت‌های ترکیبی نیز در نوع دنده‌ای دستی در حدود ۶.۶ لیتر و در نوع اتوماتیک ۷.۱ لیتر می‌باشد.

بررسی مشخصات فنی پژو 207

سایر تجهیزات پژو ۲۰۷:

در این بخش به بررسی سایر امکاناتی که در این خودرو هاجبک و زیبا تعبیه شده است اشاره می‌کنیم. سیستم ترمز در پژو ۲۰۷ از نوع ترمز جلو دیسکی و ضد قفل مجهز به سیستم خنک‌شونده است. علاوه بر این موارد این خودرو به ترمز عقب دیسکی توپر نیز مجهز شده است. یکی از ویژگی‌های مهم در سیستم ترمز پژو ۲۰۷ تجهیز ان به سیستم توزیع‌کننده نیروی ترمز می‌باشد. این مورد از مشخصات فنی پژو ۲۰۷ باعث اعمال فشار کنترل شده بر روی چرخ‌ها می‌شود. برای کنترل و توقف هر چه بهتر خودرو از ترمز کمکی نیز در ساخت پژو ۲۰۷ استفاده شده است. مورد بعدی که باید بررسی گردد سیستم روشنایی در این خودرو پرفروش و جذاب است. در پژو ۲۰۷ از چراغ‌های دیلایت و چراغ مه شکن در جلو و عقب خودرو استفاده شده است. از دیگر ویژگی‌های سیستم روشنایی در این ماشین چراغ‌های جدید عقب خودرو و امکان تنظیم ارتفاع چراغ جلوی خودرو است. پژو ۲۰۷ از سیستم تهویه اتوماتیک برخوردار بوده و در هر دو مدل دنده‌ای و اتوماتیک تعبیه شده است.

جمع‌بندی:

بعد از بررسی مشخصات فنی پژو ۲۰۷ می‌توان نتیجه گرفت که کیفیت ساخت آن مطلوب است. پایداری در پیچ‌های تند و مصرف سوخت بالا از جمله مزیت‌های این خودروی جوان پسند محسوب می‌شود. با این همه قیمت لوازم یدکی آن نسبتا بالا بوده و برخی از آپشن‌های به کار رفته سفارسی ساز هستند. همچنین چنانچه مایل به خرید حواله خودرو و یا خرید حواله ۲۰۷ هستید آکادمی مسعود در خدمت شماست.

1 نظر در “بررسی مشخصات فنی پژو ۲۰۷

  1. تینا گفت:

    با اینکه خیلی ماشین خوبی هست برا جوونا ولی مصرف سوخت بالای داره !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *